Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Bankas, finanses, vērtspapīri
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana Latvij...-
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana Latvijas komercbankās
Diplomdarbs53 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Tiesības
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 6 | |
1. | Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas sistēmas raksturojums | 10 |
1.1. | Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas rašanās | 11 |
1.2. | Dokumenti un normatīvie akti, kas regulē noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu | 16 |
1.3. | Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likuma salīdzinājums ar likumu „Par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu” | 18 |
1.4. | Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas procesi, kurus apkaro likums | 31 |
2. | Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršana Latvijas komercbankās | 36 |
2.1. | Komercbanku funkcijas un struktūra noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanā | 38 |
2.2. | Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas politika Latvijas komercbankās | 41 |
3. | Problēmas ar kādām nākas saskarties komercbankām noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas jomā | 47 |
3.1. | Kontu atvēršanas kārtība dažādām klientu grupām | 48 |
3.2. | Starpbanku sadarbība noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijā un terorisma finansēšanas novēršanā | 50 |
3.3. | Problēmu uzskaitījums un analīze | 53 |
Secinājumi un priekšlikumi | 57 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 60 |
Ievads
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācija vēsturiski parādījās laikos, kad parādījās pati nauda un tai tika piesaistīti nodokļi. Šos procesus neviena valsts nevar pilnībā izskaust, šos procesus var tikai ierobežot un kontrolēt. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācija ir process, kurā nelegāli iegūtu naudas līdzekļi, naudas līdzekļi, kas nav dokumentāli apstiprināti un attaisnoti, tiek pārvērsti par legāliem naudas līdzekļiem lai izvairītos no nodokļu nomaksas valstij. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu avoti var būt dažāda rakstura. Kā galvenos varētu minēt narkotiku, ieroču un cilvēku tirdzniecība, kā arī fiktīvi izveidotu saimnieciskās darbības veicēju nenomaksātie nodokļi, valsts amatpersonu saņemtie nelegālie līdzekļi kādu procesu ietekmēšanai un aplokšņu algas darba ņēmējiem.
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācija un terorisma apkarošana ir visas pasaules problēma un katra pasaules valsts mēģina to novērst ar saviem līdzekļiem un paņēmieniem, cik nu katra valsts ir spējīga. Šajos procesos tiek iesaistītas dažādas valsts institūcijas un arī privātais sektors finanšu institūciju pārstāvniecībā, jo finanšu institūcijas ir naudas līdzekļu glabātājas un tajās ir jāpievērš īpaša uzmanība lai tās netiktu iesaistītas noziedzīgos darījumos, jo tām var atņemt licences.
Bankas ir valsts ekonomikas svarīga sastāvdaļa, un to nozīme ir būtiska, jo tās nodrošina nepārtrauktu un efektīvu naudas apriti valstī. Galvenās funkcijas, ko veic banka, ir piesaistīt un uzglabāt naudas noguldījumus un izsniegt aizdevumus, tāpēc Latvijas komercbankām ir ļoti liela nozīme noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas apkarošanā.
Finanšu un banku sektora sekmīga darbība vispirms ir atkarīga no cilvēku uzticēšanās. Par to liecina tas, ka gandrīz divas trešdaļas no Latvijas iedzīvotājiem ir banku klienti un izmanto piedāvātos finanšu pakalpojumus, taču šī uzticība ir jānosargā un jāuzlabo.
Pētījuma problēma
Finanšu tirgus ir attīstījies tādā līmenī, ka gandrīz 24h diennaktī ir iespējams nopelnīs papildus līdzekļus globālajos finanšu tirgos, jo tiklīdz vienā pasaules malā kāda no finanšu institūcijām (biržas, bankas utt.) aizveras, tā citā pasaules mālā atveras, neskatoties uz to, ka klientiem tiek nodrošināta naudas pārvedumu iespējas 24h diennaktī ar internetbanku starpniecību. Šādas 21.gs. iespējas nodrošina noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas iespējas attīstību. Līdz ar to, komercbankām un citām iestādēm ir jābūt piesardzīgām nodrošinot finanšu darījumu starpniecību, jo tas var kaitēt komercbanku reputācijai un tās darbībai kopumā.
Problēmas aktualitāte
Šobrīd, kad Latvijā ir novērojama tik liela ekonomiskā lejupslīde un nodokļu slogs tiek palielināts daudz uzņēmēju un cilvēku domā kā izveidot savu uzņēmējdarbību lētāku un izdevīgāku, kā rezultātā tie var izvēlēties ļaunprātīgu nodokļu nemaksāšanu, kā arī uzplaukst „ēnu ekonomika”, kas bija nedaudz apsīkusi labklājībai paaugstinoties. Balstoties uz to, finanšu iestādēm ir jāpievērš paaugstināta uzmanība klientu darījumiem lai tās netiktu iesaistītas šādu darījumu starpniecībā un tas nekaitētu uzņēmuma reputācijai kopumā.
Noziedzīgie iegūtu līdzekļu legalizācija un terorisma finansēšanas novēršana būs aktuāla vienmēr un visur, tādēļ bakalaura darba objekts ir noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācija un terorisma finansēšanas novēršana.
Pētījuma priekšmets ir Latvijas komercbanku izstrādātās politikas noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas un terorisma finansēšanas novēršanā.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un terorisma apkarošanas procesus Latvijas komercbankās.
Hipotēze
Latvijas komercbanku izstrādātās noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas politikas atbilst Eiropas Savienības direktīvām un Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
Autors darbā ir noteicis sekojošus uzdevumus:
- Apkopot likumdošanu un saistošos dokumentus, kas saistīta ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju un terorisma finansēšanu;
- Apkopot informāciju par noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu Latvijas komercbankās;
- Izpētīt noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas likumdošanas un saistošo dokumentu datu bāzi;
- Izpētīt komercbanku procedūras noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanā;
- Salīdzināt izanalizēto informāciju
Bakalaura darbā autors nav noteicis pētījuma periodu, jo tajā tiek izskatīta noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas vēsture, kuras aizsākumi ir seni, taču galvenokārt tiek skatīts periods no 2008. gada 13. augustu, kad stājās spēkā noziedzīgi iegūtu līdzekļu un terorisma finansēšanas novēršanas likums.
…
Darbā ir apskatītas problēmas ar kādām saskaras komercbankas noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijā un to atrisinājums, kā arī apskatītas noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas shēmas.
- Latvijas komercbanku noguldījumu tirgus analīze
- Nodokļu audita process Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas reģionālajā iestādē
-
Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršana Latvijas komercbankās
Diplomdarbs53 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Tiesības
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Noziedzīgi nodarījumi valsts institūciju dienestā
Diplomdarbs augstskolai58
-
Noziedzīgi nodarījumi pret valsts robežu drošību Latvijas un ārvalstu krimināltiesībās
Diplomdarbs augstskolai43
-
Noziedzīgi nodarījumi ar narkotiskām un psihotropām vielām
Diplomdarbs augstskolai44
-
Iecirkņa inspektora uzdevumi, pienākumi, tiesības transportlīdzekļu vadīšanas apreibinošo vielu iespaidā novēršanā un atklāšanā
Diplomdarbs augstskolai43
Novērtēts! -
Nopratināšanas loma noziegumu novēršanā
Diplomdarbs augstskolai47
Novērtēts!