Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Latviešu gadskārtu ieražu izmantošana 5-6 gadīgu bērnu kultūras izpratnes veicināšanā pirmsskolā

     

    Diplomdarbs91 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:423381
 
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  5-6. gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums    5
2.  Audzināšanas procesa pirmsskolā īss raksturojums    12
3.  Kultūras izpratnes jēdziena analīze un novērtēšanas kritēriju raksturojums    18
4.  Latviešu gadskārtu ieražu īss raksturojums    22
5.  Latviešu gadskārtu ieražu izmantošanas iespējas 5-6 gadīgu bērnu kultūras izpratnes veicināšanā pirmsskolā    40
6.  Empīriskais pētījums par gadskārtu ieražu izmantošanu 5-6 gadu vecuma bērnu audzināšanā- reālās situācijas izpēte    57
6.1.  Pētījuma plāns un metodes    57
6.2.  Skolotāju anketēšanas rezultātu analīze    58
6.3.  Kultūras izpratni veicinoša metodiskā materiāla izmantošanas rezultātu analīze    64
  Secinājumi    72
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    73
  Pielikums    74
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Audzināšana ir daudzpusīga mācību un ārpusklases, skolas, ģimenes un sabiedrības darbība, kas virzīta uz attieksmes veidošanu pret sevi un citiem cilvēkiem, sabiedrību un valsti, pret darbu, pret dabu.
2. Viens no pirmsskolas uzdevumiem ir nodot bērniem kultūras mantojumu (māksla, valoda, darba un sadzīves kultūra), kā arī tradīcijas, nodrošinot bērna vispusīgas un harmoniskas attīstības pamatu.
3. Apkopojot anketu rezultātus, kā arī runājot ar pedagogiem varam secināt, ka pedagogi izmanto dažādus folkloras elementus audzināšanas procesā, biežāk lietotie ir ticējumi, parunas un mīklas, mazāk pasakas un teikas, rotaļas un spēles.
4. Apkopoto folkloras metodisko materiālu kopa, gadskārtu ieražu izmantošanai kultūras izpratnes veicināšanai pirmsskolā, dabiski iekļaujas integrēto nodarbību materiālu kopuma veidošanā un ir praktiski izmantojama pedagoģiskajā procesā.
5. Kultūras izpratnes veidošanās procesā galvenā ir bērna radoša un aktīva darbība. Šajā procesā svētku svinēšanas brīdis ir kā noslēgums. Svarīgāks ir daudzveidīgais un iespējām bagātais gatavošanās posms, kura laikā, daudzveidīgi un praktiski darbojoties, tad arī bērni iegūst lielāko daļu zināšanu, pieredzes un prasmju. Tikai šo procesu veiksmīgas darbības rezultātā bērns iegūst noteiktu, personīgu attieksmi pret kultūras daļu- folkloras mantojumu.
6. Lai bērniem nerastos maldinošs priekšstats, ka kultūra „dzīvo” tikai bērnudārzā, bet arī sabiedrībā un to var sastapt ikdienā, ik uz soļa, ir svarīgi, gan gatavošanās procesā, gan svētku svinēšanas procesā iesaistīt vecākus.
7. Pedagogam ir jāpārzina folkloras mantojums un jājūt brīdis, kurā dabīgi un plūstoši iesaistīt tradicionālās kultūras elementus pedagoģiskajā procesā ikdienas situācijās, lai folklora dzīvotu bērnudārzā.
8. Tieši pedagoga degsme un patiesa ieinteresētība, nevis formāla uzdevuma izpilde, iepazīstinot bērnus ar tradicionālo kultūru, sniegs bērniem vairāk zināšanu, prasmju un attieksmju pret kultūras mantojumu kopumā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1335433
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties