Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Mārketinga, e-marketinga rīku izmantošanas iespējas glezn...-
Mārketinga, e-marketinga rīku izmantošanas iespējas gleznu pārdošanas veicināšanai internetā
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Annotation | 2 | |
Anotācija | 3 | |
Saturs | 4 | |
Apzīmējumu saraksts | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Mākslas tirgus darbība un pārmaiņas mūsdienās | 9 |
1.1. | Mākslas un biznesa filozofiskā sadursme | 9 |
1.2. | Mākslas tirgus jēdziens un dalībnieki | 14 |
1.3. | Mūsdienu mākslas tirgu ietekmējošie faktori | 18 |
2. | Mārketinga un e-mārketings pielietošana gleznu noieta veicināšanai | 27 |
2.1. | Mārketinga, e-mārketinga jēdzieni un process mākslas mārketinga kontekstā | 28 |
2.2. | E-mārketinga rīku izvēle un lietošana gleznu tirdzniecības kontestā | 33 |
2.3. | E-mārketinga procesa analītikas iespējas gleznu tirdzniecībā | 37 |
3. | Gleznu pārdošanas internetā esošās situācijas raksturojums | 42 |
3.1. | Mākslas pārdošanas, gleznu e-mārketinga specifika pasaulē | 42 |
3.2. | Gleznu e-galeriju darbība Latvijā, Baltijā, pasaulē | 46 |
4. | Gleznu pārdošanas iespējas un aktuālā problemātika Latvijā | 49 |
4.1. | Izmantotās metodoloģijas apraksts | 49 |
4.2. | Latvijas mākslas akadēmijas studentu un absolventu pieredze | 52 |
4.2.1. | Studentu aptauja | 52 |
4.2.2. | Absolventu aptauja | 58 |
4.3. | Latvijas mākslas akadēmijas pasniedzēju viedokļu analīze | 71 |
4.5. | Rekomendācijas gleznu tirdzniecības procesa veicināšanai | 86 |
Secinājumi | 88 | |
Izvērstā anotācija | 90 | |
Annotation | 92 | |
Pateicības | 94 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 95 | |
Pielikumi | 100 |
Secinājumi
1. Pēdējos 10 gados LMA UN LKA nav veikti būtiski pētījumi par e-komerciju mākslas darbiem (gleznām).
2. Interneta vide strauji attīstās, nozīmīga daļa gleznu tirdzniecības gan Latvijā, gan pasaulē patlaban pāriet uz e-vidi.
3. Gleznu pārdošana e-vidē ir sarežģīta un Latvijā maz izmantota, īpaši jauno mākslinieku darbu noiets e-vidē ir neliels, iespējas netiek izmantotas e-komercijas lietošanas zināšanu trūkuma dēļ.
4. Mākslas un biznesa sadursmes notiek starp zinātnēm – mākslu un ekonomiku, mākslas radīšanas motivācijā – kāds bijis mērķis un paredzamais pielietojums, pieprasījuma un piedāvājuma veidošanā pēc mākslas – tas var izrietēt no A. Maslova “Vajadzību teorijas” vai E. Hiršmana Trīs segmentu teorijas, vai var tikt mākslīgi kultivēts, jo kādam var būt vara noteikt, kas ir un kas nav māksla.
5. Lai arī bieži mākslinieki vēlas parādīt, ka mākslai ar mārketingu daudzās situācijās ir maz kopīga, tomēr zinātnieki izdod mākslas mārketinga grāmatas, kurās mākslas tirgus, produkti tiek analizēti tāpat, kā cita tirgū atrodamā prece.
6. Arī e-mārketingā darbojas mārketinga likumsakarības, var nospraust pārdošanas mērķus, noteikt, ar kādām kampaņām tie būtu sasniedzami, var izvēlēties atbilstošus rīkus vēlamajiem rezultātiem. E-mārketinga analītika ļauj sekmīgāk virzīt pārdošanas, analizēt sasniegto.
7. Pētījumi pasaulē liecina, ka tiešsaitē mākslas pirkumu skaits pieaug, patērētāju uzvedība atšķiras X, Y un Z paaudzēs, visvairāk naudu mākslai tērē vecākā paaudze, bet internetā gribētu tērēt jaunākā, visvairāk starp mākslas veidiem pērk gleznas. Tiešsaites galerijām grūti gūt atkārtotus darījumus, noturēt klientu lojalitāti. Pamazām arī kolekcionāri sāk vairāk skatīties un pirkt mākslu online. Galerijas piedzīvo jaunu tendenci - hakeru uzbrukumus.
…
MĀRKETINGA, E-MĀRKETINGA RĪKU IZMANTOŠANAS IESPĒJAS GLEZNU PĀRDOŠANAS VEICINĀŠANAI INTERNETĀ. APSKATĪTS TEORĒTISKAIS MATERIĀLS PAR MĀKSLAS PĀRDOŠANU, FACEBOOK UN INSTAGRAM IESPĒJAS GLEZNU TIRDZNIECĪBĀ. INTERVĒTI LATVIJAS MĀKSLAS AKADĒMIJAS PASNIEDZĒJI, KĀ UN KUR VIŅI TIRGOJUŠI DARBUS. APTAUJĀTI LMA STUDENTI UN ABSOLVENTI PAR TO, KO VIŅI UZSKATA PAR SVARĪGU LMA ZINĀŠANU APGUVĒ SAISTĪBĀ AR TURPMĀKĀS PROFESIJAS IZVĒLI - GLEZNOTĀJS. ANALIZĒTS, KAS UN KUR TIRGOJAS LABĀK. PIEVIENOTI E-LINKI, KUR TIRGOT.
- Mārketinga darbība, mērķi un veidi. Mārketinga koncepcijas
- Mārketinga koncepciju saistība ar mārketinga komunikācijām
- Mārketinga, e-marketinga rīku izmantošanas iespējas gleznu pārdošanas veicināšanai internetā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Atpūtas bāzes "Radi" mārketinga koncepcija
Diplomdarbs augstskolai82
-
A/S "SEB Latvijas Unibanka" mārketinga komunikāciju analīze
Diplomdarbs augstskolai66
-
Lielveikalu mārketinga komunikāciju efektivitātes kāpināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai68
-
Uzņēmuma "RB Galdnieks" mārketinga darbības analīze un mārketinga komunikāciju plāna izstrāde
Diplomdarbs augstskolai57
-
Tīkla mārketinga attīstība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai75