Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, i...-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Liepājas pilsētas tūrisma produkts | 7 |
1.1. | Pilsētas attīstības raksturojums | 7 |
1.2. | Tūrisms un tā piedāvājuma iespējas Liepājā | 12 |
1.3. | Liepājas tūrisma attīstības plānošana | 17 |
2. | Tūrisma speciālistu sagatavošana un potenciāls | 25 |
2.1. | Augstākās izglītības iestādes loma reģionā | 25 |
2.2. | LPA un tūrisma topošie speciālisti | 30 |
2.3. | Tūrisma uzņēmumu vēlmes | 34 |
3. | Detalizēta tūrisma speciālistu piedāvājuma izstrāde | 39 |
3.1. | Prakses studiju procesa ietvaros | 39 |
3.2. | Studējošo vēlmes | 42 |
3.3. | Ārpus studiju procesa prakšu darba organizācija | 47 |
Secinājumi un priekšlikumi | 58 | |
Lietoto terminu un saīsinājumu skaidrojums | 60 | |
Avotu un izmantotās literatūras saraksts | 63 | |
Pielikumi | 67 | |
Nr.1 – Aptaujas anketa Liepājas tūrismu saistītiem uzņēmumiem | 68 | |
Nr.2 – Aptaujas anketa LPA studiju programmas Tūrisma vadība 3. un 4. kursu studentiem | 69 | |
Nr.3 – Neefektīvs modelis izglītības iestāžu starpā un sadarbībā ar darba devēju | 71 | |
Nr.4 – Organizācijas statūtu paraugs | 72 | |
Nr.5 – Latvijas izglītības sistēmas struktūra | 76 |
Pilsētas attīstības raksturojums
“Pirms vairākiem gadu tūkstošiem, ledājiem pamazām kūstot un ūdeņiem aizplūstot, Kurzemes piekrastē izveidojās liels ezers — tagadējais Liepājas ezers. Šaurajā zemes strēlē apmetās pirmie kuršu un lībiešu zvejnieki, dzintara vācēji un tirgotāji. (..) Netālu no Liepājas — Kapsēdē — atrastas 2. un 3. gadsimta romiešu monētas liecina par seniem tirdzniecības sakariem ar tālām dienvidu zemēm”
Zvejnieku ciems rakstos pirmo reizi minēts 1443.gada 4.aprīļa dokumentā par ciema un ostas nodošanu Livonijas ordenim. Tiek uzskatīts, ka nosaukums radies no lībiešu valodas vārda “liiw” . 1560. gadā parādās vietas vāciskais nosaukums “Libawe”. Vēsturnieki uzskata, ka Liepājas pilsētas nosaukums izveidojies, latviskojot vācisko nosaukumu.
Liepājas nozīmīgā loma Latvijā ir vēsturiska. Apmetne netālu no pašreizējās pilsētas — laikā, kad tika izbūvēta osta, Liepājas nozīmīgumu apstiprināja Kurzemes hercogs 1625.gadā, piešķirot tai pilsētas tiesības.
Ciema izvietojums, spriežot pēc 1637.gada kartes, ir bijis pakļauts vietējiem ģeogrāfiskajiem nosacījumiem – Līvas un Pērkones upēm, Liepājas un Tosmares ezeriem un Baltijas jūras krastam.
…
Tūrisma nozare kā to izprotam mūsdienās, Latvijā ir jauna. Efektīvas nozares attīstība ir cieši saistīta ar izglītību, lai topošais speciālists iegūtu tādas zināšanas, kādas ir nepieciešamas darba tirgum. Lai jau studiju laikā studējošiem sekmīgi tiktu sniegtas nepieciešamās zināšanas, īpaši svarīgi ir teorētiskās zināšanas apvienot ar praktiskām iemaņām. Augstas kvalitātes produkta izstrāde pieprasa augstas kvalitātes infrastruktūru un augstas kvalitātes darbiniekus. Labi apmācīts, augsti kvalificēts un nozari pārzinošs darbinieks ar labām teorētiskām zināšanām un prasmēm sekmē klientu apmierinātību ar sniegtajiem pakalpojumiem un piedāvāto tūrisma produktu, kā rezultātā tiek uzlabots uzņēmuma, reģiona un sabiedrības labklājības līmenis un nodrošināta tautsaimniecības dinamiska attīstība. Bakalaura darbā “Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu” tiek izskatīti un analizēti jautājumi par tūrisma attīstības tendencēm, augstākās izglītības lomu reģiona attīstībā, kā arī studējošo vietu un lomu šajā sistēmā. Darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīts un analizēts Liepājas pilsētas tūrisma produkts, esošā situācija tūrisma nozarē Liepājā un nākotnes attīstības perspektīvas un tendences. Otrajā daļā tiek apskatīts esošais topošo tūrisma speciālistu piedāvājums, akcentējot augstākās izglītības lomu reģiona kontekstā. Daļas noslēgumā ir atspoguļota tūrisma nozarē strādājošo uzņēmuma vadītāju viedoklis par LPA studiju programmas Tūrisma vadība speciālistiem. Savukārt trešajā daļā tiek izstrādāts piedāvājums, balstoties uz studējošo aptauju, kā pielāgot topošos speciālistus darba tirgus prasībām. Darbs kopumā izklāstīts uz 76 lapām, tajā iekļauti 24 attēli un 2 tabulas. Darbā izmantoti 58 literatūras avoti un pievienoti 5 pielikumi.
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Dabas resursu izmantošana tūrismā Valmieras rajonā
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Tūrisma produkta izveide Latvijas laukos
Diplomdarbs augstskolai124
-
Pašvaldības loma tūrisma attīstībā Jelgavā
Diplomdarbs augstskolai63
Novērtēts! -
Latvija kā mērķtirgus Grieķijas salu un kūrortu tūrisma piedāvājumam
Diplomdarbs augstskolai82
Novērtēts! -
Ekotūrisms Latvijā un tā attīstības iespējas Preiļu rajonā
Diplomdarbs augstskolai68
-
SIA "Aktīvā tūrisma centrs Eži" attīstības perspektīvas
Diplomdarbs augstskolai87