Izvēlētais maģistra darba temats ir Latvijas komercbanku pozicionēšana. Šādu tēmu autors izvēlējās, lai pilnveidotu bakalaura darbā iesākto pētījumu par komercbanku pozicionēšanu Latvijā.
Darbā tika izvirzītas šādas, pēc autora domām būtiskas, pētījuma problēmas:
Latvijas komercbankām nav konkrētas tēla pozīcijas tirgū;
Banku piedāvājumā vienas bankas ietvaros ir savstarpēji konkurējoši produkti, kuriem nav skaidri definētas tirgus pozīcijas.
Darba temata izvēli noteica arī tā aktualitāte. Bakalaura darba izstrādes laikā, 2005.gada rudenī, savā darba vietā autors saskārās ar pozicionēšanas jautājumu komercbanku aspektā, un, tolaik varēja secināt, ka Latvijā ir maz pieejama informācija par pozicionēšanu. Šo divu gadu laikā situācija ir mainījusies – pozicionēšanas jautājumiem tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība. Stratēģijas izstrādē, svarīgs jautājums ir par to, kādu tirgus pozīciju ir mērķis sasniegt. Tāpat, izstrādājot jaunu produktu, pārdošanas veicināšanas kampaņu vai mārketinga akciju, tiek izvērtēts, kā tas iekļausies kopējā piedāvājumā, ko par to domās mērķa klienti. Komercbanku sfērā joprojām pastāv intensīvas konkurences apstākļi, kuros konkrētas un stabilas pozīcijas klātbūtnei ir liela nozīme veiksmīgai pastāvēšanai un rezultātiem, cīnoties par mērķa tirgus iegūšanu. …