Cilvēka dzīvē bērnības laiks ir vislabākais brīdis jūtu un emociju veidošanā. Pirmsskola – šis ir viens no efektīvākajiem posmiem to attīstībā. Bērni ilgāk atceras to, kas saviļņo viņa dvēseli, jo viņi apkārtējo pasauli uztver emocionāli, un iespaidi ir vienreizēji, neatkārtojami, spilgti. Bērni ar attīstītu jūtu pasauli spēj būt radoši, interesanti, izdomas bagāti. Tomēr šīs īpatnības ir jāizkopj jau no mazotnes.
Visas radošās darbības sākums ir iztēle. Iztēlei raksturīga spēja pārstrādāt līdz šim izjusto, redzēto, izzināto un radīt apziņā jaunu tēlu. Iztēle ir cieši saistīta ar radošo domāšanu, un, tāpat kā domāšana, tā palīdz vizualizēt turpmāko. Iztēle darbojas situācijās, kad nepieciešams rast jaunu risinājumu. Pirms reālā risinājuma noris darbība iztēlē, un šī darbība noris ar spilgtiem tēliem.
Mēs zinām un saprotam, cik iztēlei ir liela nozīme bērna attīstībā. Ar iztēles palīdzību bērni iepazīst sevi. Spēlējot lomu rotaļas, viņi izdzīvo daudzas profesijas, dodas brīnišķīgos ceļojumos un sastopas ar dažādiem cilvēkiem. Savās iztēles spēlēs bērni var nokļūt pasakās, vai pārvērsties par iemīļotu grāmatu vai filmu varoņiem.
Iztēles brīnumainajam spēkam pieaugušie pievērš maz uzmanības, jo viņi šo laiku jau ir pārdzīvojuši. Tieši bērnībā iztēle ir visspilgtākā un bērnu no ikdienas vienkāršības spēj aiznest interesantā, daudzveidīgā pasaulē.
Līdz 2002.gadam pirmsskolas vecuma bērnu apmācību veica tikai bērnudārzos, taču no šī laika bērnu apmācību sāka veikt arī skolās, organizējot pirmsskolas vecuma bērnu grupiņas 5 un 6 gadus veciem bērniem.
Pirmsskolas vecuma bērniem nodarbības vadu jau ceturto gadu. Iesākumā jutos pārsteigta, ka bērniem ļoti grūti veidot interesantus un radošus darbus, viņiem trūkst iztēles. Tāpēc savā studiju darbā nolēmu pētīt bērnu iztēles darbību mūzikas nodarbībās.
Šobrīd bērniem, kuri dzīvo laukos, ir ļoti maza emocionālā pieredze. Tas ir saistīts gan ar vecāku lielo aizņemtību darbā, gan masu saziņas līdzekļiem, gan arī ļoti lielo informācijas daudzumu. Tas viss traucē iztēlei attīstīties, līdz ar to tiek traucēta izziņas procesu apgūšana citās nodarbībās. Emociju un iztēles trūkums traucē bērnam attīstīties par radošu un interesantu personību.…