-
Lampas
Diplomdarbs51 Arhitektūra, dizains, Māksla, Vēsture, kultūra
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 6 | |
1. | GAISMA | 8 |
2. | GAISMEKĻI | 14 |
2.1. | Gaismekļa pamatgrupas | 17 |
2.2. | Gaismas izkliedes pamatgrupas | 19 |
3. | GAISMEKĻU STILI | 22 |
3.1. | ART DEKO | 22 |
3.2. | ART NUVO | 23 |
3.3. | BIONIKA | 23 |
3.4. | DEKONSTRUKTĪVISMS | 24 |
3.5. | KOLONIĀLAIS STILS | 24 |
3.6. | MINIMĀLISMS | 24 |
3.7. | NEOKLASIKA | 25 |
3.8. | HIGHT – TECH | 25 |
3.9. | EKLEKTIKA | 25 |
4. | DEKORATĪVIE OBJEKTI TELPĀ | 27 |
4.1. | Objekti telpā | 27 |
4.2. | Kompozīcijas veidošanas pamatprincipi | 30 |
4.3. | Dekora funkcija interjerā | 32 |
SECINĀJUMI | 38 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 39 |
Gaisma ir loti svarīgs dzīves vides faktors. Gaisma ir saistīta ar redzēšanas un domāšanas procesiem, tāpēc gaismas bioloģiska iedarbe nav atdalāma no psihofiziologiskas un estētiskas iedarbes. Gaismas parādību un to uztveres procesi ir sarežģīti, ne viss vēl pilnīgi izzināts un noskaidrots.
Redze ir komplicēts process. Gaismas stari, nonākot acī, uz tīklenes veido attēlu - tālāk jau kodēti elektriski impulsi pa redzes nervu nonāk smadzenes, kur rodas īpaši kairinājumi (nevis priekšmeta optisks attēls), kas rada uz tīklenes nokļuvuša attēla atveidu. Šis atveids mūsu redzējums - ir bagātāks un daudzveidīgāks nekā pats attēls.
Tātad, lai redzētu, nepietiek ar optisku darbību un gaismas kairinājumi
Attēls uz acs tīklenes veidojas tūliņ, bet, kamēr smadzenes intensīva meklēšanas procesa vajadzīgo priekšmetu nav pazinušas, mēs to «neredzam». Interjers un tā elementi ir telpiski, trīsdimensionāli. Interjera obligātais telpiskums vairakkārt uzsvērts. iedzīvoties šajā telpiskuma palīdz telpisks redzējums, kas savukārt saistīts ar smadzeņu darbību un ietekmējas no mūsu uzkrātas pieredzes un zināšanām. Tātad telpiskas formas skaistuma izpratne visiem nebūs vienāda, telpiskais redzējums ir jāattīsta, piedaloties domāšanas procesam, tikai tad katrs varēs pilnvērtīgi līdzdarboties interjeru veidošana.
Dabas apstākli veidojusi un attīstījusi cilvēka redzi, tādēļ ari tā vislabāk atbilst dabas izvirzītājām prasībām. Zīmīgi, ka ar mūsu aci uztverama gaisma ir tā spektra dala, kura visvairāk enerģijas izstaro līdz 60000С nokaitēts ķermenis - un tieši tāda ir Saule.
Runājot par redzes uztveri, Pikaso ir teicis, ka mūsu intereses ir nesabojāt attiecības ar dabu, kura tik un tā būs stiprāka par cilvēku kā dabas sastāvdaļu. …
Gaismas plānošanai un novietošanai telpā piemīt ļoti individuālas īpatnības - katram cilvēkam piemīt savi individuālie priekšstati par to, kā jāizskatās apgaismotai telpai, taču viena lieta visiem ir kopīga - gala rezultātam ir jāpriecē telpas iemītniekus un jārada harmonijas sajūtu.
-
Lampas
Diplomdarbs51 Arhitektūra, dizains, Māksla, Vēsture, kultūra
- Mājas interjers
-
Metāla gaismekļi mākslas darbos no renesanses līdz 20.gadsimta sākumam
Prezentācija24 Arhitektūra, dizains, Māksla, Vēsture, kultūra
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Kurzemes kultūrvēsturiskās īpatnības, to iesaiste tūrisma produktā
Diplomdarbs augstskolai60
Novērtēts! -
Biedrības "X" identifikācijas stila projekta vizualizācija
Diplomdarbs augstskolai52
-
Sakrālie motīvi Krētas mākslā 1700.-1450.g.p.m.ē.
Diplomdarbs augstskolai40
-
Daugavpils cietokšņa multifunkcionālais kultūras centrs
Diplomdarbs augstskolai45
-
Latvijas augstskolu mājaslapu krāsu, grafisko objektu un struktūras noformēšanas dizaina īpatnības
Diplomdarbs augstskolai62