Pedagoģijas procesa organizācijas jautājumi vispirms saistās ar adaptācijas procesa izpratni.
Pirmsskolas izglītības programma nosaka mērķus, uzdevumus, kurus jāīsteno pirmsskolas skolotājiem ar bērniem, kuri iet grupiņā. Pirmsskolas skolotājas ar bērniem strādā grupās, apakšgrupās un individuāli. Jo bērniem attīstība var būt dažāda, kas pirmsskolas vecumā ir mainīga. Pirmsskolas skolotājam ir jānosaka bērna priekšstatu pūrs, prasmju un iemaņu līmenis un jāsaskaņo ar programmas pakāpēm.
Aizejot bērnam uz pirmsskolas izglītības iestādi, viņš iesaistās sistemātiskā mācīšanās procesā. Viņam jāsastopās ar daudz un dažādām jaunām parādībām un lietām. Šis laiks bērnam ir pārmaiņu pilns, sarežģīts, jo zināmā mērā bērnā notiek sarežģītas sociāli psiholoģiskas pārmaiņas. Viss pakļauts noteiktiem uzdevumiem. Laiks, kad bērniņš sāk apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi ir sarežģīts ne tikai pašam bērniņam, bet arī viņa vecākiem. Ģimenē notiek daudz pārmaiņas.
Psiholoģe Dace Čible iesaka: „Bērnam pamazām jāpierod. Nedrīkst tā – atnesu, iespiežu svešai tantei rokās un mūku uz darbu”. Psiholoģe iesaka kopā ar bērnu aiziet uz pirmsskolas izglītības iestādi vismaz mēnesi iepriekš – lai mazais iepazītos ar svešo vidi, lai vecāki saprastu, kādas ir pirmsskolas izglītības prasības, jo tās mēdz būt atšķirīgas. …