Kvalitātes nozīme visā pasaulē kļūst aizvien aktuālāka. Klienti kļūst prasīgāki, vairāk pievērš preču un pakalpojumu sniegšanas kvalitātei un apzinās to nozīmi. Viņi izvēlas tādu uzņēmumu, kurš spēs pildīt viņu vēlmes. Sertificēta kvalitātes vadības sistēma parāda uzņēmuma apņemšanos un vēlmi nodrošināt kvalitāti un klientu apmierinātību.
Izstrādājot un ieviešot kvalitātes vadības sistēmu, uzņēmums sekmēs klientu apmierinātības palielināšanos, pilnveidos uzņēmumā notiekošos procesus un nodrošinās saskanīgu uzņēmuma darbu. Ar kvalitātes vadības sistēmu tiek nodrošināta uzņēmuma iekšējo norišu un darbību pārredzamība. Tas mazina risku, ka klientu vēlmes netiek izpildītas. Efektīva kvalitātes vadības sistēma palīdzēs palielināt klientu apmierinātību.
Katrai uzņēmējdarbības jomai ir savi darbības procesi, kas ir nosakāmi kritiskie procesi, kuri ir nozīmīgi uzņēmuma stratēģisko mērķu sasniegšanai. Uzņēmējdarbības pilnveidošana balstās uz spēju noskaidrot uzņēmuma stiprās puses, vājās vietas un iespējamos uzlabojumus.
Kvalitātes nodrošināšanas un vadības sistēma ir vadības procesa pamats, līdz ar to ari jebkuras organizācijas balsts. Kvalitātes sistēmas pamatmērķis neatkarīgi no tās struktūras vai formas ir kvalitātes procesu nepārtraukta vadība, kas savukārt ir organizācijas spēju un resursu koordinācija, organizācijas darba efektivitātes pastāvīga paaugstināšana, klientu vai citu iesaistīto pušu vajadzību apmierinātības veicināšana.
Tirgus ekonomikas radītā sīvā konkurence tūkstošiem uzņēmumu un organizāciju visos pasaules reģionos un visos ekonomiskajos apstākļos liek veltīt lielu uzmanību kvalitātes vadības un nodrošināšanas problēmām, rada nepieciešamību pastāvīgi izstrādāt un ieviest jaunas kvalitātes veicināšanas sistēmas, programmas, standartus. Kvalitātes nodrošināšana ir absolūti nepieciešama, lai pārliecinātu patērētāju par ražotās produkcijas vai sniegtā pakalpojuma izcilību. Kvalitātes sistēmas ieviešana ir garantija tam, ka tiek domāts par klienta vajadzību apmierināšanu, organizācijas funkcionēšanas efektivitātes celšanu.
Pasaules praksē pastāv daudz sistēmu un modeļu, kas ir orientēti uz kvalitātes nodrošināšanu, pārraudzību, kontroli vai vadību. Arī Latvija nav izņēmums - pēdējo desmit gadu laikā, valstī, ir paveikts liels darbs kvalitātes vadības jomā. Tomēr tos nevar automātiski ieviest organizācijās, kuras darbojas pārejas perioda apstākļos.…