Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Transports, sakari
Pārgājiens no Amsterdamas (Nīderlande) līdz Thame (Lielbr...-
Pārgājiens no Amsterdamas (Nīderlande) līdz Thame (Lielbritānija)
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 6 | |
ANNOTATION | 8 | |
IEVADS | 10 | |
1. | NAVIGĀCIJA UN LOCIJA | 11 |
1.1. | Kuģa dati | 11 |
1.2. | Pārgājiena dati | 11 |
1.3. | Pārgājiena plānošana | 12 |
1.4. | Pārgājiena īpatnības | 13 |
1.5. | Ostas apraksts | 15 |
2. | ASTRONAVIGĀCIJA | 17 |
2.1. | Saules lēkts, riets, kulminācija, krēsla. Mēness lēkts, riets, kulminācija | 17 |
2.2. | Kompasa labojuma noteikšana pēc ABC | 18 |
2.3. | Kuģa vietas noteikšana pēc trīs spīdekļiem | 18 |
2.4. | Kuģa vietas noteikšana, ja viena pozīciju līnija ir Saules meridionālais augstums | 21 |
3. | KUĢU TEHNISKIE LĪDZEKĻI | 24 |
3.1. | Aparatūras izvietošanas shēma stūrmaņa un stūrētāja telpās | 24 |
3.2. | Kuģošanas tehnisko līdzekļu sagatavošana, apkalpošana un apraksts | 24 |
4. | HIDROMETEOROLOĢIJA | 33 |
4.1. | Kuģa maršruta plānošana, ņemot vērā laikapstākļus | 33 |
4.2. | Uz kuģa esošo hidrometeoroloģisko instrumentu un aparatūras apraksts un pielietošana | 34 |
4.2.1. | Laika prognozes, NAVTEX, faksimila kartes | 35 |
4.3. | Pārgājiena hidrometeoroloģiskais apraksts | 36 |
4.4. | Laika karte ar situācijas analīzi | 36 |
4.5. | Prognozes un vētras brīdinājumi | 38 |
4.5.1. | Vētras brīdinājumi | 38 |
5. | KUĢA VADĪŠANA UN SARDZES DIENESTS | 40 |
5.1. | Navigācijas sardzes organizācija | 40 |
5.1.1. | Kuģa sagatavošana iziešanai reisā | 40 |
5.2. | Sardzes pieņemšana un nodošana | 40 |
5.2.1. | Sardzes nodošana( Handing Over the Watch) | 40 |
5.2.2. | Sardzes pieņemšana (Taking Over the Watch) | 41 |
5.3. | Sardzes dienests ostā | 42 |
5.4. | Sardzes sturmaņa pienākumi jūrā | 43 |
5.5. | COLREG-72 praktiskā piemērošana | 42 |
5.6. | Kuģošana ierobežotas redzamības apstākļos | 44 |
5.7. | Glābšanas un ugunsdrošības līdzekļu apraksts | 45 |
5.7.1. | Ugunsdrošības sistēma | 45 |
5.7.2. | Dzīvības glābšanas līdzekļi | 47 |
6. | KUĢU VADĪŠANA UN MANEVRĒŠANA | 49 |
6.1. | Enkuru operācijas | 49 |
6.2. | Pieeja un nostāšanās uz diviem enkuriem | 50 |
6.3. | Tauvošanas operācija | 53 |
6.3.1. | Sagatavošana pietauvošanai | 53 |
6.3.2. | Pietauvošanas operācija | 54 |
6.4. | Kuģošana sēkļos ūdeņos | 54 |
6.5. | Remeza Diagramma | 56 |
7. | KRAVAS APSTRĀDE | 57 |
7.1. | Kuģa raksturojumi | 57 |
7.2. | Kuģa kravas sistēma | 58 |
7.3. | Informācija par reisu | 59 |
7.4. | Kravas apraksts | 59 |
7.5. | Kravu izvietošana un segregācija | 60 |
7.6. | Kravas tanku sagatavošana | 61 |
7.7. | Kravas plāna sastādīšana | 62 |
7.8. | Kravas daudzuma aprēķini | 63 |
7.8.1. | Kravas daudzuma aprēķini, pēc iekraušanas | 63 |
7.8.2. | Kravas saglabāšana reisa laikā | 64 |
7.9. | Kuģa noturības un stiprības kontrole | 65 |
7.10. | Incidenti ar kravu pārkraušanas vai pārvadāšanas laikā | 65 |
8. | KUĢU NOTURĪBAS KONTROLE | 66 |
8.1. | Kuģu noturības aprēķins | 66 |
8.2. | IMO prasības attiecība uz kuģa noturību | 66 |
8.3. | Noturības kritēriju apraksts | 66 |
9. | JŪRAS VIDES AIZSARDZĪBA | 68 |
9.1. | Reisa plānošana saskaņā ar MARPOL 73/78 noteikumiem | 68 |
9.2. | Naftas operāciju žurnāls (Oil Record Book) | 69 |
9.3. | Kuģa ārkārtas pasākumu plāns cīņai ar naftas piesārņojumu | 69 |
(Shipboard Oil Pollution Emergency Plan) | 69 | |
9.4. | Kuģu atkritumu izraisīta piesārņojuma novēršanas noteikumi iekārtas | 70 |
9.5. | Atkritumus kategorijās | 71 |
9.6. | Uzņēmuma politika | 71 |
10. | JŪRAS TIESĪBAS UN KONVENCIJAS | 72 |
10.1. | Kuģa ieiešanas ostā un iziešanas no ostas dokumentācija un procedūra | 72 |
10.2. | Kuģa inspekcijas | 73 |
10.2.1. | Ostas valsts kontrole (Port State Control) | 73 |
10.2.2. | Karogvalsts kontrole (Flag State Control) | 74 |
10.2.3. | Vetting kontrole | 74 |
10.3. | Kuģa Reģistra dokumenti un sertifikāti | 75 |
10.4. | Kuģa žurnāli | 76 |
10.5. | Kravu pārvadājumu dokumentācija | 77 |
10.5.1. | Konosaments | 77 |
10.5.2. | Čarters | 78 |
10.6. | Kuģa aģenta darbs | 77 |
10.7. | Dienestu darbs uz kuģa | 78 |
10.7.1. | Sanitārais dienests | 80 |
10.7.2. | Imigrācijas dienests | 80 |
10.7.3. | Muitas dienests | 80 |
10.8. | Īpaši gadījumi | 81 |
SECINĀJUMS | 82 | |
IZMANTOTA LITERATURA | 83 | |
PIELIKUMI | 85 |
SECINĀJUMI
Šajā kvalifikācijas darbā tika aprakstīti visi pasākumi, ko veic kuģa vadītājs pārgājiena sagatavošanai un izpildei. Tiek veikta pārgājiena izstrādāšana, attiecīgo karšu izvēle un to koriktēšana, kā arī maršruta navigācijas apstākļu izpēte. Lai viss noritētu pēc prasībām ir ievākta informācija par visu dokumentāciju un krastu izsaukšanu vai brīdināšanu. Kā arī visa komandtiltiņa aparatūra tika pārbaudīta atbilstoši pēc kompānijas izstrādātajām instrukcijām.
Var secināt, ka ne vienmēr ir ērti izmantot astronavigāciju. Piemēram, kad šūpo kuģi, nesanāk precīzi noņemt peilejumu vai arī izmantot sekstantu. Saskaņā ar IMO prasībām, žiroskopa un magnētiskā kompasa kļudas jāpārbauda un jāreģistrē vismaz reizi sardzes laikā, ja iespējams.
Mūsdienu navigācija nevar pildīt savus uzdevumus bez pienācīgas darbības ar navigācijas aprīkojumu. Visām ierīcēm nepieciešama pienācīga apkalpošana un atbilstība attiecīgo IMO konvenciju prasībām.
Hidrometeoroloģisko apstākļu izpēte pārgājiena gaitā attiecīgajā gadalaikā. Tiek veikta karšu izskatīšana un iepriekšēja nolikšana šim pārgājienam. Nolikšana var būt apskatāma dažāda mēroga jūras kartēs.
Atbilstoši STWC – 78 konvencijai A – VIII 4/1sardzes stūrmaņa galvenais uzdevums ir droša kuģa vadīšana, stūrmanim jebkurā laikā pilnībā jāizpilda visi pieejamie noteikumi, lai novērstu sadursmi jūrā.
…
Darbā tika izskatīta pārgājiena plānošāna. Aprakstītas ieejas un izejas osti. Darbā bija rēķināti uzdevumi, lai atrastu kuģa atrašanās vietu un aprēķināt kompasa labojumus, izmantojot astronavigācijas paņēmienus. Tika aprakstīts kuģa tehnisko līdzekļu izmantošana un darbības princips. Bija veikta sinoptisko karšu analīze, lai zinātu laika apstākļus pārgājiena laikā, un aprakstīts kādi mēdz būt prognozes veidi, kādiem hidrometeoloģiskiem instrumentiem jābūt uz kuģa. Aprakstīta kravas pārvadājuma tehnoloģija: kā notiek droša kravas iekraušana, glabāšana un izkraušana reisa laikā. Bija veikts kravas daudzuma aprēķins un kravas sistēmas aprakstīšana. Lai noverstu jūras vides piesarņojumu, tika veiktas dažādas procedūras, izpildītas MARPOL prasības. Uz kuģa darbojās filtrēšanas sistēma un kontroles sistēma par naftas produktu izgāšanu. Uz kuģa tika veikta dokumentācija, kura ir nepieciešama ieešanai ostā. Darbā uzskaitīti nepieciešamie sertifikāti un kādas inspekcijas veidi mēdz būt.
Koledžas darbs. Latviešu, krievu un angļu valodā.
-
Interneta attīstība un tā izmantošanas mērķi sabiedrībā Latvijā, periodā no 2004. līdz 2017.gadam
Referāts15 Datori, elektronika, programmēšana, Transports, sakari, Vēsture, kultūra
- Latvijas muitas attīstības posmi no seniem laikiem līdz mūsdienām
- Pārgājiens no Amsterdamas (Nīderlande) līdz Thame (Lielbritānija)
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Ventspils ostas nozīme Latvijā kā Baltijas reģiona tranzītvalstī
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Mobilo telekomunikāciju pakalpojumu tirgus Latvijā
Diplomdarbs augstskolai76
-
Eiropas Savienības prasību ietekme uz Valsts Akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” attīstību
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts! -
Telekomunikāciju tarifu analīze
Diplomdarbs augstskolai88
-
Kompānijas "TELE2" attīstības perspektīvas telekomunikāciju tirgū Latvijā
Diplomdarbs augstskolai85
Novērtēts!