Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Mācību sasniegumu vērtēšana, ar to saistītās problēmas un iespējamie risinājumi

     

    Diplomdarbs47 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:809945
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.06.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 29 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Saturs    4
1.  Mācību sasniegumu vērtēšanas raksturojums    6
1.2.  Vērtēšanas formas un principi    9
1.3.  Vērtēšanu ietekmējošie faktori    11
1.4.  Laba vērtētāja raksturojums    13
2.  Mācību sasniegumu vērtēšanas problēmas, un to iespējamie risinājumi    16
2.1.  Mācību sasniegumu objektivitāte, reliabilitāte un validitāte    16
2.2.  Bailes, kuras izraisa skola    17
2.3.  Mācību sasniegumi un motivācija    20
2.4.  Pārbaudes darbu labošana, novērtēšana, atgriezeniskā saite    21
2.5.  Atzīmju sistēmas trūkumi un bezatzīmju sistēmas pozitīvā puse    25
3.  Pētījuma rezultātu apkopojums    27
  Secinājumi    38
  Izmantotā literatūra    39
  Pielikumi    41
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Vērtēšana ir būtiska mācību procesa sastāvdaļa, kuras īstenošanai nepieciešama augsta atbildības sajūta.
2. Liela daļa skolotāju, vērtējot skolnieku, ietekmējas no papildus faktoriem, kā sociālais stāvoklis, izskats vai radniecība, kurām nav nekāda saistība ne ar skolnieka zināšanām, ne viņa spējām.
3. Skolotājs ir augstas atbildības profesija, kas attiecīgi prasa adekvātu un objektīvu izturēšanos attiecībā pret skolniekiem. Skolotāja rokās daļēji ir arī skolnieka nākotnes iespējas, kuras var tik sabojātas neatbilstoši novērtējot.
4. Skolotājam būtu jāapzinās, ka skolnieku mācību sasniegumi nav atkarīgi tikai no skolnieku pašu ieguldījuma mācību procesā, bet arī no stundu kvalitātes un skolotāja attieksmes.
5. Labs skolotājs un labs mācību sasniegumu novērtētājs, strādā pēc G. Werner izstrādātajiem laba novērtētāja principiem.
6. Mācību procesa un pārbaudes darbu laikā, skolotāja pienākums ir radīt drošu darba atmosfēru un vidi.
7. Pēc atzīmes nav iespējams spriest par skolnieka patieso zināšanu līmeni.
8. Mācību procesa uzlabošanai, ir nepieciešama regulāra skolotāja darba novērtēšana, īpaši no skolnieku puses.
9. Jāattīsta jaunu izglītības programmu veidošana, kas paredz objektīvāku skolēnu zināšanu vērtēšanas ieviešanu un pielietošanu praksē.
10. Nepieciešams izstrādāt vienotus pamatprincipus, kas nosaka zināšanu vērtēšanas vadlīnijas.
11. Praktiskā pētījuma rezultāti uzrāda, ka 51% visu aptaujāto, būtu gatavi pāriet uz daļēju mācību sasniegumu vērtēšanu aprakstošā veidā.
12. Praktiskā pētījuma rezultāti uzrāda, ka lielākā daļa aptaujāto respondentu (95%) ir saskārušies ar neobjektīvu mācību sasniegumu novērtēšanu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −51,45 €
Materiālu komplekts Nr. 1323293
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties