Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:412977
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 63 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Identitātes jēdziena raksturojums pedagogu un psihologu teorijās    7
1.1.  Identitātes vispārīgs raksturojums    7
1.2.  Pašapziņa – identitātes sastāvdaļa    12
1.3.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums pētāmās problēmas kontekstā    17
2.  Nacionālā identitāte un latviešu nacionālās piederības raksturojums    23
2.1.  Nacionālā identitāte un nacionālās piederības būtība    23
2.2.  Etniskās identitātes raksturojums    34
3.  Pētījums par latviešu nacionālās piederības veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā    38
3.1.  Pētījuma organizācija un metodika    38
3.2.  Pētāmās mērķauditorijas raksturojums    40
3.3.  Latviešu nacionālās piederības analīze novērošanas procesā    46
3.4.  Vecāku aptaujas analīze par latviešu nacionālo piederību    51
3.5.  Pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģisko dokumentu analīze par pedagoģisko procesu ar bērniem    58
  Secinājumi    68
  Literatūras saraksts un informācijas avoti    70
  Pielikumi    74
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Pamatojoties uz toerētiskajā literatūrā izteiktajām atziņām var apgalvot, ka nacionālo piederību veido daudzi un dažādi savstarpēji saistīti etniskie, kultūras, teritoriālie, ekonomiskie elementi. Nacionālā piederība paver indivīdam vienreizējas iespējas cauri tautas individualitātes un nacionālās kultūras prizmu ieraudzīt un apzināties pašam sevi, savu vietu Latvijā.
Latviešu nacionālās piederības veidošanās norisinās ilgā laika posmā un pakāpeniski. Sākotnēji bērns apzinās savu vārdu, viņš to idintificē ar sevi, vēlāk rodas piederība pie ģimenes, konkrētas sabiedrības, vides, kurā bērns atrodas un jūtas droši. Tikai tad, kad viņš ir apjautis visus šos elementus, sāk pamazām veidoties piederība pie valsts, tautas.
Ģimene katram bērnam ir vissvarīgākā un ģimenei galvenokārt būtu jāievada bērns nacionālās piederības veidošanas procesā. Tomēr ikdiena pieaugušajiem dara savu un nereti šajā veidošanas procesā neiesaistās, nepietiek laika. Lai gan bērnam piederība ģimenei veidojas agrāk nekā piederība pie citiem, skolotājs ir tas, kas bērnu ievada nacionālās piederības veidošanā. Skolotājs ir tas, kas spēj izskaidrot dzimtenes jēdzienu, stāstīt par valsts kultūru, tradīcijām, nacionālajiem simboliem tā, lai to bērns saprastu konkrētajā vecumposmā.
Aizvien vairāk pirmsskolas izglītības procesā par maz tiek pievērsta uzmanība tieši nacionālajai identitātei, nacionālajai piederībai un to veicinošajiem faktoriem. Tāpēc, lai noskaidrotu latviešu nacionālās piederības veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā, tika izmantotas vairākas pētīšanas metodes, kā rezultātā tika konstatēts, ka pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze apstiprinās, jo:
1. Ja skolotājs pedagoģiskajā procesā pievērš uzmanību latviešu tradīcijām, ticējumiem, nacionālo simbolu iepazīšanai, Latvijas un tās dabas iepazīšanai, bērnos sāk veidoties interese par tiem un sāk veidoties nacionālā piederība. Tieši caur visiem šiem elementiem bērns labāk iepazīst nacionālo piederību, bērns apjauš, kas viņam ir svarīgs, interesants un to patur prātā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1391641
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties