Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Pamatnosacījumi pirmsskolēna veiksmīgai mācību darbības uzsākšanai skolā

     

    Diplomdarbs81 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:467968
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 43 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija latviešu valodā   
  Anotācija angļu valodā    3
  Ievads    3
1.  Pirmsskolēna personības raksturojums    6
2.  Bērna veiksmīgas mācību darbības uzsākšanas skolā raksturojums un bērnam nepieciešamās kompetences    22
3.  Pedagoģiskais process pirmsskolā un skolā: kopīgais un atšķirīgais    35
4.  Pirmsskolas, ģimenes un skolas sadarbība – svarīgs nosacījums bērna veiksmīgai mācību darbības uzsākšanai skolā    43
5.  Praktiskais pētījums– bērna gatavība veiksmīgi uzsākt mācības skolā    51
5.1.  Praktiskā pētījuma organizēšana    51
5.2.  Iegūto rezultātu apkopojums un analīze    53
  Secinājumi    65
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    68
  Pielikums    70
Darba fragmentsAizvērt

Katru gadu 1.septembrī uz skolu nāk mazas meitenes un zēni, saposušies baltās blūzēs un rokās nesot krāšņus ziedu pušķus. Viņi nāk ar lielu prieku un lepnumu – es esmu skolnieks, es jau eju pirmajā klasē. Katrs cer uz interesantu skolas dzīvi un dažādām jaunām un interesantām nodarbēm.
Pirmā diena skolā liekas tik jauka – ziedi, apsveikumi, jaunas grāmatas, jaunas lietas, kas nopirktas skolas vajadzībām, jauni draugi. Bērns jauno iespaidu pārņemts, priecīgs un jūtas jau daudz lielāks un pieaugušāks. Kaut ātrāk pienāktu rīts un atkal varētu doties uz skolu!
Vecāki savus mazos skolēnus uz skolu pavada ar dažādām izjūtām. Citam šķiet, ka viņa bērnam jau skolā nekādu problēmu nebūs, jo viņš jau labi prot lasīt un rēķināt. Cits veras uz savu lolojumu ar bažām, jo lasīšana vēl tā īsti nepadodas.
Dienas skrien uz priekšu, nāk klāt jaunas grāmatas, jāpilda arī mājas darbi. Aizvien mazāk laika paliek rotaļām un izklaidēm. Turpretī mazākie brāļi un māsas, kā arī jaunākie draugi pagalmā rotaļājas un mazajam skolēnam vairs nemaz negribas sēdēt pie mājasdarbu pildīšanas.
Aizvien biežāk izskan jautājumi – vai ilgi vēl man jāiet skolā? Kad beidzot būs brīvlaiks? Rīti bieži vien iesākas ar asaru plūdiem un nevēlēšanos doties uz skolu, parādās sūdzības par vēdersāpēm, sāk sāpēt galva. Daži bērni lai izvairītos no iešanas uz skolu sāk pat izdomāt dažādus neticamus atgadījumus. Vecāki satraukti dodas uz skolu, lai noskaidrotu, kas tad īsti notiek?
Atbilde ir vienkārša, bet vecākiem bieži vien grūti izprotama.
Jūsu bērns vēl nav gatavs mācībām skolā.
Bet bērnam jau ir 7 gadi!
Tik daudz neskaidru jautājumu un uztraukumu par mazo pirmklasnieku!
Neskaidrību vēl vairāk rada nepārdomātā Izglītības un zinātnes ministrijas rīcība, paziņojot, ka 2010./2011.mācību gadā pamatizglītības ieguve jāsāk no sešu gadu vecuma, tad, sabiedrības spiediena rezultātā, paziņo, ka tomēr 2010./2011. gadā bērni uzsāks mācības skolā no 7 gadiem .
Pētījumos ir pierādījies, ka jau 7 gadus veciem bērniem līdz ar skolas gaitu uzsākšanu rodas dažādas veselības problēmas un saslimšanas, kas notiks ar sešgadnieku? Šis viens gads bērna attīstībā var būt ļoti būtisks. Arī psihologs D. Elkoņins savulaik rakstīja, ka tiek aplami uzskatīts, ka atšķirības starp sešgadīgo un septiņgadīgo ir tik niecīgas, ka tās var ignorēt, ka nobīde par vienu gadu neatstās uz bērniem nekādas sekas. D. Elkoņins uzskatīja, ka agrās apmācības pārsātinājums noved pie bērna perspektīvas noplicināšanas. Tas nozīmē, ka šādi bērnam var radīt nepatiku un intereses zudumu par mācībām, un vēlēšanos mācīties vispār. Līdz ar ko varētu būt sagrauta visa bērna nākotne.
Uzsākot skolas gaitas bērna dzīvē parādās daudz jaunu faktoru – klases kolektīvs, jauni pienākumi, dienas režīma maiņa, skolotāja personība – kas ne vienmēr ir patīkami un pieņemami. Tieši pirmajos skolas mēnešos sāk veidoties bērna attiecību sistēma ar pasauli un sevi, kā arī savstarpējo attiecību formas ar vienaudžiem un pieaugušajiem, kas nosaka turpmākās mācīšanās efektivitāti, saskarsmi un personības pašrealizēšanos skolās vidē.
Kādi tad ir šie galvenie nosacījumi, kuri ir noteicošie bērna gatavībai skolai? Kā palīdzēt bērnam iekļauties skolas vidē un nenodarīt bērnam pāri priekšlaicīgi nosēdinot viņu skolas solā?…

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1228988
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties