IEVADS
Latvijā, tai skaitā arī Jēkabpils pilsētā ir attīstīta tirdzniecība. Lai tirdzniecība noritētu veiksmīgi, katram uzņēmējam ir svarīgi pārzināt mārketinga komunikācijas, to pielietošanu un jāprot izvēlēties pareizos mārketinga komunikāciju līdzekļus.
Starp mārketinga vissvarīgākajām prasmēm ir komunikācija un veicināšana. Komunikācija ir plašāks jēdziens, un tā notiek neatkarīgi no tā, vai tiek plānota vai nē. Pārdevēja apģērbs komunicē, katalogs komunicē, uzņēmuma biroja iekārtojums komunicē — viss tas rada iespaidu un izskaidro aizvien pieaugošo interesi par integrētajām mārketinga komunikācijām (IMC — Integrated Marketing Com¬munications). Uzņēmumiem jāizveido saderīgs kopums no iespaidiem, ko atstāj tā darbinieki, telpas un aktivitātes, ko uzņēmumi veic, lai informētu savas dažādās audiences par sava zīmola nozīmi un tā solījumu. Tas viss sākās, definējot uzņēmuma vērtības un nodrošinot, ka visi uzņē¬muma darbinieki tās saprot un seko tām.
Izmantojot mārketinga komunikācijas, ir svarīgi apzināties un izvērtēt, vai komunikācija ir efektīva, tādēļ autore izvēlējās rakstīt bakalaura darbu, kura tēma ir „Lielveikalu mārketinga komunikāciju efektivitātes kāpināšanas iespējas”.
Šo tēmu autore izvēlējās, jo pati dzīvo Jēkabpils pilsētā un strādā tirdzniecībā - uzņēmumā, kuram viena no tirdzniecības vietām atrodas Jēkabpils lielveikala telpās.
Darba mērķis: izvērtēt lielveikalu mārketinga komunikāciju efektivitātes kāpināšanas iespējas.
Pētījuma objekts ir mārketinga komunikācijas.
Pētījuma priekšmets – mārketinga komunikāciju efektivitāte četros Jēkabpils lielveikalos (Rimi, Mego, Elvi, Supernetto).
Darba uzdevumi ir:
1. Analizēt literatūru par mārketinga komunikācijām un mārketinga komunikāciju efektivitāti
2. Raksturot Jēkabpils rajona un pilsētas uzņēmējdarbības ārējo vidi
3. Raksturot Jēkabpils pilsētas lielveikalus
4. Noteikt mārketinga komunikāciju kāpināšanas iespējas lielveikalos
5. Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus mārketinga komunikāciju efektivitātes kāpināšanai.
Darbā tiek izmantotas dažādas pētīšanas metodes:
1. Teorētisko avotu studēšana
2. Novērošana
3. Aptaujas.
Novērošanas periods – no 2007. gada 01. jūlija līdz 2007. gada 10. oktobrim. Aptaujas periods no 2007. gada 1. septembra līdz 2007. gada 10. oktobrim.
Bakalaura darbs izstrādāts, izmantojot speciālo literatūru, publikācijas periodiskajos izdevumos, Jēkabpils rajona padomes un Jēkabpils pilsētas domes materiālus, kā arī informāciju uzņēmumu mājaslapās.
…