Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Socioloģija
Kvalitātes vadības sistēmas darbība: Jelgavas pilsētas do...-
Kvalitātes vadības sistēmas darbība: Jelgavas pilsētas domes darbinieku viedoklis
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Аннотация | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Kvalitātes vadības sistēmas vēsturiskā attīstība un teorētiskie aspekti | 8 |
2. | Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana, dokumentācija un pilnveidošana | 19 |
2.1. | Kvalitātes vadības sistēmas nozīme | 19 |
2.2. | Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana valsts pārvaldē | 24 |
2.3. | Procesu pieeja | 27 |
2.4. | Kvalitātes vadības sistēmas dokumentācija | 29 |
2.5. | Kvalitātes vadības uzturēšana un pilnveidošana | 31 |
2.6. | Kvalitātes vadības sistēmas sertifikācija | 32 |
3. | Pētījums par kvalitātes vadības sistēmu jelgavas pilsētas domē | 36 |
3.1. | Iepriekš veikto pētījumu apraksts | 36 |
3.2. | Pētījuma metodoloģija | 38 |
3.3. | Pētījumā iegūtās informācijas analīze | 39 |
Secinājumi | 47 | |
Priekšlikumi | 49 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 50 | |
Pielikums | 52 |
SECINĀJUMI
1. Lielu ieguvumu Kvalitātes vadības sistēmā ir devuši E. Demings, F. B. Krosbijs un J. M. Jurāns, Kvalitātes vadības sistēma galvenokārt ir izveidota uz Deminga 14 galveno posteņu pamata, kas ir unikāla vērtība, jo veiksmīgi darbojas gan uzņēmējdarbībā, gan valsts pārvaldē kopš 1950. gada visā pasaulē, palīdzot pārvarēt ekonomiskās izaugsmes problēmas, sevišķi – krīzes apstākļos. Arī Latvijā pēc totalitārā režīma sagrāves sabiedrības prasības pēc demokrātijas, sistēmiskuma, kvalitātes – gan produktu, gan pakalpojumu saņemšanas jomā, katra sabiedrības locekļa, klienta kā vērtības akceptēšanā sekmīgāk varēja realizēties, ieviešot starptautiski atzītu Kvalitātes vadības sistēmu.
2. Ja valsts pārvaldes iestādē ir ieviesta un efektīvi darbojas Kvalitātes vadības sistēma, ieguvēji ir visi- gan darbinieki, gan organizācija, bet galvenais – klienti. Autore uzskata, svarīgākais ieguvums ir darbinieku izaugsmes iespējas, nemitīga izglītošanās, lai spētu veidot analītiskās prasmes, paškontroles un pašvērtējumu iemaņas, katra iesaistīšanās mērķu izvirzīšanā un aktualizēšanā, pašapziņas paaugstināšanās, savstarpējo attiecību un mikroklimata uzlabošanās, gandarījums par klientu apmierinātību, ko nodrošina regulāras aptaujas par pašvaldības darba kvalitāti.
3. Pētījumā noskaidrots, ka pirms Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas Jelgavas pilsētas domes darbinieki pilnībā neizprata organizācijas darbības mērķus un galvenos uzdevumus, tos interpretēja pēc katra izpratnes, bija vērojama funkciju pārklāšanās, dublēšanās. Lai gan organizācija darbojās atbilstoši normatīvo aktu prasībām, darbība bija sarežģīta, birokrātiski noslogota, dokumentāli vāji pārskatāma, atsevišķas funkcijas nebija orientētas uz klientu, kam tika sniegti atšķirīgi skaidrojumi.
4. Veidojot un ieviešot Kvalitātes vadības sistēmu, organizācijas vadībai ir jāspēj noteikt skaidrus un saprotamus mērķus, filozofiju un kvalitātes politiku. Darbinieki ir sava uzņēmuma spogulis, tāpēc vadībai ir svarīgi panākt katra līdzdalību Kvalitātes vadības sistēmas darbībā, procesu un procedūru pilnveidošanā, kļūdu noteikšanā un novēršanā. Pozitīvs ir atzinums, ka pēc Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas, Jelgavas domes vadībai ir viegli izsekojami un uzraugāmi pārvalžu procesi, redzams, kur nepieciešama resursu pārdale, atklājas nepilnības darba organizācijā, uzlabojas iekšējais audits, kas atklāj nepilnības procedūrās un atskaišu sistēmā.
5. Veidojot Kvalitātes vadības sistēmu, ir jābūt labi organizētai dokumentācijai, kas saskaņo darāmā secību, novērš nepilnības un kļūdas, formulē un pamato organizācijas mērķus un uzdevumus. Galvenā dokumentācijas vērtība ir tad, ja darbiniekiem ar to strādājot, veidojas skaidra izpratne par procesiem, procedūrām. Svarīgi, ka Jelgavas pilsētas domē pēc Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas ir uzlabojusies dokumentu aprite, pieejamas dokumentu pēdējās versijas, dokumentācija ir sistematizēta un galvenais – saprotama, pieejama un ērti pielietojama. Atrisinājusies darbinieku aizvietošanas problēma, procesu apraksti nodrošina jauno darbinieku sekmīgu iekļaušanos Kvalitātes vadības sistēmā, mazina stresu, motivē atbildības sajūtu.
6. Pēc Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas vairums Jelgavas pilsētas domes darbinieku kā galveno ieguvumu atzīst klientu – gan iekšējo, gan ārējo apmierinātību par saņemto pakalpojumu. Ir samazinājies dokumentu skaits, ir sakārtotas un viegli pieejamas dokumentu grupas, identificētas veidlapas, līdz ar to raitāk tiek izskatīti klientu iesniegumi, samazinājies to izskatīšanas laiks.
…
Temata aktualitāti var pamatot ar to, ka mūsdienās organizācijai un darbiniekiem ir svarīgi strādāt tā, lai klienti būtu apmierinātāki par iestādes sniegtajiem pakalpojumiem. Darba mērķis - noskaidrot Jelgavas pilsētas domes darbinieku viedokli par kvalitātes vadības sistēmu un tās nepieciešamību.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
- Kvalitātes vadības sistēmas darbība: Jelgavas pilsētas domes darbinieku viedoklis
- Vadības audita sistēmas attīstība Latvijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Diplomdarbs augstskolai49
-
Vadības audita sistēmas attīstība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai60
-
Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Diplomdarbs augstskolai86
-
SIA “Abonēšanas centrs Diena” vadības organizācija un tās darbības efektivitātes noteikšana
Diplomdarbs augstskolai61
Novērtēts! -
Direktora vietnieks informātikas jautājumos izglītības iestādes vadības darbībā
Diplomdarbs augstskolai73
Novērtēts!