Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Muitošanas procesa kvalitātes pilnveidošanas risinājumi-
Muitošanas procesa kvalitātes pilnveidošanas risinājumi
2021. - 2025. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 6 | |
1. | Muitošanas pakalpojumu raksturojums | 9 |
1.1. | Pakalpojuma būtība, īpašības un klasifikācija | 9 |
1.1.1. | Pakalpojums | 9 |
1.1.2. | Pakalpojumu īpašības | 12 |
1.1.3. | Pakalpojumu segmentācija | 15 |
1.1.4. | Pakalpojuma jēdziens Latvijas likumdošanā | 18 |
1.1.5. | Muitas brokera pakalpojumi | 19 |
1.2. | Muitas loģistika | 21 |
2. | Muitošanas pakalpojumu kvalitātes analīze | 26 |
2.1. | Muitošanas informācijas raksturojums | 26 |
2.1.1. | Muitas deklarācija un tās veidi | 26 |
2.1.2. | Muitas deklarācijas iesniegšanas kārtība | 28 |
2.2. | Muitošanā pielaisto kļūdu raksturojums | 29 |
2.3. | Muitas procedūras – ‖Preču izvešana pārstrādei‖ kļūdu ietekmes analīze | 37 |
2.4. | Muitas brokeru darbības uzraudzība | 46 |
2.4.1. | Muitas brokeru darbības uzraudzība Eiropas Savienībā | 46 |
2.4.2. | Muitas brokeru darbības uzraudzība pasaulē | 54 |
3. | Muitas procesa kvalitātes uzlabošanas metodes | 63 |
3.1. | Muitas pakalpojumu kvalitātes uzlabošanas principi | 63 |
3.2. | Muitas brokeru licencēšanas, uzskaites un uzraudzības ieviešana Latvijā | 65 |
Secinājumi un priekšlikumi | 68 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 72 | |
Pielikumi | 76 |
Secinājumi un priekšlikumi
No maģistra darbā veiktajiem pētījumiem autore izdarīja sekojošus secinājumus: 1. Pakalpojumu sniegšana ir viena no plašākajām uzľēmējdarbības nozarēm. Pēdējo gadu laikā pakalpojumu tirdzniecība ir augusi straujāk nekā preču tirdzniecība. Eiropas Savienībā pakalpojumi ir visdinamiskākā saimnieciska darbība, kas nodrošina aptuveni 75% no iekšzemes kopprodukta.
2. Pakalpojumu kvalitāte ir mainīga, visbiežāk, tas ir saistīts ar darbinieku kvalifikāciju, nepietiekamam zināšanām un personāla apmācību, konkurences trūkumu kādā no jomām, informācijas un komunikācijas trūkumu;
3. Pakalpojumu kvalitātes mainīgums var tikt kontrolēts ar pakalpojumu sniegšanas standartu izstrādi, kas ir klientu apkalpošanas noteikumu izpilde, kuri tiek piemēroti, lai garantētu visu veicamo operāciju kvalitātes līmeni. Muitas brokeru sniegtajos pakalpojumos, tas ir procesu apraksti;
4. Pakalpojumus iedalījums profesionālajos un neprofesionālajos pakalpojumos liecina par to, ka vienu pakalpojumu sniegšanai nav nepieciešamas speciālas zināšanas, bet citu pakalpojumu sniegšanai ir nepieciešamas zināšanas konkrētajā joma, kura tiek sniegti pakalpojumi. Muitas brokera pakalpojumi ir profesionālie pakalpojumi;
5. Kopš 2016. gada 5. jūlijā Latvijas likumdošanā vairs nav paredzēta muitas brokeru ‖kontrolēšana‖. Muitas brokeru darbība Latvijā netiek uzraudzīta un kontrolēta, līdz ar to netiek kontrolēta un uzraudzīta sniegto pakalpojumu kvalitāte, kā arī pakalpojumu sniedzēji;
6. Viens no muitas loģistikas uzdevumiem ir muitas procedūru optimizācija, ľemot vērā to, ka par procesu optimizāciju ir atbildīgi muitas dienesti un tie ir saistīti ar muitas formalitāšu kārtošanu no tā izriet, ka muitas deklarācija ir muitas loģistikas posms.…
Maģistra darbā ir analizēta un novērtēta muitošanas procesa kvalitāte uzņēmējsabiedrībā un izstrādāti risinājumi muitas deklarācijas kā sniegtā pakalpojuma kvalitātes pilnveidošanai, kā arī pierādīta hipotēze, ka zināšanu trūkums ir liela kļūdu daudzuma pamats muitas deklarācijās. Darbā tika pētīti pakalpojuma jēdziens un īstenošanas risinājumi, novērtētas mūsdienas atziņas par elektronisko datu apmaiņu izaicinājumiem un to risinājumiem, analizēta EDA ar EMDAS informācija, identificētas vietas, kur rodas nepilnības un analizēti kļūdu rašanās iemesli un izpētīti starptautisko organizāciju un Eiropas Savienības dalībvalstu ieteikumi.
PDF formāts.
- Kvalitātes loma uzņēmējdarbībā
- Kvalitātes vadība. Procesa uzlabošanas projekts uzņēmumā SIA "X"
- Muitošanas procesa kvalitātes pilnveidošanas risinājumi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Diplomdarbs augstskolai49
-
Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmējdarbībā
Diplomdarbs augstskolai49
-
A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
Diplomdarbs augstskolai62
-
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Diplomdarbs augstskolai86
-
Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2000 ieviešana uzņēmumā SIA "Talsu Tehnika"
Diplomdarbs augstskolai70