Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule...-
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | SIA „Briga plus” mārketinga vides analīze | 7 |
1.1. | Iekšējās vides raksturojums | 7 |
1.2. | Ārējās vides analīze | 10 |
1.2.1. | Makrovides faktori | 10 |
1.2.2. | Pieprasījums | 15 |
1.2.3. | Konkurence | 22 |
1.2.4. | Starpnieki | 28 |
1.2.5. | Piegādātāji | 28 |
1.3. | Uzņēmuma SVID analīze | 29 |
2. | Mārketinga mērķi | 34 |
3. | Mārketinga stratēģija | 35 |
3.1. | Primārās mārketinga stratēģijas | 36 |
3.2. | Sekundārās mārketinga stratēģijas | 37 |
4. | Mārketinga programma | 41 |
4.1. | Ar produktu saistītās aktivitātes | 41 |
4.2. | Cenu veidošanas lēmumi | 42 |
5.3. | Sadales aktivitātes | 42 |
4.4. | Virzības tirgū aktivitātes | 43 |
5. | Sadales plāns | 45 |
6. | Virzīšanas aktivitāšu plāns | 47 |
6.1. | Virzīšanas mērķi un mērķgrupas noteikšana | 47 |
6.2. | Virzīšanas stratēģijas izstrādāšana | 48 |
6.3. | Virzīšanas budžeta izstrādāšana | 52 |
Secinājumi un priekšlikumi | 54 | |
Izmantotā literatūra | 57 | |
Pielikumi | 58 |
Preses izdevumu tirgus Latvijā pēdējo gadu laikā ir attīstījies diezgan strauji. Preses izdevumi ir auguši ne tikai skaita, bet arī informācijas kvalitātes, satura un mākslinieciskā noformējuma ziņā. Starp presi Latvijā (laikrakstiem un žurnāliem) ir saasinājusies konkurence, līdz ar to arī lasītāji ir kļuvuši daudz prasīgāki un izvēlīgāki. Žurnāls „Sakaru Pasaule” ir specializēts žurnāls, kas raksta par informācijas tehnoloģijām un telekomunikācijām. Žurnāla galvenā mērķauditorija ir tieši šīs nozares speciālisti. Preses izdevumu tirgū uzņēmums ieņem ļoti niecīgu daļu, tāpēc mārketinga plāns ir aktuāls, lai uzlabotu uzņēmuma pozīcijas tirgū.
Kvalifikācijas darbs ir par SIA „Briga plus” veidoto žurnālu „Sakaru Pasaule”, kura tālākai sekmīgai virzīšanai tirgū tika izstrādāts mārketinga plāns. Izstrādājot kvalifikācijas darbu, tika veikta uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze, kuras rezultātā tika noteiktas uzņēmuma stiprās un vājās puses, kā arī tika izpētīti ārējās vides draudi un iespējas. Tāpat tika arī noteikti mārketinga mērķi, kuru īstenošanai darbā tika izstrādātas atbilstošas mārketinga stratēģijas, izveidota mārketinga programma, kā arī sastādīti sadales un virzīšanas aktivitāšu plāni. Darba beigās tiek izdarīti secinājumi par uzņēmējdarbību kopumā, kā arī izteikti priekšlikumi uzņēmuma darbības uzlabošanai.
Kvalifikācijas darba saturs tika veidots, balstoties uz mācību procesā un prakses laikā iegūtajām zināšanām, kā arī izmantojot informāciju no tādiem literatūras avotiem kā uzņēmuma nepublicētā informācija, preses izdevumi, interneta resursi, Centrālās Statistikas pārvaldes dati, kā arī vispārējā un speciālā literatūra.
Prese ir vissenākais no medijiem, taču vēl joprojām tas ir ļoti pieprasīts. Neraugoties uz citu mediju pieaugošo popularitāti, preses izdevumiem vienmēr būs sava vieta mediju tirgū. Preses izdevumu tirgus pēdējos gados Latvijā ir attīstījies diezgan strauji, līdz ar ko ir saasinājusies arī konkurence un iedzīvotāju prasības attiecībā pret preses izdevumiem. SIA “Briga plus” nodarbojas ar žurnāla par modernām telekomunikācijām “Sakaru Pasaule” veidošanu un izplatīšanu. Žurnāls ir profesionāls un ir paredzēts sakaru un telekomunikāciju nozares speciālistiem, kā arī izglītotiem cilvēkiem, kas interesējas par šo tematiku profesionālā līmenī. Lai gan “parastajam” lasītājam žurnāls “Sakaru Pasaule” neko neizsaka, tomēr sakaru nozares speciālistu vidū žurnāls ir atpazīstams un augsti novērtēts. Tā kā žurnāls ir profesionāls un ir paredzēts tikai konkrētai mērķauditorijai, tad žurnāla izplatīšana nenes pietiekamus ieņēmumus. Arī ienākumi no reklāmām nav pietiekami lieli, tādējādi žurnāls ir tik tikko dzīvotspējīgs.
Kvalifikācijas darba mērķis ir izstrādāt detalizētu mārketinga plānu SIA „Briga plus” produktam žurnālam „Sakaru Pasaule”, lai varētu izplānot nepieciešamās mārketinga aktivitātes veiksmīgai produkta virzīšanai tirgū, lai veidotu plašāku atpazīstamību uzņēmuma noteiktajos segmentos Latvijā un palielinātu produkcijas realizācijas apjomu, kā arī palielinātu ieņēmumus no reklāmdevējiem.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai darbībā risināmie uzdevumi:
Izanalizēt uzņēmuma iekšējo un ārējo vidi, lai izprastu faktorus, kas ietekmē uzņēmuma ikdienas darbību un, lai noskaidrotu, kādā veidā šie faktori ietekmē uzņēmumu, kā arī lai noteiktu uzņēmuma stiprās un vājās puses, noteiktu potenciālās iespējas un draudus;
Noteikt mārketinga mērķus un izvēlēties atbilstošu stratēģiju, lai varētu īstenot šos mērķus uzņēmuma darbības uzlabošanai iespēju robežās;
Noteikt primārās un sekundārās mārketinga stratēģijas, lai varētu izveidot efektīvus mārketinga darbības pasākumus;
Izplānot mārketinga kompleksu un noteikt mārketinga programmas aktivitātes, lai rastu priekšstatus par nepieciešamajām aktivitātēm veiksmīgai žurnāla virzīšanai tirgū;
Sastādīt sadales plānu, lai varētu noteikt nepieciešamās aktivitātes uzņēmuma realizācijas procesa uzlabošanai un pilnveidošanai;
Izstrādāt virzīšanas tirgū pasākumu kompleksu, lai varētu noteikt nepieciešamās aktivitātes virzīšanas tirgū mērķa sasniegšanai, kā arī lai noteiktu to, cik liels reklāmas budžets ir paredzēts to realizēšanai;
Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus, lai varētu apkopot svarīgāko informāciju, kas tika iegūta darba izstrādes laikā, kā arī sniegtu priekšlikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai;
Darba gaitā tika izmantotas sekojošas pētījuma metodes: statistiskās analīzes metode – salīdzināšana, ekonomiskās analīzes metodes, mārketinga pētījumu metodes kā General Eletric modelis, pozicionēšana, praktiskās pētījumu metodes, tabulas un grafiskās metodes.
Par pētījuma avotiem kalpoja vispārējā un speciālā literatūra, Latvijas likumdošana – likumi, Centrālā Statistikas biroja dati, preses izdevumi, interneta resursi, kā arī tika apsekota uzņēmuma SIA „Briga plus” sniegtā informācija.
Temata ierobežojams attiecas uz:
lielu daudzumu informācijas nepieejamību par preses izdevumu tirgu, tā piemēram Centrālajā statistikas pārvaldē šāda veida informācija nav apsekota, taču sociālajās un mediju pētījumu aģentūrās šāda informācija ir pieejama tikai par attiecīgu samaksu. Tādējādi darba gaitā nebija iespējams pietiekami sīki izpētīt preses izdevumu tirgu
informācijas trūkumu par konkurentu darbību, ir pieejama tikai vispārēja rakstura informācija
nebija iespējams noteikt uzņēmuma un konkurentu esošās tirgus daļas, pamatojoties uz to, ka nebija iespējams noteikt konkurentu apgrozījumu, jo šāda veida informācija ir pieejama tikai par maksu
ierobežojumi attiecas arī uz produkta pozicionēšanu, jo to nevarēja veikt pilnīgi objektīvi sakarā ar to, ka tirgū ir tikai 2 žurnāli, kas par IT&T nozari kopumā raksta profesionālā līmenī, tādējādi pozicionēšanā tika apskatīti arī izdevumi, kas raksta par IT&T konkrētām tēmām vai arī šo izdevumu informācija nav tik profesionāla.
Pētījumu periods ir no 1991. gada, kad tika izdota avīzīte “Sakaru Vēstis” līdz pat 2004. gada martam, kad iznāca žurnāla “Sakaru Pasaule” kārtējais numurs.
Mārketinga plāns tika sastādīts uz gadu no 2004.g. jūlija līdz 2005.g. jūlijam.…
Ļoti labi novērtēts kvalifikācijas darbs uz 9, reāls mārketinga plāns!!! Mārketinga vides analīze, SVID analīze, mārketinga mērķi, stratēģijas, mārketinga programma, virzīšanas tirgū aktivitātes u.t.t.
-
Ekoloģisko produktu virzīšanas tirgū projekts
Diplomdarbs55 Mārketings, reklāma, Pārtikas tehnoloģija, kulinārija
- Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
- SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA „Ratiņš” saimnieciskās darbības un mārketinga analīze
Diplomdarbs augstskolai72
-
Mārketinga loma nekustamā īpašuma uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā
Diplomdarbs augstskolai87
-
Tradicionālā un netradicionālā mārketinga mijiedarbība un saistība: Latvijas uzņēmumu pieredze
Diplomdarbs augstskolai70
Novērtēts! -
Ventspils Augstskolas mārketinga un reklāmas kampaņas izveide
Diplomdarbs augstskolai59
-
Skaistumkopšanas salona “X” imidžs un tā iespējamais korekcijas plāns
Diplomdarbs augstskolai85