Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Mārketinga kompleksa izveide un vadīšana uzņēmumā-
Mārketinga kompleksa izveide un vadīšana uzņēmumā
Diplomdarbs43 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | ANALĪTISKĀ APRAKSTA DAĻA | 8 |
1.1. | Mārketinga kompleksa būtība, nozīme | 8 |
1.2. | Mārketinga iekšējās un ārējās vides analīze | 13 |
1.2.1. | Mārketinga mikrovide | 14 |
1.2.1.1. | Pircēji | 14 |
1.2.1.2. | Konkurenti | 16 |
1.2.1.3. | Piegādātāji | 19 |
1.2.2.4. | Starpnieki | 19 |
1.2.2. | Mārketinga makrovide | 21 |
1.2.2.1. | Sociālekonomiskie, demogrāfiskie faktori | 21 |
1.2.2.2. | Kultūras un izglītības faktori | 22 |
1.2.2.3. | Politiskie un tiesiskie faktori | 22 |
1.2.2.4. | Tehniskie un tehnoloģiskie faktori | 23 |
1.2.3. | SWOT analīze | 24 |
1.3. | Uzņēmuma mērķi un stratēģijas | 25 |
1.4. | Tirgzinības programma | 28 |
1.4.1. | Uzņēmuma lēmumi | 28 |
1.4.2. | Cenu veidošanās lēmumi | 31 |
1.4.3. | Sadales kanāli | 34 |
1.4.4. | Preces virzīšana tirgū | 36 |
1.4.4. | Preces virzīšana tirgū | 36 |
1.4.4.1. | Reklāma | 36 |
1.4.4.2. | Pārdošanas veicināšana | 39 |
1.4.4.3. | Propaganda | 41 |
1.4.4.4. | Tiešā pārdošana | 42 |
2. | PĒTĪJUMU UN APRĒĶINU DAĻA | 44 |
2.1. | Uzņēmuma apraksts | 44 |
2.2. | Iekšējās un ārējās vides analīze | 46 |
2.2.1. | Uzņēmuma mikrovide | 46 |
2.2.2. | Uzņēmuma makrovide | 51 |
2.2.3. | SWOT | 55 |
2.3. | Uzņēmuma mērķi un stratēģijas | 57 |
2.4. | Tirgzinības programma | 59 |
Nobeigums | 62 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 64 |
Nobeigums
Uzņēmums a/s “Eliza” pastāv jau daudzus gadus un ir ieņēmis zināmas pozīcijas tirgū. Kopumā viss uzņēmums darbojas diezgan veiksmīgi, lai arī dažiem atsevišķām struktūrvienībām īpaši neveicās. A/s “Eliza” ir orientēts uz patērētājiem ar vidējo ienākumu līmeni, bet visa vecuma grupām, jo ir piedāvāts ļoti plašs mīksto mēbeļu sortiments. Ir iegūti jau patstāvīgie klienti, kuri ir pārliecinājušies par šī salona mēbeļu kvalitāti un viņiem ir vēlme iegādāties arī turpmāk šīs mēbeles. Salona ražotās mēbeles ir ar augstu kvalitāti, bet arī ar diezgan augstu cenu, salīdzinājumā ar citu ražotajām mēbelēm. Salonam ir daudz konkurentu ar kuriem ir visu laiku jāsacenšas līdz ar to tiek uzlabota ražotnes un salonu darbība. Salons veiksmīgi darbojas, jo ir labas attiecības ar piegādātājiem un starpniekiem.
Uzņēmums seko līdzi arī mēbeļu tendencēm, piemēram šobrīd pieprasītākās ir gaišās krāsas un arī parādās jau spilgtas, izteiktas un ekstravagantas krāsas, kas pierāda, ka patērētājs spēlējas ar visu krāsu gammu. Tieši šādu piedāvājumu klāstu uzņēmums arī piedāvā ražotajām mēbelēm.
Uzņēmuma darbību ietekmē iestāšanās ES, jo ir vispārēja inflācija un iedzīvotāju pirktspēja līdz ar to arī samazinās. Uzņēmumu regulē arī valdība ar pieņemtajiem likumiem, kas ir saistīti ar uzņēmējdarbību un patērētāju aizsardzību.
Šobrīd uzņēmums strādā pie mārketinga, jo produkcija ir kvalitatīva un daudzveidīga, ar izdevīgiem iegādes noteikumiem, atliek tikai potenciālos pircējus informēt un atgādināt un nepazīstamos iepazīstināt ar šo uzņēmumu. Mārketings ir nepieciešams, jo salons preces virzīšanai tirgū velta ļoti mazu uzmanību, bet cenas pašlaik vēl vairāk paaugstinās, ko nevarētu teikt par iedzīvotāju ienākumiem. Patērētāju pirktspēja samazinās, tāpēc vajadzētu izdarīt visu, lai patērētāji atpazītu, zinātu, būtu apmierināti ar šo preci, tās kvalitāti, cenu, jo tikai tad patērētājs iegādāsies šinī salonā mēbeles. Uzņēmums ar šo problēmu cīnās un arvien vairāk izvirza mērķus, pieņem svarīgus lēmumus un izstrādā stratēģijas, lai šos mērķus realizētu. Uzņēmumam nav uz precēm ļoti liels uzcenojums, kas izskaidrojams ar to, ka tiek izmantots Latvijas mēbelēm viena līmeņa kanāls, bet ārzemēs ražotajām mēbelēm – divu līmeņu kanāls.
Arī bez lielas virzīšanas tirgū uzņēmums darbojas veiksmīgi un sasniedz savus izvirzītos mērķus, pārvarot visas grūtības, tāpēc esmu pārliecināta, ka a/s “Eliza” vēl ilgi darbosies un veiksmīgi pastāvēs.
…
Bakalaura darbs. Analītiskajā daļa ir ieskats ekonomikas teorijā, saistībā ar mārketingu, tā struktūru, kompleksa izveidi. Šajā daļā ir četras apakšnodaļas: mārketinga kompleksa izveide un būtība, mārketinga iekšējā un ārējā vide, uzņēmuma mērķi un stratēģijas, kā arī tirgzinības programma. Šajā daļā ir atrodamas 6 tabulas un 7 attēli, kuri sagrupētas atbilstoši sadaļai un sanumurētas secīgā kārtībā. Pētījumu un aprēķinu daļā ir izvēlēts uzņēmums, kurš tiek aprakstīts, pētīts un analizēts. Sadaļa sastāv no manis pašas veikto pētījumu apkopojuma un informācijas, ko sniedzis salona direktors. Šajā daļā ir 6 tabulas un 3 attēli. Uzņēmums, kas tiek apskatīts darbojas jau ilgu laiku savā tirgus nozarē, jo pie tā strādā veiksmīgi mārketinga speciālisti, kas palīdz uzņēmumam izturēt smago konkurenci šajā tirgū.
-
Mārketinga kompleksa izveide un vadīšana uzņēmumā
Diplomdarbs43 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
- Uzņēmuma analīze
- Viesnīcas "X" mārketinga darbības analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!FOREX tirgus uzņēmuma brīvo naudas līdzekļu pārvaldībā
Diplomdarbs augstskolai56
-
Uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanas projekts SIA "Colliers international"
Diplomdarbs augstskolai45
Novērtēts! -
Uzņēmuma a/s "Valmieras stikla šķiedra" finansiāli - ekonomiskā stāvokļa uzlabošanas stratēģijas izveide
Diplomdarbs augstskolai91
Novērtēts! -
Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai
Diplomdarbs augstskolai96
Novērtēts! -
Uzņēmuma SIA „X” stratēģiskais plāns
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts!