Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Transports, sakari
Latvijas jūras pārvadājumu uzņēmumu attīstības perspektīv...-
Latvijas jūras pārvadājumu uzņēmumu attīstības perspektīvas Vidusjūras reģionā
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 8 | |
1. | JŪRAS PĀRVADĀJUMI UN TO NOZĪME TRANSPORTA UN LOĢISTIKAS SISTĒMĀ | 10 |
1.1. | JŪRAS PĀRVADĀJUMI GLOBĀLAJĀ TIRGŪ | 10 |
1.2. | JŪRAS KRAVU KLASIFIKĀCIJA UN VEIDI | 11 |
1.2.1. | BERAMKRAVU ĪPAŠĪBAS | 11 |
1.2.2. | KONTEINERU PĀRVADĀJUMI | 13 |
1.3. | SITUĀCIJA LATVIJĀ JŪRAS PĀRVADĀJUMU NOZARĒ | 15 |
2. | KUĢNIECĪBAS TIRGUS VIDUSJŪRAS REĢIONĀ SITUĀCIJAS UN CIKLISKUMA IZPĒTE UN ANALĪZE | 22 |
2.2. | KRAVU APJOMU ANALĪZE | 28 |
2.3. | JŪRAS PĀRVADĀJUMU EKONOMISKO RĀDĪTĀJU ANALĪZE | 29 |
2.4. | JŪRAS PĀRVADĀJUMU IZMAKSU KLASIFIKĀCIJA UN ĪPATNĪBAS | 31 |
2.6. | UZŅĒMUMA SIA xxx KUĢU FLOTES UN PĀRVADĀJUMU ĢEOGRĀFIJA | 37 |
2.6.1. | VIDUSJŪRAS REĢIONA IZVĒLES PAMATOJUMS | 39 |
2.7. | VIDUSJŪRAS ĢEOPOLITISKĀS SITUĀCIJAS ANALĪZE IZMANTOJOT PEST METODIKU | 40 |
2.8. | VIDUSJŪRAS TIRGUS NENOTEIKTĪBA | 44 |
2.9. | ĢENERĀLKRAVU KUĢU NEELASTĪGUMS | 47 |
2.9.1. | KRAVAS IEKRAUŠANAS/IZKRAUŠANAS MEHĀNISMI | 47 |
3. | UZŅĒMUMA SIA xxx DARBĪBAS ATTĪSTĪBA UN PERSPEKTĪVU PĒTĪJUMS | 51 |
3.1. | LĒMUMU PIEŅEMŠANA NAVĪGĀCIJAS ĀTRUMA IZVĒLEI ATKARĪBĀ PĒC TIRGUS SITUĀCIJAS UN KUĢA VECUMA | 57 |
3.2. | UZŅĒMUMA JŪRAS TRANSPORTA PARKA (FLOTES, EKIPĒJUMA) MODERNIZĀCIJA | 62 |
3.3. | PĀRVADĀJUMU VIRZIENU NOTEIKŠANA IZMANTOJOT EKONOMETRISKO METODI | 63 |
SECINĀJUMI | 66 | |
PRIEKŠLIKUMI | 67 |
SECINĀJUMI
1. Kuģniecības tirgus situācijā pašreiz ir novērojama tirgus izaugsme (3-5%), kuras attīstības intensitāte ir atkarīga no reģioniem, it īpaši ziemeļrietumu Āfrikas reģionā ir vērojama liela kuģniecības tirgus izaugsme Lībijā, kas atgūstas pēc politiski – militārās krīzes;
2. Kuģniecības tirgus ir ļoti neelastīgs dēļ lielajām investīcijām un izmaksām, kuras ir ieguldītas jūras transporta līdzekļos, kuri tās atpelna ilgstošā laika posmā;
3. Kuģiem, kuri nav aprīkoti ar kravas celtņiem ir grūtības ar kravas operāciju (iekraušana/izkraušana) veikšanu ostās, kur nav kravas operācijām piemērotas infrastruktūras (Āfrika). Tas palielina kuģa atrašanās un operāciju laiku ostās;
4. Kā liecina veiktā analīze un prognozes, tad pašreizējais kuģniecības tirgus cikls, kas aizsākās pēc ekonomiskās krīzes beigām, ar recesijas sākumu būs ilgs – 10-12 gadiem. 2012. gada 1. ceturksnī ir aptuveni 50% pārpalikums tonnāžas ziņā kuģu flotē;
5. Politiski – militārie konflikti būtiski ietekmē jūras tirdzniecības apjomus. Spilgtākie piemēri Vidusjūras reģionā – Lībija, Ēģipte, Sīrija;
6. Vidusjūrā – Maroka, Tunisija, Izraēla, Turcija, Sīrija, Eiropa – bezkrānu kuģu apstrāde ir iespējama, lielākoties Eiropas daļā. Daļēji iespējama – Alžīrijā, Lībijā, Ēģiptē. Tajās valstīs, kur ir iespējama daļēja apstrāde, parasti ir viena vai divas ostas/piestātnes, kur to var izdarīt. Respektīvi, noslogojums šajās ostās ir iespaidīgs un kuģu dīkstāves arī;
7. Vidusjūras reģionā, ieskaitot Melno un Azovas jūru, ir vērojams 3-5% tirgus pieaugums šogad, salīdzinoši ar pagājušo gadu, savukārt beramkravu sektorā frakta cena ir augusi par aptuveni 1-1.5%. Šie pieauguma apmēri ir niecīgi, tomēr stabili ar perspektīvu nākotnē;
8. Ekonomiskā peļņa kuģniecības tirgū pašreiz ir zem nulles, kas nozīmē, ka kuģi vēl nav sākuši atpelnīt savu investīciju. Tas varētu sākt notikt aptuveni pēc 5-8 gadiem.
…
Diplomprojekts „Latvijas jūras pārvadājumu uzņēmumu attīstības iespējas Vidusjūras reģionā” ir veltīts Vidusjūras reģiona tirgus analīzei, Latvijas jūras pārvadājumu uzņēmumu iespēju analīzei savas darbības izvēršanai Vidusjūras reģionā. Darba mērķis ir analizēt un izpētīt, cik lielas perspektīvas un attīstības iespējas ir iespējamas Latvijas jūras pārvadājumu uzņēmumiem Vidusjūras reģionā. Darba teorētiskajā daļā tika izmantoti materiāli un pētījumi par kuģniecības tirgus ekonomiku, ir parādīta Latvijas kuģniecības nozares situācija, Vidusjūras reģiona kuģniecības tirgus situācija, Latvijas kuģniecības uzņēmumu situācija, kravu specifika un apjomi Vidusjūras reģionā. Diplomprojekta analītiskajā un pētījumu daļā ir veikta analīze par Vidusjūras reģiona tirgus iespējām, Latvijas jūras pārvadājumu uzņēmumu iespējām, peļņas paaugstināšanu, kuģu flotes maiņu. Diplomprojekta problemātikas daļā ir apskatīti iespējamās attīstības iespējas, to problemātisko faktoru iespējamie risinājumi, kuri dotu priekšrocības Latvijas jūras pārvadājumu uzņēmumu attīstībai un darbībai Vidusjūras reģionā, palielinātu peļņu, samazinātu pārvadājumu laiku.
-
"Swedbank Life Insurance SE" Latvijas filiāles darbība
Prezentācija28 Apdrošināšana, Bankas, finanses, vērtspapīri, Uzņēmējdarbība
- Latvijas jūras pārvadājumu uzņēmumu attīstības perspektīvas Vidusjūras reģionā
- Pansijas "Saulrieti" izveides un attīstības plāns
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mazo un vidējo uzņēmumu kreditēšanas politika A/S "Latvijas Unibanka"
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts! -
Uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespējas pamataspekti Latvijas Republikas Civilprocesuālajās tiesībās
Diplomdarbs augstskolai95
-
Uzņēmuma ienākuma nodoklis Latvijas Republikas nodokļu sistēmā
Diplomdarbs augstskolai66
-
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstība Latvijā (2002.-2005.g.)
Diplomdarbs augstskolai77
Novērtēts! -
SIA "Auto” darbība un attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai80
Novērtēts!