Par kvalifikācijas darba tēmu darba autore izvēlējas maksājumu karšu piedāvājumus divās Latvijas komercbankās. Šīs tēmas nozīmīgumu pierāda strauji pieaugošā Latvijas komercbanku darbība šai sfērā, un lielā norēķinu karšu popularitāte ne tikai ārvalstīs, bet arī Latvijā.
Norēķinu karšu jomas attīstību veicina arī straujā globalizācijas procesu attīstība pasaulē. Mūsdienās aizvien vairāk cilvēki ceļo un kārto biznesa darījumus ārpus savas valsts robežām, līdz ar to palielinās vajadzība lietot visā pasaulē universālu maksāšanas līdzekli, par kādām ir kļuvušas norēķinu kartes.
Maksājumu kartes ir kļuvušas par mūsdienīga cilvēka dzīves neatņemamu sastāvdaļu. Tās sekmīgi aizvieto skaidro naudu un paver saviem īpašniekiem vairākas iespējas: ļauj maksāt par precēm un pakalpojumiem tirdzniecības vietās, izņemt skaidru naudu bankomātos, izmantot kredītu un saņemt atlaides un bonusus.
Palielinoties norēķinu karšu tirgum Latvijā, palielinās arī karšu izmantošanas iespējas. Šobrīd Latvijā aizvien straujāk sāk ienākt e-komercija, jeb norēķini internetā. Norēķinu kartes ir viens no priekšnoteikumiem, lai šāda veida biznesa attiecības varētu notikt, tādēļ tirgus dalībnieki aizvien lielāku uzmanību sāk pievērst tieši šai jomai un piedāvā jaunākus, un jaunākus karšu veidus.
Kvalifikācijas darba mērķis – uz AS Swedbank un AS DnB NORD Bankas maksājumu karšu piedāvājumu pamata izvērtēt norēķinu karšu tirgus attīstību Latvijā un izstrādāt priekšlikumus maksājumu karšu apjoma palielināšanai.
Pētījuma objekts ir maksājumu kartes.
Pētījuma priekšmets ir AS DnB NORD Bankas un AS Swedbank bankas maksājumu karšu piedāvājumu salīdzinājums.
Darba uzdevumi ir:
1.iepazīties ar maksājumu kartēm un to vēsturisko attīstību Latvijā;
2.salīdzināt divu Latvijas komercbanku piedāvājumu norēķinu karšu tirgū;
3.analizēt Latvijas maksājumu karšu tirgus attīstību;
4.izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus.
Kvalifikācijas darbs sastāv no trijām nodaļām. Pirmajā darba nodaļā tiek aprakstīta maksājumu karšu būtība, apskatīta norēķinu karšu vēsturiskā attīstība Latvijas teritorijā, veidota norēķinu karšu klasifikācija, apskatīti funkcionēšanas pamatprincipi, īsi raksturojot katru no tām, lai radītu vispārēju priekšstatu par šo banku darbības sfēru.
Otrajā nodaļā autore apraksta norēķinu karšu divu tirgus dalībnieku piedāvājumus un maksājumu karšu mērķa auditoriju. Trešajā nodaļā, pamatojoties uz statistisko datu analīzi un aptaujas rezultātiem, tiek veikta maksājumu karšu tirgus attīstības izpēte. Uz darbā apskatītās teorijas un analīzes pamata tiek izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi.
Kvalifikācijas darba izstrādes procesā tika izmantots plašs informācijas klāsts, kuras nepieciešamību noteica darba specifika, kas sevī ietvēra - likumu, mācību grāmatu, statistikas datus, specifisku literatūru, publikācijas presē, Latvijas Komercbanku asociācijas nepublicēto informāciju, kā arī interneta informatīvo datu bāzi.…