Mana bakalaura darba tēma: „Literatūra kā radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā.”
Darba apjoms: 59 lpp., izmantoti 59 literatūras avoti.
Pētījuma mērķis: Izzināt literatūras nozīmi vecākā pirmsskolas vecumā bērnu radošās darbības attīstīšanā.
Darbam ir 5 daļas:
1.daļa – Šajā daļā esmu aplūkojusi radošo darbību dažādu autoru skatījumā. Ir aplūkota radošās darbības attīstība vecākajā pirmsskolas vecumā, kā arī radošās darbības dažādi posmi. Aplūkoju arī fantāziju un iztēli, iztēles iedalījumu, kā arī tās saistību ar radošumu.
2.daļa – Šajā daļā esmu aplūkojusi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, kura iekļaujas temata ietvaros. Ir aplūkoti arī dažādi literatūras avoti par domāšanu, atmiņu un arī rokas attīstību bērniem šajā vecumposmā, jo, manuprāt, arī tas ir nepieciešamas radošajā darbībā.
3.daļa – Šeit ir aplūkota literatūras nozīme vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības attīstībā. Aplūkoju literatūras specifiku, dažādus tās žanrus, kuri atbilst šī vecuma bērnu attīstībai. Aplūkoju arī dažādas bērnu grāmatu iezīmes, īpaši, ilustrācijas. Šeit nedaudz aplūkots arī tas, kā literatūra sekmē bērnu fantāziju.
4.daļa – Aplūkoju to, kas nepieciešams literatūras izmantošanai, kādi ir nosacījumi. Pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi literatūras izmantošanā.
5.daļa – Piektajā darba daļā es dalos ar sava praktiskā darba pieredzi. Ar saviem vērojumiem un domām. Par bērniem ar kuriem esmu strādājusi, kā arī par vecāku izzināšanu uzdodot tiem jautājumus.
Hipotēze – Literatūra sekmē radošo darbību ja:
pieaugušie zina bērna radošās darbības attīstību;
tiek radīta emocionāli pozitīva gaisotne literārā darba uztveres gaitā;
literārais darbs atbilst bērna interesei, pieredzei un vajadzībām.…