Secinājumi un priekšlikumi
1.Mārketinga nozīme cilvēku dzīvē pieaug laika gaitā. Dažreiz paši preču patērētāji neapzinās cik dziļi ir tirgus procesos. Tādēļ ir nepieciešams iepazīties ar tirgus vidi un izprast tajā pastāvošos likumus un likumsakarības. Rūpīgi izpētīt mārketinga kompleksa elementus.
2. Mārketinga komplekss ir vadīšanas pasākumu kopums, kuru veic organizācijas, lai panāktu vēlamo pircēju attieksmi pret piedāvātajiem produktiem, un ir viens no svarīgākajiem mārketingā aplūkojamiem jautājumiem, kas sastāv no četrām daļām: produkta, cenas, vietas un produkta virzīšanas tirgū.
3.Produkts ir taustāms priekšmets, pakalpojums, ideja, persona vai vieta, kas ir spējīga piedāvāt fiziskām vai juridiskām personām taustāmas vai netaustāmas īpašības, par kurām tie ir gatavi mainīt naudu, vai kādu citu vērtības vienību, lai to iegūtu.
4.Produktus iedala patēriņa precēs, ražošanas līdzekļos un pakalpojumos. Galvenie produkta raksturlielumi ir pārbaudāmība, novērojamība, efekta ātrums, vienkāršība, salīdzinošās priekšrocības un simboliskums.
5.SIA”Ludzas lauku konsultāciju birojs” ir SIA ”Latvijas lauku konsultāciju un izglītības centrs” filiāle Ludzas rajonā. SIA “LLKB” sniedz konsultatīvos pakalpojumus augkopībā, lopkopībā, grāmatvedībā, ekonomikā. Birojā strādā 5 speciālisti.
6.Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, jeb patērētāja maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu. Cenu veidojot jāņem vērā tādi faktori, kā uzņēmuma mērķi, izmaksas, pieprasījums, konkurence un valdības politika.
7.Cenas var veidot pēc sešām dažādām metodēm: vidējās izmaksas plus uzcenojums, vidējās izmaksas plus mērķpeļņa, preces cenas diferencēšana, preces patēriņvērtības noteikšana, proporcionālās cenas un gaidāmās peļņas aprēķins.
8.Vieta, jeb sadales kanāls ir uzņēmums vai arī atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda visas starpnieka funkcijas preču virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājam. Sadales kanāli atšķirās patērētāju un ražošanas materiālu tirgū. Sadales kanālus var organizēt vertikālajās, horizontālajās un daudzkanālu mārketinga sistēmās.
…