Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Madonas pilsētas sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu atbilst...-
Madonas pilsētas sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu atbilstība patērētāju interesēm
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
ANNOTATION | 3 | |
IEVADS | 5 | |
1. | LITERATŪRAS APSKATS | 6 |
1.1. | Pakalpojuma būtība | 6 |
1.1.1. | Pakalpojuma miksa kategorijas | 6 |
1.1.2. | Pakalpojuma specifika | 7 |
1.1.3. | Preču un pakalpojumu salīdzinājums | 7 |
1.1.4. | Viesmīlības pakalpojuma specifika | 8 |
1.1.5. | Apkalpošanas procesā iesaistītās puses | 10 |
1.2. | Patērētāju vajadzību un rīcību ietekmējošie faktori | 12 |
1.2.1. | Vēlmes un vajadzības | 12 |
1.2.2. | Viesa motivācija | 13 |
1.2.3. | Pirkšanas motīvi | 14 |
1.2.4. | Patērētāja rīcību un pirkšanas lēmuma pieņemšanas garīgais process | 15 |
1.3. | Patērētāju vērtības un apmierinājuma noteikšana | 18 |
1.3.1. | Patērētāju uztvertā vērtība | 18 |
1.3.2. | Patērētāju kopējā apmierinātība | 19 |
1.3.3. | Kvalitātes izpratne | 20 |
2. | METODES UN METODIKA | 24 |
2.1. | Monogrāfiskā metode | 24 |
2.2. | Anketēšana | 24 |
2.3. | Intervija | 26 |
2.4. | PEST analīze | 26 |
3. | PĒTNIECISKĀ/PRAKTISKĀ DAĻA | 28 |
3.1. | Vispārīgas ziņas par Madonu | 28 |
3.2. | Sabiedrisko ēdināšanas uzņēmumu apmeklētība | 30 |
3.3. | Iecienītākie ēdināšanas uzņēmumi Madonas pilsētā | 31 |
3.4. | Pakalpojumu kvalitāte | 32 |
3.5. | Madonas SĒU ieinteresētība kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanā | 34 |
3.6. | Situācija ēdināšanas uzņēmumos Madonā | 35 |
SECINĀJUMI | 40 | |
PRIEKŠLIKUMI | 41 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 42 |
IEVADS
Šābrīža ekonomikas lejupslīdes situācijā patērētājs ļoti rūpīgi pārdomā un izvērtē ko iegādāties. Kopumā tagad vērojama patērētāju pirktspējas samazināšanās. Cilvēki šobrīd arvien mazāk apmeklē sabiedriskās ēdināšanas iestādes, kafejnīcas, restorānus. Nereti laiks, ko var veltīt maltītei, ir samazinājies. Ražotāja mērķis ir piedāvāt patērētāja prasībām un vēlmēm atbilstošu produktu, tomēr, ne vienmēr tas izdodas tik veiksmīgi kā būtu gribēts. Apmeklētāji vairāk pieprasa kvalitāti un autentiskumu un nevēlas maksāt par zemas kvalitātes pakalpojumiem.
Veiksmīga viesmīlības uzņēmuma darbība ir atkarīga no sniedzamā pakalpojuma kvalitātes un tāpēc ēdināšanas uzņēmumu darbībai ir jābūt vērstai uz patērētāju, un jāatbilst patērētāju interesēm par piedāvātajiem pakalpojumiem, kas garantē kvalitāti un drošumu.
Madonas pilsēta patērētājiem piedāvā 9 sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus, tai skaitā, 1 restorānu, 1 krodziņu, 5 kafejnīcas un 2 ēdnīcas.
Darba mērķis: pētīt sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu atbilstību apmeklētāju kvalitatīvai apkalpošanai.
Darba uzdevumi:
1. definēt pakalpojumu būtību;
2. noskaidrot faktorus, kuri ietekmē patērētāju vajadzības un rīcību;
3. izpētīt sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu ieinteresētību kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanā.
4. veikt analīzi par klientu apmierinātību ar sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu piedāvājumu Madonas pilsētā.
5. izstrādāt priekšlikumus sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu darba uzlabošanai.
1. LITERATŪRAS APSKATS
1.1. Pakalpojuma būtība
Pakalpojumam kā īpaša veida preces aprakstam jeb definīcijai ir būtiska nozīme, jo izprotot, kas tad ir pakalpojums, var atrast katrā konkrētajā gadījumā pareizākos paņēmienus, kā izmantot mārketinga pamatelementus, lai labāk komunicētos ar pircēju un paveiktu to labāk nekā konkurenti.
Pakalpojums ir ekonomikas darbības veids, kas sniedz kādu labumu un kas izpaužas darba, konsultāciju, vadīšanas prasmes un tamlīdzīgā veidā.
Paplašinot iepriekš minēto, var teikt, ka pakalpojums ir:
1. darbs, ko kaut kāda persona veic citas personas labā, nodrošinot šai personai nepieciešamo labumu;
2. komercdarbības veids, kas izpaužas kā palīdzības sniegšana pārdošanā, kā konsultācija, kā ekspertīze;
3. pēcpārdošanas palīdzība klientiem preces lietošanas laikā.(Niedrītis Jānis Ēriks, 2005)
…
1.Literatūras apskats - pakalpojuma būtība, patērētāju vajadzības un rīcību ietekmējošie faktori, patērētāju vērtību un apmierinājuma noteikšana. 2. Metodes un metodika.3. Pētnieciskā/praktiskā daļa. Sēu pakalpojumu kvalitāte, situācijas raksturojums, PEST analīze.Priekšlikumi
- Madonas pilsētas sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu atbilstība patērētāju interesēm
- Uzņēmuma attīstības projekts
- Uzņēmuma finansiālās darbības optimizācija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzņēmuma attīstības projekts
Diplomdarbs augstskolai54
-
Uzņēmuma finansiālās darbības optimizācija
Diplomdarbs augstskolai45
Novērtēts! -
Darbinieku piesaistes un motivēšanas uzlabošanas iespējas uzņēmumā "BPO"
Diplomdarbs augstskolai96
Novērtēts! -
Uzņēmuma kapitāla struktūras analīze
Diplomdarbs augstskolai37
-
Nodokļi uzņēmējdarbībā
Diplomdarbs augstskolai64
Novērtēts!