Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Mārketinga komunikācijas pielietojums atjaunotā basketbol...-
Mārketinga komunikācijas pielietojums atjaunotā basketbola kluba "VEF Rīga" zīmola virzīšanā
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 7 | |
1. | Zīmols | 9 |
1.1. | Zīmola nozīme | 10 |
1.2. | Zīmolvedība | 12 |
1.3. | Zīmola komunikācija | 15 |
2. | Mārketinga komunikācija | 17 |
2.1. | Mārketinga komunikācijas instrumenti | 21 |
2.1.1. | Reklāma | 22 |
2.1.2. | Sabiedriskās attiecības | 23 |
2.1.3. | Citi mārketinga komunikācijas instrumenti | 25 |
2.2. | Sociālie mediji | 27 |
3. | Sporta mārketings | 31 |
4. | Metodoloģija | 34 |
4.1. | Kvalitatīvās pētniecības metodes – intervija, novērojums un kontentanalīze | 34 |
4.2. | Kvantitatīvās pētniecības metodes – aptauja un statistika | 36 |
5. | Empīriskā daļa | 38 |
5.1. | Basketbola klubs „VEF Rīga” | 38 |
5.1.1. | BK „VEF Rīga” direktore Laila Spaliņa: zīmola atjaunošana un virzīšana | 41 |
5.1.2. | BK „VEF Rīga” sponsora „SMScredit.lv” izpilddirektors Toms Jurjevs: zīmolu sadarbība | 43 |
5.2. | BK „VEF Rīga” un sporta mārketinga situācija Latvijā – eksperta viedoklis | 44 |
5.3. | BK „VEF Rīga” pielietoto mārketinga komunikācijas instrumentu analīze | 47 |
5.3.1. | Reklāma | 47 |
5.3.2. | Sabiedriskās attiecības | 49 |
5.3.3. | Aktivitātes „Arēnā Rīga” BK „VEF Rīga” spēļu laikā | 51 |
5.3.4. | Sociālie mediji | 52 |
5.4. | Latvijas iedzīvotāju aptaujas datu analīze | 59 |
Secinājumi | 63 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 66 | |
Pielikumi | 69 |
SECINĀJUMI
BK „VEF Rīga” galvenokārt izmanto divus tradicionālos mārketinga komunikācijas instrumentus: reklāmu un sabiedriskās attiecības. Ikdienā, komunikācijai ar savu auditoriju, tiek aktīvi izmantoti arī sociālie mediji. Kā arī nopietna uzmanība tiek pievērsta klientu (sadarbības partneru) attiecībām.
Kā norāda sporta mārketinga teorija, citu sfēru zīmoli meklē iespēju sponsorēt sporta zīmolus, lai asociētos ar to sportiskajiem panākumiem un veicinātu sava zīmola atpazīstamību. Balstoties uz pētījumu, iespējams secināt, ka sponsoriem un citiem sadarbības partneriem BK „VEF Rīga” ir izdevīgs partneris. Pirmkārt BK „VEF Rīga” ir atsaucīgs gan uz sadarbības partneru rīkotajiem pasākumiem, gan paši rīko dažāda veida pasākumus, uz kuriem tiek aicināti sadarbības partneri un citi viesi. Labu attiecību uzturēšanas ir viens, taču otrs ir kluba sasniegumi, kas sponsorus interesē vairāk. BK „VEF Rīga” ir viens no spēcīgākajiem Latvijas klubiem, kurš ik gadu sacenšas arī starptautiskā mērogā. Līdz ar to sponsoriem ir iespēja asociēties ar vienu no Latvijas spēcīgākajiem sporta klubiem. Otrkārt lielākā daļa BK „VEF Rīga” spēles tiek translētas nacionālajā televīzijā. Tas nodrošina sponsoriem publicitāti plašā sporta līdzjutēju auditorijā.
Lai gan reklāma, sabiedriskās attiecības un sociālie mediji tiek izmantoti ļoti aktīvi un profesionāli, Latvijas iedzīvotājiem neraisās, BK „VEF Rīga” vēlamās, asociācijas ar klubu.
BK „VEF Rīga” darbība sociālajos medijos saskan ar sociālo mediju teoriju. Teorijā galvenais uzsvars tiek likts uz divvirzienu komunikācijas veidošanu, kas nozīmē atteikties no tradicionālo mediju formāta – vienvirziena ziņu nodošanas. Protams, savu sekotāju informēšana un izglītošana arī ir sociālo mediju sastāvdaļa, taču uzsvars ir jāliek uz sadarbības veicināšanu ar sekotājiem jeb to iesaisti. Ja sekotāji netiek iesaistīti, arī sociālo mediju potenciāls netiek izmantots. Taču neskatoties uz to, ka BK „VEF Rīga” darbojas saskaņā ar teoriju, vairāk bija to respondentu, kuriem nepatīk, nekā tie, kuriem patīk BK „VEF Rīga” komunicēšanas stils sociālajos medijos. Kā minēju pie aptaujas datu analīzes, tas, iespējams, saistīt ar konflikta situācijām sociālajos medijos, kurās ir nonākuši BK „VEF Rīga” vadības pārstāvji. Līdz ar to viņu darbības tiek asociētas ar kluba darbībām.
…
Teorija: zīmolvedība, zīmols, mārketings, mārketinga komunikācija, sporta mārketings. Metodoloģija: kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes. Pētnieiskā daļā: trīs intervijas, Latvijas iedzīvotāju aptauja (220 respondenti), publicitātes materiālu analīze, sociālo mediju analīze.
- Firmas organizācijas mārketinga stratēģijas raksturojums
- Mārketinga aktivitātes internetā
- Mārketinga komunikācijas pielietojums atjaunotā basketbola kluba "VEF Rīga" zīmola virzīšanā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Atpūtas bāzes "Radi" mārketinga koncepcija
Diplomdarbs augstskolai82
-
Interneta telefonija un tās pielietojums biznesa komunikācijās
Diplomdarbs augstskolai80
Novērtēts! -
Lielveikalu mārketinga komunikāciju efektivitātes kāpināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai68
-
Sociālā mārketinga pielietojums labdarības projektu realizēšanā
Diplomdarbs augstskolai78
-
Tīkla mārketinga attīstība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai75