Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Socioloģija
Multikulturālās izglītības iegūšanas motivācijas socioloģ...-
Multikulturālās izglītības iegūšanas motivācijas socioloģiskais aspekts
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 7 | |
Multikulturālisma būtība | 10 | |
1. | Multikulturālisma saikne ar sociologisko tradīciju | 10 |
2. | Multikulturālisma definīcija | 12 |
2.1. | Multikulturālisma priekšrocības un trūkumi | 15 |
2.2. | Multikulturālisma saprašanas līmeņi | 16 |
3. | Multikulturālisms pasaulē | 17 |
3.1. | Kanādas, ASV un Austrālijas multikulturālisms | 17 |
3.2. | Multikulturālisms Eiropā | 20 |
4. | Multikulturālisma attīstība Latvijā | 23 |
4.1. | Multinacionālās kultūras centra izveidošana | 25 |
4.2. | Latvijas etniskās struktūras veidošanās kā multikulturālisma sociālais pamats | 26 |
4.3. | Multikulturālisma jēdziens Latvijas zinātnieku darbos | 28 |
4.3.1. | Kultūra un multikulturālisms | 29 |
4.3.2. | Nacionālās kultūras identitāte | 30 |
4.3.3. | Sabiedrības integrācija | 33 |
5. | Multikulturālā izglītība | 34 |
Multikulturālās izglītības modelis „Varavīksnes” vidusskolā | 38 | |
1. | Pētījuma programma | 38 |
1.1. | Izlases pamatojums | 40 |
2. | Pētījuma rezultāti | 40 |
2.1. | Otrās valodas apguves iemesli | 40 |
2.2. | Latviešu valodas zināšanas bilingvālai mācībai | 42 |
2.3. | Aktuālākās problēmas skolā | 44 |
2.4. | Multikulturālās izglītības iespējas | 45 |
2.5. | Multikulturālās izglītības pozitīvie un negatīvie aspekti | 48 |
2.6. | Ieteikumi multikulturālās izglītības uzlabojumiem | 50 |
Secinājumi | 52 | |
Literatūras un avotu apraksts | 55 |
SECINĀJUMI
Krāslavas 3. vidusskolā interkulturālas izglītības principi ieņem būtisku vietu. Šajā skolā multikulturālisma koncepciju izglītībā īsteno vairākus gadus, un jaunā pieeja atstājusi dziļu ietekmi ne tikai uz skolas kolektīvu, bet visas pilsētas sabiedrību. Darbs rit divos virzienos: nacionālās identitātes nostiprināšana un plurālisma audzināšana, mācot cienīt citu valodu un kultūru.
Pētījuma mērķis bija pēc dažiem kritērijiem novērtēt motivāciju iegūt multikulturālo izglītību. Pēc manām domām mērķis ir sasniegts, jo rezultāti parāda tādas motivācijas, kā
Daļa respondentu atbalsta multikulturālo izglītību un uzskata, ka šāda metode ne tikai ievērojami uzlabos viņu bērnu latviešu valodas zināšanas, bet arī būs priekšnoteikums neierobežotām tālākās izglītības iespējām un konkurētspējai Latvijas darba tirgū.
No pētījuma rezultātiem ir redzams, ka multikulturālās izglītības pozitīvus rezultātus – daudzu valodu iemācīšanas iespēja un to pielietošanas prasmi, latviešu valodas zināšanu iegūšanas uzlabošana, priekšrocības darba tirgū - spēj saskatīt gan vecāki, gan viņu bērni.
Pozitīvs multikulturālās apmācības programmas īstenošanas priekšnoteikums ir pašu skolēnu pozitīvā attieksme pret latviešu valodu un mācību priekšmetiem. Skolēni ir at-vērti un gatavi apgūt gan latviešu, gan citu tautību valodu un kultūru, kā arī mācīties pēc multikulturālās metodes, gan veidot saskarsmi ar cittautiešiem ārpus skolas.
Arī ir pierādītas un daļēji pierādītas pētījuma hipotēzes:
1. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēnu un vecāku izpratne par multikulturālo apmācības programmu ir zema. Vecākiem nav skaidrs, kādu apmācības modeli šī programma paredz. Rezultātā vecāku nekompetence ir iespējamais cēlonis negatīvajai vecāku attieksmei pret šo apmācības programmu. Lai to novērstu, ir nepieciešams paaugstināt vecāku informētības un izpratnes līmeni. Tas pierāda pirmo hipotēzi - Skolas vadībai, skolotājiem, skolēniem un viņu vecākiem nav precīzu priekšstatu pat to, kādam jābūt multikulturālās izglītības mode-lim.
2. Skolēniem ir vajadzības iegūt multikulturālo izglītību. Es uzskatu, ka šo hipotēzi ne-drīkst uzskatīt 27,2% respondentu uzskata, ka multikulturālās mācības ir nepieciešamas, un aptuveni 30% neatbalsta multikulturālo mācību ieviešanu. Šis respondentu atbildes apstip-rina hipotēzi par multikulturālās izglītības nepieciešamību.
…
SATURA RĀDĪTĀJS Ievads ...................................................................................................... 7. lpp I.Nodaļa Multikulturālisma būtība 1. Multikulturālisma saikne ar sociologisko tradīciju.............................10. lpp 2. Multikulturālisma definīcija................................................................12. lpp 2.1. Multikulturālisma priekšrocības un trūkumi.................................15. lpp 2.2. Multikulturālisma saprašanas līmeņi............................................ 16. lpp 3. Multikulturālisms pasaulē.................................................................. 17. lpp 3.1. Kanādas, ASV un Austrālijas multikulturālisms..........................17. lpp 3.2. Multikulturālisms Eiropā..............................................................20. lpp 4. Multikulturālisma attīstība Latvijā..................................................... 23. lpp 4.1. Multinacionālās kultūras centra izveidošana................................25. lpp 4.2. Latvijas etniskās struktūras veidošanās kā multikulturālisma sociālais pamats........................................................................... 26. lpp 4.3. Multikulturālisma jēdziens Latvijas zinātnieku darbos................28. lpp 4.3.1. Kultūra un multikulturālisms.................................................... 29. lpp 4.3.2. Nacionālās kultūras identitāte................................................... 30. lpp 4.3.3. Sabiedrības integrācija.............................................................. 33. lpp 5. Multikulturālā izglītība....................................................................... 34. lpp II Nodaļa Multikulturālās izglītības modelis „Varavīksnes” vidusskolā 1. Pētījuma programma........................................................................... 38. lpp 1.1. Izlases pamatojums....................................................................... 40. lpp 2. Pētījuma rezultāti 2.1. Otrās valodas apguves iemesli..................................................... 40. lpp 2.2. Latviešu valodas zināšanas bilingvālai mācībai ......................... 42. lpp 2.3. Aktuālākās problēmas skolā ....................................................... 44. lpp 2.4. Multikulturālās izglītības iespējas ................................................45. lpp 2.5. Multikulturālās izglītības pozitīvie un negatīvie aspekti............................................................................48. lpp 2.6. Ieteikumi multikulturālās izglītības uzlabojumiem ...............................................................................50. lpp Secinājumi ..............................................................................................52. lpp Literatūras un avotu apraksts ..................................................................55. lpp Pielikumi
- Izglītības reforma Latvijā - sociāla problēma
- Izglītības socioloģija
- Multikulturālās izglītības iegūšanas motivācijas socioloģiskais aspekts
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijā notikušo bibliotekāro konferenču un kongresu tematiskā izpēte
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts! -
Bijušo ieslodzīto resocializācijas juridiskie aspekti
Diplomdarbs augstskolai70
-
Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai85
-
Sociālpedagoģija
Diplomdarbs augstskolai81