Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:528737
 
Vērtējums:
Publicēts: 16.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    4
  Ievads    5
1.  Maizes vispārējais raksturojums    8
1.1.  Izejvielu nozīme maizes kvalitātes veidošanā    8
1.2.  Maizes kvalitātes līmeņa saistība ar tas uzturvērtību    12
  Dienā ieteicamās enerģijas un uzturvielu vidējās devas (7; autora aprēķins)    14
1.3.  Maizes klasifikācija un sortiments    20
1.4.  Ražošanas procesu loma kvalitātes līmeņa veidošanā    24
1.5.  Kvalitātes raksturotāji    29
2.  Maizes piegādātāji Latvijas tirgū    35
2.1.  Uzņēmumu piedāvājums    39
2.1.1.  “Hanzas maiznīcas” piedāvājums    39
2.1.2.  Citu uzņēmumu piedāvājums    41
2.2.  Darbs ar patērētājiem    42
2.2.1.  Informācija patērētājiem uz maizes iesaiņojuma    43
2.2.2.  Citi patērētāju informēšanas avoti    50
3.  Patērētāju apmierinātības pētīšana    56
3.1.  Anketas veidošana    58
  Apraksts    60
3.2.  Rezultātu analīze    64
  Secinājumi un priekšlikumi    93
  Kopsavilkumi svešvalodās    97
  Izmantotas literatūras un avotu saraksts    102
  Pielikumi    105
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas maizes tirgus būtiski atšķiras no citu produktu tirgus – tas pēdējos gados visai nemainīgi ir bijis ar lielu ražotāju skaitu un izteiktu sadrumstalotību atšķirībā no citām Latvijas pārtikas ražošanas nozarēm. Maizes nozarē mazo ražotāju īpatsvars aizņem 50.2% tirgus. Šī tendence iezīmē Latvijas maizes tirgum raksturīgu iezīmi – cena dominē pār kvalitāti. Raksturīgi ir tas, ka maizes ražošanas uzņēmumi, kas nespēj konkurēt ar kvalitāti, konkurē ar cenu. Produkta attīstīšanas procesā ražotājs izvēlas tādu kvalitātes līmeni, kas varētu nostiprināt viņa pozīcijas mērķtirgū. Līdz ar to daudzi uzņēmumi, lai izdzīvotu, pārdod maizi par ļoti zemu cenu. Tas nozīmē, ka daudz izejvielu no maizes sastāva viņi aizvieto ar uzlabotājiem. Dažreiz tas pazemina maizes kvalitāti un ietekme garšas īpašības.
Patērētājiem piedāvā diezgan plašu maizes sortimentu ar dažādiem kvalitātes līmeņiem. Katrs var izvēlēties sev nepieciešamo produktu. Toties ne visi ir spējīgi izvērtēt maizes kvalitāti informācijas trūkuma dēļ. Tas ir izdevīgi tiem uzņēmumiem, kuri ražo produkciju ar zemo kvalitātes līmeni. Maizes cepējiem, kuri piedāvā augstvērtīgo produkciju, jācenšas saprast kāda veida un par ko informēt patērētājus, lai pievērstu viņu uzmanību savai produkcijai. Tos nav iespējams izdarīt, nezinot cilvēku attieksmi pret maizi un tās kvalitāti.
Maģistra darba mērķis - izvērtēt maizes kvalitāti Latvijas tirgū no patērētāju viedokļa un izstrādāt priekšlikumus maizes ražotājiem produktu kvalitātes pilnveidošanai un informācijas izplatīšanas uzlabošanai.
Mērķa sasniegšanai pētījumu gaitā tika izvirzīti šādi uzdevumi:
speciālajā literatūrā izpētīt kā veidojas maizes kvalitāte;
izvērtēt Latvijas normatīvajos aktus, kas attiecas uz maizes kvalitāti;
analizēt maizes tirgus struktūru un uzņēmumu piedāvājumu;
izvērtēt līdzekļus, ar kuru palīdzību maizes cepēji informē patērētājus par produkta īpašībām;
pilnveidot anketu no pirmā apsekojuma, lai izpētītu patērētāju viedokļu izmaiņas par maizes kvalitāti Latvijas tirgū;
aptaujāt respondentus, analizēt un izvērtēt anketēšanas rezultātus;
uz analīzes pamata izdarīt secinājumus par maizes kvalitāti no patērētāju viedokļa;
izstrādāt priekšlikumus par patērētāju informēšanas un produkta pilnveidošanas iespējām.
Maģistra darbs sastāv no divām daļām (teorētiskās un praktiskās).
Darba saturs ir izklāstīts trīs nodaļās, katrā nodaļā ir apkopoti secinājumi un priekšlikumi.
Pirmā darba nodaļa ir teorētiskā. Tā ir nepieciešama, lai būtu iespējams saprast maizes kvalitātes līmeņu veidošanu no dažādiem aspektiem.
Otrā nodaļa apvieno gan teorētisko, gan praktisko daļu. Nodaļā tiek izvērtēti maizes piegādātāji un informācijas līdzekļi, ar kuru palīdzību cepēji informē patērētājus par maizes īpašībām. Informācijas līdzekļi tiek izvērtēti ar uzņēmumu piemēriem, kuri plaši izmanto noteiktus informācijas avotus. Otrā nodaļā sīki aprakstīts maizes iepakojums un to atsevišķa daļa – marķējums. Darba autors uzskata, ka tas ir visefektīvākais mārketinga paņēmiens, lai pievērstu potenciālo patērētāju uzmanību.
Trešā nodaļa ir praktiskā. Tajā tiek atspoguļoti sākotnējās un atkārtotās anketēšanas rezultāti par patērētāju viedokļi par maizes kvalitāti Latvijas tirgū. Visi faktiski materiāli šajā nodaļā ir ņemti no autora veiktiem apsekojumiem, tādēļ atsauces darba tekstā par tiem nav dotas.
Pētījumā tiek izmantotas dažāda veida metodes. Lai izpētītu faktorus, kuri ietekme maizes kvalitātes līmeņu veidošanu, darba autors izmanto ekonomiskas analīzes metodes un salīdzināšanas metodes. Lai iegūtu patērētāju viedokļi par maizes kvalitāti tiek izmantota novērojuma metode (apsekojums). Arī darbā tiek izmantotas statistiskās analīzes metodes, tādas kā grupēšanas, salīdzināšanas, vidējo lielumu aprēķināšana. Tie tiek izmantoti, lai izvērtētu apsekojumā iegūtos rezultātus. Statistiskās informācijas atspoguļošanai darbā tiek izmantotas grafiskas metodes.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties