Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Mūzikas kultūras attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērniem mūzikas uztveres procesā

     Novērtēts!

    Diplomdarbs48 Pedagoģija, Mūzika

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:464569
 
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 39 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mūzikas mākslas kā kultūras veida raksturojums    7
1.1.  Mūzikas mākslas būtība    7
1.2.  Mūzikas vēsturiskā attīstība    10
1.3.  Mūzikas izteiksmes līdzekļi un mūzikas tēls    14
2.  Mūzikas uztveres veidošanās pirmsskolas vecumā    16
2.1.  Mūzikas uztveres skaidrojums    16
2.2.  Mūzikas uztveres posmi    21
2.3.  Mūzikas uztveres īpatnības pirmsskolas vecumā    22
3.  Muzikālās audzināšanas process kā pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas kultūras pamatlicējs    26
3.1.  Muzikālās audzināšanas mērķis un uzdevumi    26
3.2.  Mūzikas uztveres saturs kā mūzikas kultūras veidošanās līdzeklis    28
3.3.  Pedagoga loma mūzikas iepazīšanā    33
4.  Mūzikas uztveres kā mūzikas kultūras attīstības līdzekļa praktiskā izpēte    36
4.1.  Vecāku anketēšanas rezultātu izvērtējums    36
4.2.  Bērnu emocionālās attieksmes pret mūziku sākotnējā izpēte    46
4.3.  Bērnu attieksmes pret mūziku salīdzinošā izpēte    46
  Izmantotās literatūras saraksts   
Darba fragmentsAizvērt

No visām mākslām vismasveidīgākā, visdemokrātiskākā, asociācijām visbagātākā māksla – mūzika skan gandrīz visu dienu gan muzikālos, gan nemuzikālos radio vai televīzijas raidījumos. Tā pavada cilvēku no šūpuļa līdz dzīves beigām, sagādājot daudz laimīgu, priecīgu pārdzīvojumu Diemžēl ne vienmēr mūzika veic ētiski estētiskās audzināšanas funkcijas. Dažāda mūzika var dažādi ietekmēt cilvēku. Viena un tā pati mūzika iedarbojas dažādi uz dažādiem cilvēkiem un pat uz vienu un to pašu cilvēku dažādos apstākļos. Protams, daudz kas arī atkarīgs no cilvēka sagatavotības, muzikālās dzirdes, no augstākā nervu darbības tipa un citiem faktoriem.
Pamatizglītības standartos par mūziku rakstīts: ”Mūzikas kultūras pastāvēšana ir saistīta ar muzikālās pieredzes, zināšanu, prasmju, sociālo attiecību tālāknodošanu jeb muzikālo izglītību, un mūzikas nodarbības ir šī procesa visnozīmīgākais posms. Mūzika izglītības sistēmā ir neatņemama sastāvdaļa, jo tā ir:
Nozīmīgākais faktors tautas identitātes un kultūras saglabāšanā un attīstīšanā;
Svarīgs bērnu saskarsmes un sadarbības attīstības veids;
Viens no radošo spēju attīstības līdzekļiem;
Mācību priekšmets, kas veicina harmoniskas personības veidošanos”.[24;2].
B.Teplovs, balstoties uz Cēzara Kiī izteicienu uzsver: ”Skaistums un patiesība – lūk, mūzikas saturs. [35;3]
Manuprāt, īsāk un labāk tas nav pasakāms: skaistums un patiesība.
Tātad, neizsmeļamās mūzikas iespējas ietekmēt cilvēka iekšējo pasauli jau kopš seniem laikiem pievērsušas zinātnieku, filozofu un mūziķu uzmanību. Psihologi un pedagogi, cenzdamies izprast mūzikas lomu personības veidošanā, uzsvēra savdabīgās īpašības, pateicoties kurām mūzika izceļas starp citiem mākslas veidiem. Jau sirmā senatnē tika noskaidrots, ka mūzika spēj izmainīt cilvēka garastāvokli, ietekmēt viņa dvēseles pasauli. Tas nozīmē, ka mūzika ir viens no visvarenākajiem ietekmes līdzekļiem, tā iedarbojas uz cilvēka, it sevišķi uz bērna emocionālo un garīgo pasauli.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties