Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Civilā aizsardzība
Mazaizsargātu ceļu satiksmes dalībnieku izdarītie pārkāpu...-
Mazaizsargātu ceļu satiksmes dalībnieku izdarītie pārkāpumi, to prevencija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija (Latviešu valodā) | ||
Аннотация (на русском языке) | ||
Annotation (the English language) | 3 | |
Ievads | 3 | |
1. | Ceļu satiksmes drošības vispārīgais raksturojums un to ietekmējošie faktori | 6 |
1.1. | Ceļu satiksmes drošības raksturojums | 7 |
1.2. | Ceļu satiksmes drošības ietekmējošie faktori | 22 |
2. | Mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki | 30 |
2.1. | Mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku tiesības un pienākumi ceļu satiksmē | 35 |
2.2. | Mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku izraisītie pārkāpumi | 40 |
3. | Preventīvie pasākumi mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku | 49 |
Secinājumi un priekšlikumi | 60 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 64 |
Secinājumi un priekšlikumi
Kvalifikācijas darba mērķis bija analizēt mazaizsargātu ceļu satiksmes dalībnieku izraisītos pārkāpumus un preventīvo darbu, šo pārkāpumu novēršanā, aplūkot ceļu satiksmes drošības vispārējo raksturojumu un to ietekmējušos faktorus, izstrādājot priekšlikumus to risināšanā. Autors uzskata, ka kvalifikācijas darba mērķis ir sasniegts. Autors ir padziļinājis savas zināšanas attiecībā uz ceļu satiksmes drošības jautājumiem, kas ietekmē satiksmes kvalitāti, aplūkojis mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku izraisītos pārkāpumus, kas nereti rada smagas sekas ceļu satiksme, izraisot smagus ceļu satiksmes negadījumus. Ka arī tika aplūkots preventīvais darbs ceļu satiksmes jomā.
Veicot pētījumu kvalifikācijas darba autors secina, ka ceļu satiksmes drošību ietekmē ne tikai autovadītāji, bet visi ceļu satiksmes dalībnieki kopumā, kā arī ceļu uzturētāji, to uzvedība saistība ar ceļu un satiksmi. Šo iesaistīto personu uzvedību uz ceļa un satiksmē reglamentē vairāki normatīvie akti, no kuriem galvenais ir CSN. Līdz ar to ļoti būtiski ir nodrošināt CSN ievērošanu un veikt CSN pārkāpumu profilaksi. Nereti par pamatu ceļu satiksmes negadījumiem ir tieši CSN, Ceļu likuma u.c. normatīvo aktu prasību neievērošana un ļaunprātīga pārkāpšana, t.i., Latvijas ceļu sliktais stāvoklis (ceļi jāuztur labā stāvoklī atbilstoši normatīvo aktu prasībām), autovadītāju agresīvais braukšanas stils, automašīnu vadīšana alkohola reibumā vai narkotiku ietekmē, pieļaujamā ātruma neievērošana, kā arī gājēju pārdrošība un nolaidība nakts tumšajā laikā pārvietojoties pa neapgaismotu ceļa malu bez atstarotāja.
Autors izstrādājot kvalifikācijas, darbu secina, ka ceļu satiksmes uzlabošanā ir jāpiedalās arī sabiedrībai aktīvāk un jāveido sadarbība ar Valsts policiju. Sabiedrībai jārada apziņa, ka ja ir redzams ceļu satiksmes pārkāpums, vai arī kāds taisās veikt ceļu satiksmes pārkāpumu, par to ir jāziņo attiecīgai institūcijai, nevis vienaldzīgi uz to noskatīties un vēlāk apspriest kāpēc radās smagas sekas.
Kvalifikācijas darba izstrādes gaitā autors nonāca pie šādiem secinājumiem un priekšlikumiem:
1. Statistikas dati liecina, ka katru gadu palielinās jauno autovadītāju skaits, kuru stāžs ir mazāks par diviem gadiem. Viņu sagatavotības līmenis vadīt transportlīdzekļus sarežģītās situācijās un intensīvas satiksmes apstākļos nav kvalitatīvs ceļu satiksmes noteikumu praktiskās piemērošanas pieredzes trūkuma dēļ. Par iemeslu ceļu satiksmes negadījumiem nereti kalpo arī tas, ka jaunie autovadītāji pie transportlīdzekļa stūres jūtas pārdroši, bet automobīļi tagad ir aprīkotas ar jaudīgiem motoriem, kas savukārt jaunajiem vadītājiem rada vēlmi braukt pārgalvīgi un agresīvi, nenovērtējot savas vadīšanas prasmes. Šāda uzvedība uz ceļa tiesiskā izpratnē ir vērtējama kā CSN pārkāpums, kas sodāms ar administratīvo sodu, ja par to nav iestājušās smagas sekas.
2. Mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku (gājēju un velosipēdistu) neuzmanība un pārdrošība arī rada bīstamību uz ceļa. Kā piemēru varam minēt gājēju pārvietošanos bez atstarotājiem diennakts tumšajā laikā, strauja izskriešana uz ceļa braucamās daļas ar pārliecību, ka transportlīdzekļa vadītājs nobremzēs u.tml.. Arī gājēju un velosipēdistu atbilstoša uzvedība uz ceļa ir noteikta ar CSN prasībām, par kuru pārkāpumiem ir noteikts atbilstošais administratīvais sods.
3. Satiksmes drošība ir ceļu satiksmes kvalitātes rādītājs, ko ietekmē ceļu satiksmes negadījumu skaits, bet, lai samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, nepieciešams izanalizēt to rašanās cēloņus un veicinošos apstākļus un pēc iespējas censties izskaust pārkāpumus ar dažādu sodu veidu mēru pieņemšanu.
…
Tēmas aktualitāte. Pēdējos gados sabiedrībā un masu saziņas līdzekļos ir radies satraukums par ceļu satiksmes drošības stāvokli Latvijā, kam par iemeslu ir bijuši daudz un dažādi ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir iesaistīti arī mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki. Kopumā, 2013.gadā avārijās gāja bojā 179 cilvēki, kas ir par diviem vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt šā gada pirmajos divos mēnešos ceļu satiksmes negadījumos Latvijā gājuši bojā 24 cilvēki, kas ir par pieciem vairāk nekā analoģiskā laika periodā pērn. Šogad līdz 25.martam ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā 44 cilvēki. Tas ir par 20 vairāk nekā pērn tādā pašā laika posmā. Neskatoties uz ikgadējo kampaņu organizēšanu un policijas darbu, ir pieaudzis negadījumu skaits, kuros miruši gājēji. Pagājušā gadā negadījumos miruši 70 gājēji, kas ir par sešiem gājējiem vairāk nekā gadu iepriekš. Ievainojumus guvis 921 gājējs. Rakstot šo kvalifikācijas darbu un Pētot par tēmu „Mazaizsargātu ceļu satiksmes dalībnieku izdarītie pārkāpumi, to prevencija,” teorētiskā un praktiskā aktualitāte pamatojas uz mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku un ceļu satiksmes uzraudzības rotas inspektoru savstarpējās izpratnes veicināšanas nepieciešamību sabiedrības interešu aizsardzības uzlabošanai. Lai mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki varētu droši pārvietoties ceļu satiksmē, ir jārada sapratne pašos ceļu satiksmes dalībniekos, ka noteikumi ir domāti ne tikai ceļu satiksmes rotas uzraudzības inspektoriem, bet arī pašiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Mazaizsargātajiem ceļu satiksmes dalībniekiem ir jārada apziņa, ka nereti viņu pašu uzvedība ceļu satiksmē ir par pamatu tik lielam bojāgājušo skaitam ceļu satiksmes negadījumos, un, lai rastu šo apziņu ir, jāveic ceļu satiksmes uzraudzība ar soda sankcijām, kā vienu no preventīvajiem pasākumiem, kā arī ceļu satiksmes dalībnieku izglītošana. Drošai ceļu satiksmei ir nepieciešama vesela virkne dažādu tiesiska un tehniska rakstura risinājumu, lai celtu satiksmes dalībnieku tiesisko apziņu, bez kuras nav iespējams sasniegt vēlamo rezultātu sabiedrības attīstības procesā, lai reāli uzlabotos ceļu satiksmes drošība valstī. Darba mērķis. Darba autors iespēju robežās izpētīs ceļu satiksmes drošības vispārīgo raksturojumu un to ietekmējušos faktorus Latvijas Republikā. Padziļināti iepazīsies ar likumiem un tiem pakārtotajiem normatīvajiem aktiem, kas regulē un nosaka mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku tiesības un pienākumus piedaloties ceļu satiksmē, kā arī, kā tiek veikta uzraudzība. Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldē ceļu satiksmes uzraudzību nodrošina Kārtības policijas patruļpolicijas rotas jaunākie inspektori (agrāk Ceļu policija), kas ir Valsts policijas Kārtības policijas struktūrvienība, kas nodrošina ceļu satiksmes uzraudzību, tās darbība tiek organizēta, ievērojot likumību, humānismu, cilvēktiesības, sociālo taisnīgumu, vienvadību, un balstoties uz iedzīvotāju palīdzību. Tās darbības tiesiskais pamats ir Latvijas Republikas Satversme, likumi, Ministru kabineta noteikumi, Starptautiskie līgumi, Iekšlietu ministrijas un Valsts policijas priekšnieka pavēles, norādījumi, kā arī citi normatīvie akti. Satiksmes uzraudzības rotas izvirzītos uzdevumus realizē sadarbojoties ar citām Iekšlietu ministrijas pakļautībā un pārraudzībā esošajām iestādēm, citām valsts institūcijām, kā arī sabiedriskajām organizācijām. Darba mērķa sasniegšanai galvenie veicamie uzdevumi: 1) izpētīt ceļu satiksmes drošības raksturojumu un ietekmējošos faktorus; 2) izpētīt mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku tiesības un pienākumus ceļu satiksmē; 3) analizēt mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku izraisītos pārkāpumus; 4) analizēt preventīvā darba metodes mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku aizsardzībai; 5) sniegt atsevišķus ieteikumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. Pētījuma objekts - kā mazaizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki ievēro 2004.gada 29.jūnija Ministru kabineta noteikumus Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi" (turpmāk CSN). Pētījuma priekšmets – mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku izraisītie pārkāpumi un preventīvie pasākumi to novēršanai. Likumu normas, kuras reglamentē ceļu satiksmes drošības tiesisko pamatu. Pētījuma metodes. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, darbā tiks izmantota gramatiskā, analītiskā, salīdzinošā, statistikas, vēsturiskā, sistēmiskā pētniecības metode, kas sevī ietver Ministru kabineta noteikumu, administratīvo pārkāpumu analīzi, prakses materiālu izpēti un interneta resursu izmantošanu saistībā ar ceļu satiksmes drošību un juridiskās literatūras izpēti. Galvenie darbā izmantotie avoti: Ceļu satiksmes likums, Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss, citi likumi un Ministru kabineta noteikumi, kas regulē ceļu satiksmi Latvijas Republikā.
- Ceļu policijas darba organizācija ceļu satiksmes drošības garantēšanā
- Ceļu satiksmes negadījumi Latvijā
- Mazaizsargātu ceļu satiksmes dalībnieku izdarītie pārkāpumi, to prevencija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Elektroniskais paraksts un darījumi. Darījumu elektroniskā forma un notariālais apliecinājums
Diplomdarbs augstskolai60
-
Iecirkņa inspektora uzdevumi, pienākumi, tiesības transportlīdzekļu vadīšanas apreibinošo vielu iespaidā novēršanā un atklāšanā
Diplomdarbs augstskolai43
Novērtēts! -
Darba līguma izbeigšanas tiesiskais pamatojums
Diplomdarbs augstskolai80
-
Vienošanās process
Diplomdarbs augstskolai68
-
Prasības tiesvedībā
Diplomdarbs augstskolai69
Novērtēts!