Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Mākslinieciskās darbības motivācijas veidošanās pamatskolā-
Mākslinieciskās darbības motivācijas veidošanās pamatskolā
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 3 | |
1. | MĀCĪBU MOTIVĀCIJAS RAKSTUROJUMS | 6 |
1.1. | Mācīšanās motīvu veidi | 6 |
1.2. | Motivācijas veidošanās stimulēšanas paņēmieni un metodes | 13 |
2. | MĀKSLINIECISKĀ DARBĪBA KĀ SKOLĒNU MĀCĪBU DARBĪBAS SASTĀVDAĻA | 19 |
2.1. | Darbības un mācību darbības jēdzieni | 19 |
2.2. | Mākslinieciskās darbības raksturojums | 25 |
2.3. | Mākslinieciskās darbības stimulēšanas paņēmieni | 34 |
3. | PEDAGOĢISKĀ IZMĒĢINĀJUMA DARBĪBAS PROGRAMMAS IZVEIDE SKOLĒNU MĀKSLINIECISKĀS DARBĪBAS MOTIVĀCIJAS PAAUGSTINĀŠANAI | 40 |
3.1. | Skolēnu mākslinieciskās darbības motivācijas konstatācija | 43 |
3.2. | Programmas izveide mācību tēmai “Tekstiltehniku sintēze” 9. klasei mājturībā | 55 |
4. | PROGRAMMAS REALIZĀCIJA UN REZULTĀTU ANALĪZE | 62 |
NOBEIGUMS | 76 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 79 | |
PIELIKUMI | 82 |
Mākslinieciskā darbība sekmē bērna vispārējo attīstību. Tā palīdz veidot pasaules kopainu un apzināties savu vietu tajā, ietekmē cilvēka personību, iedarbojoties uz viņa iekšējo pasauli, rosina jūtas, veido ideālus un vērtību sistēmu, kas ir nozīmīgi arī tad, kad cilvēks, kļūstot pieaudzis, nestrādā ar māksliniecisko darbību saistītā profesijā. Mūsdienu paātrinātā dzīves tempa un tirgus ekonomikas apstākļos, kad dators, televizors, telefons un kompjūterspēles lielai daļai bērnu aizstāj vecākus, cilvēciska vārda, grāmatas, dziesmas emocionālo iedarbību, vērojams jūtu, emociju un vērtību deficīts.
Arī skolā bērni ir motivēti dot priekšroku ar zinātnisko darbību saistītiem darbības veidiem. Līdz ar to, zūd arī cilvēkam nepieciešamais līdzsvars un harmonija starp zinātnisko un māksliniecisko darbību, bet Latvijas izglītības likums [10., 4] paredz harmoniskas personības veidošanos. Personības būtību nosaka cilvēka motivācijas sfēra, bet harmoniju veido intelekta un emocionālās attīstības līdzsvars. Savukārt, ar varu neko nevar iemācīt. Svarīga ir izglītības procesa dalībnieku apziņa, kāpēc šī darbība tiek veikta – kādēļ es mācos, kādi mērķi mani virza un kas mani mudina mācīties. Tieši motivācija sekmē izvirzīto mērķu sasniegšanu, rada interesi garlaicības vietā un dod gandarījumu par paveikto.
Tā kā abas problēmas ir aktuālas, katru no tām pētījuši un par tām rakstījuši daudzi autori. Mācību motivāciju savos darbos apskatījuši tādi autori, kā A. Markova [17], L. Frīdmans un K. Volkovs [4], N. L. Geidžs un D. C. Berliners [5], A. Jakimanska [11], V. Oņiščuks [20], J. Babanskis [22], J. Rudzītis [26], A. Vorobjovs [30], V. Zelmenis [32], R. S. Ņemovs [36] u.c.. Savukārt māksliniecisko darbību savos darbos apskatījuši tādi autori, kā A. Dauge [3], V. Hibnere [7; 8; 9], Z. Kagaine [12], M. Grīns un M. Grīna [14], B. Ņemenskis [19; 35], J. Basins [34], K. Džentle (Gentle K.) [38], D. J. Farnells ( Farnell D. J.) [39], A. Forsmane (Forsman A.) [40], B. Reimers (Reimer B.) [41] u.c.. Tomēr darba autore neatrada literatūru, kurā būtu skatītas abas šīs problēmas kopumā. Bez tam, padomju laikā mākslas pedagoģijai tika veltīts salīdzinoši maz uzmanības, un līdz ar to ir arī maz literatūras šai jomā, salīdzinoši ar citām pedagoģiskajām problēmām. Vairāk literatūras par māksliniecisko darbību ir angļu valodā, savukārt, iepriekšminētais nosaka nepieciešamību iespējami izpētīt arī ārzemju literatūru šai aspektā. …
" Mākslinieciskā darbība sekmē bērna vispārējo attīstību. Tā palīdz veidot pasaules kopainu un apzināties savu vietu tajā, ietekmē cilvēka personību, iedarbojoties uz viņa iekšējo pasauli, rosina jūtas, veido ideālus un vērtību sistēmu, kas ir nozīmīgi arī tad, kad cilvēks, kļūstot pieaudzis, nestrādā ar māksliniecisko darbību saistītā profesijā. Mūsdienu paātrinātā dzīves tempa un tirgus ekonomikas apstākļos, kad dators, televizors, telefons un kompjūterspēles lielai daļai bērnu aizstāj vecākus, cilvēciska vārda, grāmatas, dziesmas emocionālo iedarbību, vērojams jūtu, emociju un vērtību deficīts.(...)"
- Laika dimensijas uztvere un ritma izjūtas veidošanās mūzikas nodarbībās pirmsskolas vecumā
- Mākslinieciskās darbības motivācijas veidošanās pamatskolā
- Rotaļu darbības attīstība, izmantojot zīmju valodu apmācības procesā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Laika dimensijas uztvere un ritma izjūtas veidošanās mūzikas nodarbībās pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai45
Novērtēts! -
Rotaļu darbības attīstība, izmantojot zīmju valodu apmācības procesā
Diplomdarbs augstskolai57
Novērtēts! -
Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes traucējumiem
Diplomdarbs augstskolai34
Novērtēts! -
Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts! -
Matemātisko priekšstatu veidošanas nozīme bērna personības attīstībā 2 – 3 gadu vecuma grupā
Diplomdarbs augstskolai54
Novērtēts!