Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Psiholoģija
Mīlestības komponentu izteiktības pakāpju atšķirības-
Mīlestības komponentu izteiktības pakāpju atšķirības
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | ||
Teorētiskā daļa | ||
1. | Jēdzienu mīlestība un mīlestības veidi skaidrojums | |
1.1. | Mīlestības bioloģiskie pamati | |
1.2. | Mīlestības izpausmes | |
1.3. | Mīlestības veidu apskats | |
1.4. | Mīlestības veidi senās Indijas un Grieķijas skaidrojumā | |
2. | Mūsdienu psihologu mīlestības redzējums | |
2.1. | Ērika Fromma mīlestības teorija | |
2.2. | Roberta Sternberga mīlestības teorija | |
2.3. | K.Hendriksa un S.Hendriksas mīlestības teorija | |
Metode | ||
Rezultāti | ||
Rezultātu interpretācija | ||
Secinājumi | ||
Nobeigums | ||
Izmantotā literatūra | ||
Anotācija | ||
Abstract | ||
Terminu skaidrojošā vārdnīca |
1. Pētījuma temats
Mīlestības komponentu izteiktības pakāpju atšķirības sievietēm un vīriešiem vecumposmā no 20 līdz 50 gadiem.
2. Pētījuma mērķis
Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt, apskatīt un noskaidrot - vai pastāv mīlestības komponentu izteiktības pakāpju atšķirības sievietēm un vīriešiem vecumposmā no 20 līdz 50 gadiem.
3.Pētījuma jautājums
Vai mīlestības komponentu izteiktības pakāpes atšķiras sievietēm un vīriešiem vecumposmā no 20 līdz 50 gadiem?
4.Pētījuma objekts
Mīlestība, mīlestības veidi, mīlestības komponenti.
5. Pētījuma priekšmets
Saistība starp mīlestības komponentu izteiktības pakāpi un dzimumu.
6.Mainīgie:
Neatkarīgais mainīgais: dzimums (vīrieši pretstatā sievietēm);
atkarīgie mainīgie – mīlestības komponenti: intimitāte, kaisle, uzticēšanās;
kontrolējamie mainīgie: vecums, kopdzīves ilgums.
7. Pētījuma uzdevumi
Atklāt jēdzienus mīlestība un mīlestības veidi.
Izpētīt un teorētiski analizēt dažādas mīlestības teorijas tādu psihologu skatījumā kā R.Sternbergs, E.Fromms, T.Lazvells un T.Hatkofs, Dž.A.Lī, K.Hendrikss un S.Hendriksa, Hatfields un Rapsons.
Veikt pētījumu vai pastāv mīlestības komponentu izteiktības pakāpju atšķirības sievietēm un vīriešiem vecumposmā no 20 līdz 50 gadiem, kā arī analizēt un raksturot pētījuma rezultātus.
8.Metodes:
Teorētiskā metode – literatūra analīze.
Empīriskā metode – Sternberga triangulārās mīlestības skala (Sternberg`s Triangular Love Scale, adapted from The Triangle of Love by Robert J.Sternberg. 1988 by Basic Books, Inc.), kuru adaptēja Latvijā 2005.gadā.
Matemātiski statistiskās metodes rezultātu analīzei.
9. Pētījuma metodoloģiskā bāze
Roberta Sternberga (Sternberg, 1986) mīlestības triangulārā teorija, kā arī mīlestības teoriju salīdzinājums izmantojot Dž.A.Lī (Lee, 1973), K.Hendriksa un S.Hendriksas (Hendrick and Hendrick, 1986) teoriju, Hatfielda un Rapsona (Hatfield and Rapson, 1993), Tomassa Lazvella un Terija Hatkofa (Lazvell & Hatkoff), E.Fromma (Fromm, 1956) teoriju.
Teorētiskā daļa
1. Jēdzienu mīlestība un mīlestības veidi - skaidrojums
Šinī darbā kā galveno jēdzienu var izdalīt vārdu – mīlestība- 1) visstiprākā cilvēka konjunktīvā jūta un attieksme pret citu cilvēku; 2) sociālā vērtība; 3) attiecības, kas lielā mērā paredz cilvēka atteikšanos no sava Es prioritātes cita cilvēka labā. Parasti mīlestību saista ar laimi. Mīlestības būtība ir starppersonu vienotība un atbildība, sava Es un cita Es pilnīga saplūšana. Pēc Ē.Fromma, galvenais ir nevis meklēt objektu, bet attīstīt sevī spēju mīlēt, kas neierobežojas ar vienu objektu (Psiholoģijas vārdnīca, 87-88).…
Darbā pētīta mīlestības izteiktības pakāpe starp dzimumiem, ņemot vērā to kopdzīves ilgumu, vecumu un izglītības līmeni. Pētījums veikts izmantojot psihologa Sternberga triangulārās mīlestības skalu un tā teoriju, kā arī Hatfielda, Rapsona, Dž.A.Lī, Hendriksu, Lazvella un Hatkofa un Fromma mīlestības teorijas. Darbā ir apskatītas sekojošas nodaļas: 1.Mīlestības jēdziena skaidrojums, tās bioloģiskie pamati, izpausmes veidi, un Senās Indijas un Grieķijas mīlestības jēdziena skaidrojums. 2.nodaļā izpētītas dažādu jau iepriekšminēto psihologu teorijas. 3.nodaļā ir pētīta mīlestības komponentu izteiktības pakāpe konkrētam vecumposmam, kā mainīgos lielumus minot vecumu, izglītību, kopdzīves ilgumu, kā arī veikta statistiskā analīze un rezultātu interpretācija. Kopumā darbā izmantoti 6 zīmējumi, 7 tabulas, 7 grafiskie attēli un 32 literatūras avoti, no kuriem 17 literatūras avoti ir svešvalodā. Darba saturs un izpilde tā aizstāvēšanā ir novērtēts ar "9".
- Empātijas līmeņa atšķirības 15 gadus veciem pusaudžiem no šķirtām un pilnām ģimenēm skolā X
- Mīlestības komponentu izteiktības pakāpju atšķirības
- Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Empātijas līmeņa atšķirības 15 gadus veciem pusaudžiem no šķirtām un pilnām ģimenēm skolā X
Diplomdarbs augstskolai80
Novērtēts! -
Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās
Diplomdarbs augstskolai54
-
Emocionālā izdegšanas sindroma līmeņa atšķirības X un Y organizācijā intelektuāli apkalpojošā sfērā strādājošām sievietēm
Diplomdarbs augstskolai49
-
Sociālā intelekta atšķirības 20 – 30 gadīgām sievietēm un vīriešiem
Diplomdarbs augstskolai61
Novērtēts! -
Pedagogu ar 10 gadu un 25 gadu darba stāžu emocionālās izdegšanas līmeņu atšķirības
Diplomdarbs augstskolai61