Lai studiju laikā varētu apvienot teorētiskās zināšanas ar praktiskajām ir jāizvēlas studēt profesionālajās studiju programmās, kurās ir paredzētas prakses. Un ar profesionālo izglītību saprot, ka tā ir praktiska un teorētiska sagatavošanās darbībai noteiktā profesijā, noteiktas pakāpes un līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei un pilnveidei. Savukārt, profesionālās izglītības programmas tiek saprastas kā izglītības programmas, kas nodrošina izglītojamā garīgo un fizisko spēju attīstību, praktisku un teorētisku sagatavošanos profesionālai darbībai un dzīvei sabiedrībā.
Studentiem, kuri ir absolvējuši profesionālo studiju programmu pastāv iespēja ātrāk integrēties darba tirgū divu iemeslu dēļ un tie ir:
1.mācību prakse ir bijusi uzņēmumā, kurš labprāt turpinās sadarbību ar studentu arī pēc studiju beigšanas;
2.mācību praksē iegūtā pieredze tiks uzskatīta kā priekšrocība uzsākot darba attiecības.(Augstāko un profesionālo: 2007)
1.NODAĻA
Cilvēkkapitāla teorijas nostādnes
1.1. Cilvēkkapitāla teorētiskā izpratne
Cilvēkkapitāla (angļu val. human capital) jēdziens dod iespēju atklāt būtiskus indivīda ekonomiskās darbības, kā arī personiskās un sociālās labklājības nosacījumus un jēdziens tiek saprasts kā cilvēka spēju un iemaņu kopums, no kura atkarīgs viņa ekonomiskās un sociālās aktivitātes potenciāls. Bet skatot cilvēkkapitāla definīciju, tad tā parasti akcentē indivīda izglītību, iemaņas, prasmes un zināšanas, kas palielina viņa ekonomiskās darbības produktivitāti, tas ir ietver profesionālās zināšanas, sociālās prasmes, veselību, motivāciju, vērtības, attieksmes, talantus, pieredzi un citas īpašības. (A. Zobena, 2007:10)…