Diplomdarbs
Eksaktās un dabaszinātnes
Dabas aizsardzība
Otrreizējās pārstrādes papīrizejvielu savākšanas uzņēmuma...-
Otrreizējās pārstrādes papīrizejvielu savākšanas uzņēmuma projekts
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 7 | |
1. | Atkritumu apsaimniekošanas un otrreizējo izejvielu tirgus analīze | 8 |
1.1. | Latvijas vides politika | 8 |
1.1.1. | LATVIJAS VIDES POLITIKA ATTIECĪBĀ UZ ATKRITUMIEM | 8 |
1.1.2. | ATKRITUMI KĀ VIENA NO GALVENAJĀM VIDES PROBLĒMĀM | 9 |
1.1.3. | ATKRITUMU IZGĀZTUVJU STĀVOKLIS LATVIJĀ | 9 |
1.1.4. | RĪGAS PILSĒTAS ATKRITUMU APSAIMNIEKOŠANAS POLITIKA | 10 |
1.2. | Papīra loma atkritumu apsaimniekošanas sfērā | 11 |
1.2.1. | KAS IR PAPĪRS? | 11 |
1.2.2. | PAPĪRA DZĪVES CIKLS | 12 |
1.2.3. | PAPĪRA RAŽOŠANA | 13 |
1.3. | Papīra patēriņš | 15 |
1.3.1. | PAPĪRA EKSPORTS UN IMPORTS | 15 |
1.3.2. | PRESES IZDEVUMI | 16 |
1.3.3. | IEPAKOJUMS | 17 |
1.4. | Makulatūra | 18 |
1.4.1. | MAKULATŪRAS PIEŅEMŠANAS PUNKTI | 18 |
1.4.2. | DALĪTO AKTRITUMU KONTEINERI | 18 |
1.5. | Secinājumi par tirgus analīzi | 18 |
2. | Papīra ražošanas un patērēšanas negatīvās sekas | 20 |
3. | Iespējamie risinājumi un alternatīvas | 22 |
3.1. | Papīra rūpnīcu radītā piesārņojuma novēršana | 22 |
3.2. | Papīra patērēšanas samazināšana | 23 |
3.3. | Patērētāju ietekme uz problēmas novēršanu | 24 |
3.4. | Papīra pārstrāde | 25 |
3.4.1. | PAPĪRA PĀRSTRĀDES VEIDI | 26 |
3.4.2. | CITU PAPĪRA PĀRSTRĀDES VEIDU NEGATĪVĀ PUSE | 28 |
3.4.3. | PAPĪRA PĀRSTRĀDĀTĀJI | 28 |
3.5. | Papīrizejvielu savākšana otrreizējai pārstrādei un tā nepieciešamība | 29 |
3.6. | Secinājumi par iespējamajiem risinājumu un alternatīvām | 30 |
4. | Loģistikas sistēma | 32 |
4.1. | Plānošana | 32 |
4.1.1. | IZVIETOJUMA STRATĒĢIJA | 32 |
4.1.2. | SISTĒMAS PLĀNOŠANA | 34 |
4.2. | Klientu apkalpošana | 35 |
4.2.1. | RISKA FAKROTI | 35 |
4.2.2. | PRODUKTA IEPAKOŠANA | 35 |
4.2.3. | PRODUKTA CENAS NOTEIKŠANA | 36 |
4.2.4. | KLIENTU APKALPOŠANAS ELEMENTI | 37 |
4.2.5. | PASŪTĪJUMA IZPILDES LAIKS | 38 |
4.2.6. | PASŪTĪJUMA IZPILDES ELEMENTI | 38 |
4.2.7. | INFORMĀCIJAS SISTĒMA LOĢISTIKĀ | 39 |
4.3. | Transportēšanas stratēģija | 40 |
4.3.1. | TRANSPORTĒŠANAS IZMAKSU RAKSTUROJUMS | 40 |
4.3.2. | TRANSPORTĒŠANAS IZCENOJUMU RAKSTUROJUMS | 41 |
4.3.3. | UZŅĒMUMA PAŠA ORGANIZĒTA TRANSPORTĒŠANA | 42 |
4.3.4. | MARŠRUTA PLĀNOŠANA | 43 |
4.3.5. | TRANSPORTA VIENĪBAS MARŠRUTA UN GRAFIKA PLĀNOŠANA | 44 |
4.3.6. | GRAFIKA SASTĀDĪŠANA | 45 |
4.4. | Krājumu vadība | 45 |
4.4.1. | UZGLABĀŠANAS UN APSTRĀDES SISTĒMAS | 45 |
4.4.2. | PROGNOZĒŠANAS METODES LOĢISTIKĀ | 49 |
4.4.3. | SAGĀDES/PIEGĀDES PROCESA PLĀNOŠANA | 50 |
4.5. | Noliktavas izvietojums | 51 |
4.6. | Izkārtojuma un operāciju plānošana | 52 |
4.7. | Organizācija un kontrole | 53 |
4.8. | Secinājumi par loģistikas sistēmu | 53 |
5. | Biznesa plāns | 55 |
5.1. | Vispārēja informācija par jaundibināto uzņēmumu | 55 |
5.2. | Uzņēmuma apraksts | 56 |
5.3. | Uzņēmuma vadība un personāls | 56 |
5.4. | Nozares raksturojums | 57 |
5.5. | Produkts | 59 |
5.5.1. | CENU NOTEIKŠANAS PRINCIPI | 59 |
5.5.2. | PRODUKTA CENA | 60 |
5.5.3. | PRODUKTA KONKURĒTSPĒJA | 60 |
5.5.4. | PAPILDU SERVISS | 60 |
5.5.5. | IZEJVIELAS UN MATERIĀLI | 60 |
5.6. | Mārketinga plāns | 61 |
5.6.1. | REKLĀMA | 61 |
5.6.2. | ĪPAŠI AKCENTĒTAS PRODUKTA ĪPAŠĪBAS | 62 |
5.6.3. | PLĀNOTIE REALIZĀCIJAS APJOMI | 62 |
5.6.4. | IESPĒJAMĀS CENU IZMAIŅAS, BALSTOTIES UZ NOTEIKTO CENU | 62 |
5.6.5. | PRODUKTA ATTĪSTĪBA UN UZLABOŠANA | 62 |
5.6.6. | PIEPRASĪJUMS PĒC PRODUKTA TIRGŪ – PATĒRĒTĀJU ANALĪZE | 63 |
5.6.7. | MĀRKETINGA PĒTĪJUMS - ATSKAITE | 63 |
5.6.8. | TIRGUS ATTĪSTĪBAS TENDENCES UN PIEPRASĪJUMA PROGNOZES | 64 |
5.6.10. | PRODUKTA IZVĒLES NOTEICOŠIE FAKTORI | 65 |
5.6.11. | GALVENIE KONKURĒTSPĒJU NOTEICOŠIE FAKTORI | 65 |
5.6.12. | KLIENTU PRASĪBU IZPILDE | 66 |
5.6.13. | PLĀNOTAIS KLIENTU SKAITS | 66 |
5.7. | Konkurenti | 66 |
5.7.1. | KONKURENCES LĪMENIS | 66 |
5.7.2. | NOZĪMĪGĀKIE KONKURENTI | 66 |
5.7.3. | NETIEŠO KONKURENTU ANALĪZE | 67 |
5.7.4. | PRODUKTA ATŠĶIRĪBA NO KONKURENTIEM | 67 |
5.7.5. | KONKURENTU ATTĪSTĪBAS TENDENCES, IESPĒJAMĀS KONKURENCES IZMAIŅAS NĀKOTNĒ | 67 |
5.8. | Projekta realizācijas izklāsts | 68 |
5.8.1. | FINANSĒJUMA AVOTI | 68 |
5.8.2. | PROJEKTA REALIZĀCIJAS GRAFIKS | 69 |
5.9. | Projekta ietekme uz vidi | 69 |
5.10. | Finansu plāns | 70 |
5.10.1. | IEŅĒMUMU PLĀNS | 70 |
5.10.2. | PEĻŅAS UN ZAUDĒJUMU APRĒĶINS | 70 |
5.11. | Risks un problēmas | 71 |
6. | Secinājumi un priekšlikumi | 71 |
Izmantotā literatūra un avoti | 73 |
1. Papīrizejvielu dzīves cikla analīze atkritumu apsaimniekošanas kontekstā
Šajā nodaļā tiks veikta papīrizejvielu dzīves cikla analīze mūsdienu atkritumu apsaimniekošanas kontekstā. Apskatīta Latvijas vides politika, tās nostāja atkritumu apsaimniekošanas jomā, nostāja pret otrreizējām izejvielām, to apsaimniekošanu un pārstrādi. Izpētīts papīra dzīves cikls un tā ietekme uz vidi kā ražošanas, tā utilizācijas procesā.
1.1. Latvijas vides politika
Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā (ES), Latvijas mērķis ir harmonizēt likumdošanu ar Eiropas Savienībā pieņemtajām direktīvām. Taču pilnīgu harmoniju var panākt, ja iedzīvotājiem ir augsts tiesiskās apziņas līmenis. Protams, liela loma ir nepietiekošajiem finansu līdzekļiem. Daudzās Kopienas valstīs pieņemts, ka par piesārņojumu maksā piesārņotājs, ne tikai par to samaksājot, bet arī iesaistoties savās iespēju robežās, negatīvo seku samazināšanā vai novēršanā. Lai sasniegtu tādu attīstības līmeni kā vairums ES valstīs, Latvijai nepieciešams izstrādāt tādu likumdošanu, kas palīdzētu sasniegt mērķus, kas veicinātu dabas resursu taupīšanu, lietderīgu to izmantošanu un aizsardzību.
1.1.1. LATVIJAS VIDES POLITIKA ATTIECĪBĀ UZ ATKRITUMIEM
Ievērojami palielinoties iedzīvotāju labklājībai, parādās ievērojami vairāk atkritumu. Savukārt atkritumi ir kādu izmantotu resursu pārpalikumi, kuri pārsvarā netiek lietderīgi izmantoti un rada videi piesārņojumu. Tā šobrīd aktuāls ir Atkritumu apsaimniekošanas valsts plāns 2003. -2012.gadam, kas paredz Latvijas teritorijā izveidot ~12 jaunus reģionālus sadzīves atkritumu poligonus un uzstādīt atbilstošas atkritumu un iepakojuma šķirojamās un apstrādes iekārtas, bet esošās izgāztuves slēgt un rekultivēt.
Šobrīd Latvijas normatīvie akti atkritumu apsaimniekošanas jomā ir relatīvi labi saskaņoti ar ES prasībām. ES nozīmīgākie juridiskie dokumenti atkritumu apsaimniekošanas jomā ir iekļauti 1.pielikumā. Lai arī ES prasību kopums tieši tiek attiecināts uz valsti kopumā un adresēts konkrētam atkritumu ražotājam, šo normatīvo dokumentu ieviešanas secība un nosacījumi, kā arī atbilstošo rīcību koordinācija Latvijā attiecas uz pašvaldību kompetenci.
Vismaz 13 likumi un 28 ministru kabineta (MK) noteikumi tieši vai pastarpināti nosaka rīcības ar atkritumiem vispārējā formā valstī (2.pielikums).
Latvijā atkritumu apsaimniekošanas politika attīstījusies tikai pēdējo gadu laikā. To sekmējis mērķis harmonizēt atkritumu apsaimniekošanas politiku Latvijā ar ES politiku. Kopš Latvija ir kļuvusi par pilntiesīgu Eiropas Savienības dalībvalsti, Latvijas tauta pieliek lielākus spēkus savas valsts labklājības celšanā. Tā pēdējie gadi paiet smagā cīņā par nabadzības samazināšanu un attīstības līmeņa paaugstināšanu. Tādēļ svarīgi ir virzīt patērētāju sabiedrības morāli uz cieņas pilnu attieksmi citam pret citu un pret visu dzīvo. Ar šādu lozungu mēs nonākam pie ļoti aktuālas tēmas - pie attīstītas ražošanas, kura būtu mazāk videi kaitīga un mazāk patērētu dabas resursus.
Latvijas vides politikas mērķis ir samazināt atkritumu rašanos, izmantojot labākās atkritumu novēršanas iespējas un veicināt resursu atgriešanu ekonomiskajā apritē.
Latvijas atkritumu apsaimniekošanas stratēģija ir ilgtspējīgas attīstības veicināšana un augsta līmeņa vides aizsardzības nodrošināšana, neizkropļojot iekšējā tirgus funkcionēšanu.
Atkritumu apsaimniekošanas mērķi ir novērst atkritumu rašanos, palielinoties ekonomiskajai izaugsmei, un nodrošināt ievērojamu kopējo radīto atkritumu daudzumu samazināšanu, izmantojot labākās atkritumu rašanās novēršanas iespējas, labākos pieejamos tehniskos paņēmienus resursu izmantošanas efektivitātes palielināšanu un ilgtspējīgākas patērētāju uzvedības veicināšanu. Kā arī lielāko daļu atkritumu atgriezt atpakaļ ekonomiskajā apritē, izmantojot pārstrādi vai atgriezt vidē noderīgā vai nekaitīgā veidā (piemēram, komposts).
…
Šajā diplomdarbā analizēta otrreizējo izejvielu apsaimniekošanas un pārstrādes situācija Latvijā un izpētītas otrreizējās pārstrādes papīrizejvielu savākšanas uzņēmuma izveidošanas iespējas. Darba saturs izklāstīts piecās nodaļās. Pirmajā nodaļā autors noskaidros valsts un Rīgas pilsētas vides politiku attiecībā uz papīrizejvielu atkritumiem un izpētīt papīra dzīves ciklu. Otrajā nodaļā – noskaidrot papīra ražošanas un patērēšanas negatīvās sekas. Trešajā nodaļā tiks apskatīti iespējamie risinājumi un alternatīvas negatīvo seku mazināšanai. Savukārt ceturtajā nodaļā tiks izstrādāta otrreizējo papīrizejvielu savākšanas uzņēmuma loģistikas sistēma. Nobeigumā apskatīts uzņēmuma darbības ekonomiskais efekts un izdarīti secinājumi, kas iegūti pētījuma gaitā. Saturs izklāstīts 84 lappusēs, kur izvietotas arī 13 tabulas un 16 zīmējumi. Darbam ir 16 literatūras avoti, 11 pielikumi.
- Otrreizējās pārstrādes papīrizejvielu savākšanas uzņēmuma projekts
- SIA "X" bilances sastādīšana un analīze
- Uzņēmuma SIA "KOKS KS" saimnieciskās darbības analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Jelgavas pilsētas ieņēmumu un izdevumu analīze
Diplomdarbs augstskolai67
Novērtēts! -
Cukura rūpniecība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai90
-
Kalibrējuma izstrādāšana profiltērauda N°:25 ražošanai velmēšanas stāvā “350/250”
Diplomdarbs augstskolai90
-
LPPKS "Jaunais piens" investīciju novērtējums A/S "Trikātas siers"
Diplomdarbs augstskolai40
Novērtēts! -
Nodokļu likumdošanas pielietošana uzņēmumā A/S „L&T Hoetika”
Diplomdarbs augstskolai48
Novērtēts!