Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:836558
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 20. gs. (1900. - 1999. g.)
2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    7
1.  Latvijas makroekonomisko rādītāju izvērtējums    9
1.1.  Latvijas makroekonomisko rādītāju dinamika    9
1.2.  Galveno makroekonomisko rādītāju analīze Latvijā un Baltijas valstīs    16
2.  Naftas produktu ietekme uz akcīzes nodokļa ieņēmumiem    21
2.1.  Akcīzes nodokļa dinamikas vētrējums    21
2.2.  Akcīzes nodokļa ieņēmumi no naftas produktiem    23
2.2.1.  Svina nesaturošs benzīns    25
2.2.2.  Dīzeļdegviela    27
2.2.3.  Degvieleļļa    28
2.3.  Faktori, kas ietekmē akcīzes nodokļa ieņēmumus no naftas produktiem    31
3.  Multimodālo naftas pārvadājumu tranzītā variantu pētījums    40
3.1.  Latvijas cauruļvadu sistēmas attīstības projektu novērtējums    40
3.2.  Naftas transportēšanas maršrutu ekonomiskais salīdzinājums Baltijas reģiona    48
  Secinājumi un priekšlikumi    60
  Literatūras saraksts    64
Darba fragmentsAizvērt

Baltijas jūra ir tirdzniecības ceļš, ko tirgotāji vērtīgi izmanto jau simtiem gadu. Ne tikai padomju, bet jau cariskā un vēl senākas varas veicinājušas ostu, ceļu un dzelzceļu būvi, nodrošinot tieši Baltijas reģiona lomu starptautiskajā tirdzniecībā. Kopš Latvija, Igaunija un Lietuva ir neatkarīgas valstis un vairs neietilpst sabrukušās Padomju Savienības vienotā tautsaimnieciskajā kompleksā, tās sāka pāriet uz tirgus ekonomikas pamatiem un kļuva par starptautiskā kapitāla migrācijas objektu. Tirgus ekonomikas pasaule paplašinājās, radās zināms vakuums, ko dažādu valstu nacionālās firmas un transnacionālās korporācijas centās aizpildīt. Pirmajos neatkarības atjaunošanas gados starptautiskā kapitāla interese par Baltijas valstīm saistījās pirmām kārtām ar tilta lomu un tranzītkoridoru starp kādreizējo Padomju Savienības telpu (NVS valstīm) un Rietumiem. Sabrukusi Savienības plānsaimnieciskā apgādes sistēma radīja labvēlīgus apstākļus, lai lieli, būtībā bezsaimnieciski resursi kļūtu par tirdzniecības objektu starp vēl nenacionalizētām firmām NVS teritorijā un Rietumu uzņēmumiem. Latvija, kā arī pārējās Baltijas valstis, bija ideāls starpnieks šajos darījumos, jo labi pārzināja Austrumu tirgu ar tā specifiskām postpadomju attiecībām un vecajām tradīcijām.
Pagājušā gadsimta beigās iesāktā un padomju laikos izveidotā Baltijas tirdzniecības – transporta infrastruktūra ir precīzu zinātnisku aprēķinu rezultāts, vadoties no ekonomiskās efektivitātes kritērija un kravu transportēšanas izmaksu minimizācijas.
Pēc starptautiskās tirdzniecības teorijas pamatlicēja, skotu ekonomista Ādama Smita uzskatiem, ekonomikā pastāv divi svarīgi kritēriji, kāpēc valstis savstarpēji tirgojas ar precēm un pakalpojumiem:
1.Ekonomisko resursu sadales nevienmērīgums starp valstīm. Pastāv būtiska atšķirība dažādu pasaules valstu nodrošināšanā ar ekonomiskiem resursiem.

Mūsdienās viss ļoti ātri mainās un atbilstoši notiek izmaiņas atsevišķu valstu ekonomisko resursu kvantitātē un kvalitātē. Taču īpašie apstākļi rada vienai valstij priekšrocības salīdzinājumā ar citām valstīm noteiktu preču un pakalpojumu ražošanā. Tādējādi pastāv priekšrocības, kuras nosaka valsts ģeogrāfiskais novietojums, klimatiskie apstākļi, darba resursi, kapitāls un ražošanas tehnoloģija. Atkarībā no tā, kādas ir priekšrocības, valsts specializējas noteiktu preču ražošanā un pakalpojumu sniegšanā.
Latvijas izdevīgajam ģeogrāfiskajam novietojumam ir liela nozīme visā pasaulē, it īpaši attīstoties starptautiskiem integrācijas procesiem Eiropā. Aizvien lielāks skaits valstu aktīvāk izmanto Baltijas reģiona tirdzniecības ceļus. Tādējādi Baltijas jūra ir kļuvusi par svarīgu mezglu Eiropas transporta sistēmā, ar kuru palīdzību nodibināti kontakti starp austrumiem un rietumiem, ziemeļiem un dienvidiem. Baltijas jūras reģiona transporta sistēmas izmantošana sniedz nozīmīgu ekonomisko efektu gan valstīm, gan komercstruktūrām, kas veic kapitālieguldījumus tās attīstībai.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties