SECINĀJUMI
Pamatojoties uz darbā veikto pētījumu un analīzes rezultātiem, tiek izdarīti šādi secinājumi:
1. Faktorus, kas ietekmē augstākās izglītības eksportu jeb ārzemju studentu izvēli attiecībā uz augstākās izglītības iestādi, iespējams iedalīt trīs grupās: saziņas, atrašanās vietas un sociālie faktori;
2. Starptautiskās tendences liecina par augstākās izglītības eksportu kā atsevišķas nozares strauju attīstību. Paredzams, ka tuvāko 10 gadu laikā globalizācijas ietekmē starptautisko studentu skaits pieaugs līdz aptuveni 8 miljoniem;
3. Augstākās izglītības eksporta nozares vadošo valstu - Austrālijas, ASV, Lielbritānijas, Vācijas - valdības atbalsta augstākās izglītības eksportu, uzskatot šo atbalstu par valsts politikas jautājumu;
4. Internacionalizācijas process Vācijā ir uzskatāms par vienu no saskaņotākajiem procesiem izglītības sistēmās Eiropā un citur pasaulē. Sakārtotība un pienākumu sadale izriet no piecu spēcīgāko Vācijas internacionalizācijas veicinātāju atbalsta, kuru izstrādātā darba kārtība nosaka visaptverošus mērķus, kurus gan valsts, gan reģionālā līmenī veic dažādas aģentūras, pētniecības institūciju fondi un akadēmiskās iestādes;
5. Austrālijas augstākās izglītības eksporta panākumu un veiksmīgo risinājumu pamatā ir izstrādātā sistēma, kura balstās uz hierarhijas pamatelementiem, institūcijām, kas pārrauga, kontrolē pakļauto iestāžu veikumu, koordinē un lemj par turpmāko mērķu izvēli.
…