Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Literatūras mācību stundu organizācijas iespējas jaunāko klašu skolēnu radošuma veicināšanai (3.klase)

     

    Diplomdarbs65 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:578882
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.05.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Radošuma izpratne un pieeja dažādās mācību disciplīnās    7
1.1.  Termins „radošums” un tā izpratne    7
1.2.  Radošuma izpausmes dažādos vecumposmos    14
1.3.  Mācību priekšmetu dalījums humanitārajos un eksaktajos    17
1.3.1.  Radošuma izpausmju mijiedarbība humanitāro un eksakto mācību priekšmetu apguvē    17
1.4.  Literatūras nozīme radošuma attīstībā – valodas bagātināšanas instruments    19
1.4.1.  Beletristika un folklora kā nozīmīgas jomas bērna iztēles un radošuma veidošanā    20
2.  Dažādas metodes mācību stundas organizācijā    22
2.1.  Transmisijas, atklājuma un domāšanas modelis mācību procesā    22
2.2.  Brīvība mācību procesā    25
2.3.  Bērnu ieinteresēšana par lasīšanu    26
2.4.  Rakstīšanas nozīme domāšanas procesā    27
3.  Empīriskais pētījums    30
3.1.  Vispārējs pētījuma metodoloģijas apraksts    30
3.2.  Konkrētā pētījuma metodoloģijas apraksts    33
3.3.  Klašu – kontrolgrupas un eksperimentālās grupas – raksturojums    34
3.4.  Darbā ar eksperimentālo grupu lietotās metodes    36
3.4.1.  Mūsdienu tehnoloģiju izmantošana    36
3.4.2.  „Pareizi” jautājumi    37
3.4.3.  Provokatīvi apgalvojumi radošuma izpausmju veicināšanai    37
3.4.4.  Sinektika    38
3.4.5.  Etīdes un lomu spēles    39
3.4.6.  Domrakstu rakstīšana kā radošuma veicinātāja    41
3.5.  Pētījumā iegūtie rezultāti    46
3.5.1.  Radošuma vērtēšanas problēmas    46
3.5.2.  Pētījuma periodā sasniegtie rezultāti    48
  Secinājumi    53
  Priekšlikumi    54
  Izmantotās literatūras un citu avotu saraksts    55
  Pielikumi    57
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Eksperimentāli stimulējot skolēnus ar speciāliem vingrinājumiem un rotaļām, skolēni var kļūt neirotiski. Skolēni var būt satraukti, var tiem kļūt neinteresanti vai pat panākt pretēju efektu – neatsaucīgi, noslēdzas sevī, ļauj, lai viņu vietā labāk uzdevumus risina citi.
2. Izmantojot radošumu veicinošas metodes latviešu literatūrai veltītajās latviešu valodas mācību stundās X sākumskolas trešajā klasē, palielinājās skolēnu interese par priekšmetu, mācīšanās aktivitāte un uzlabojās radošas domāšanas prasme, kā arī palielinājās sekmes atzīmju vērtējumā. Kontrolgrupas audzēkņu sekmes atzīmju vērtējumā palielinājās nebūtiski.
3. Eksperimentālās grupas audzēkņiem uzlabojās sekmes arī matemātikā, turpretī kontrolgrupas rādītāji šajā jomā pat nedaudz pazeminājās.
4. Gan eksperimentālās, gan kontrolgrupas audzēkņu sasniegumi atzīmju vērtējumā mākslas jomas priekšmetos pieauga nebūtiski (līmenis jau pirms pētījuma sākuma bija augsts).
5. Radošās audzināšanas metode pozitīvi ietekmēja sekmes arī skolēnam ar mācīšanās traucējumiem
6. Skolēni, kas pētījuma periodā bija apguvuši radošu pieeju mācību procesam ar radošu uzdevumu palīdzību latviešu valodas mācību stundās, kas veltītas latviešu literatūrai, daudz ātrāk saprata uzdevumus un radošāk iesaistījās uzdevumu risināšanā arī citos mācību priekšmetos.
7. Pētījuma perioda beigās izspēlētā radošā spēle pierādīja, ka, izmantojot radošumu veicinošas metodes, skolēni labāk apgūst spēju analizēt situāciju, precīzāk un plašāk izteikt savas domas, kā arī tās argumentēt.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1360821
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties