Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:672534
 
Vērtējums:
Publicēts: 10.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS   
1.  KVALITĀTES VADĪBA   
1.2.  Kvalitātes vadības sistēmas hierarhija   
1.3.  Kvalitātes biznesa plāns   
1.4.  Kvalitātes biznesa plāna izstrāde   
1.4.1.  Kvalitātes biznesa plāna uzdevuma formulējums   
1.4.2.  Kvalitātes biznesa plāna uzdevumi un mērķi   
1.4.3.  Kvalitātes biznesa plāna komponenti   
1.4.4.  Uzņēmuma vadības loma un uzdevumi   
1.5.  Dokumentācija   
1.5.1.  Kvalitātes politikas rokasgrāmata   
1.5.2.  Procedūras   
1.5.3.  Darba instrukcijas   
1.5.4.  Kontrole   
1.5.5.  Pārbaude   
2.  KVALITĀTES VADĪBAS PROCESU REALIZĀCIJA PROJEKTĀ   
2.1.  Projekta kvalitātes vadība   
2.2.  Kvalitātes plānošana   
2.2.1.  Ieejas lielumi   
2.2.2.  Rīki un tehnika   
2.2.3.  Rezultāti   
2.3.  Kvalitātes nodrošināšana   
2.3.1.  Ieejas lielumi   
2.3.2.  Rīki un tehnika   
2.3.3.  Rezultāti   
2.4.  Kvalitātes kontrole   
2.4.1.  Ieejas lielumi   
2.4.2.  Rīki un Tehnika   
2.4.3.  Rezultāti   
2.5.  Kvalitātes standarta prasības   
3.  KVALITĀTES MODUĻA APRAKSTS   
3.1.  Nobriedušu izstrādes procesu raksturojums   
3.2.  Nobriedušas un nenobriedušas programmatūras izstrādes organizācijas   
3.2.  Izstrādes procesa brieduma modeļa raksturojums   
3.3.  Izstrādes procesu pieci izaugsmes līmeņi   
3.4.  Līmeņu pamatkoncepcija   
3.4.1.  Atkārtoto un definēto līmeņu kocepcija   
3.4.2.  Vadošo un optimizējošo līmeņu koncepcija   
3.5.  Izstrādes procesa apraksts   
3.6.  Procesu produktivitāte un izstrādes prognozēšana   
3.7.  Etapu izlaišana uzņēmuma attīstībā   
3.8.  Brieduma līmeņu iekšējās struktūras apraksts   
3.9.  Procesu grupas   
4.  KVALITĀTES MODUĻA IEVIEŠANAS PIEREDZES APKOPOJUMS   
4.1.  Kvalitātes rezultātu savākšanas praktisks pielietojums uzņēmumā   
4.1.1.  Testēšana   
4.1.2.  Rezultātu dokumenta izveidošana   
  SECINĀJUMI   
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Ikvienas organizācijas - sabiedrības, uzņēmuma, korporācijas, valsts vai pašvaldības institūcijas, jebkuras organizācijas struktūrvienības darbība sastāv no vairāku procesu mijiedarbības, pastāvīgas informācijas apmaiņas starp organizācijas elementiem, lēmumu pieņemšanas un izpildes koordinācijas utt. Lai organizācija varētu sekmīgi funkcionēt un attīstīties, visiem šiem procesiem jābūt pārskatāmiem un skaidriem, savstarpēji saskaņotiem un vadāmiem, tiem jāatbilst organizācijas vispārējai darbības politikai un nospraustajiem mērķiem. Mijiedarbības procesiem jāatspoguļojas organizācijas pamatprocesā - organizācijas vadības procesā, tai skaitā arī kvalitātes vadībā.
Kvalitātes nodrošināšanas un vadības sistēma ir vadības procesa pamats, līdz ar to arī jebkuras organizācijas balsts. Kvalitātes sistēmas pamatmērķis neatkarīgi no tās struktūras vai formas ir kvalitātes procesu nepārtraukta vadība, kas savukārt ir organizācijas spēju un resursu verifikācija un koordinācija, organizācijas darba efektivitātes pastāvīga paaugstināšana, klientu vai citu iesaistīto pušu vajadzību apmierinātības veicināšana.
Tirgus ekonomikas radītā sīvā konkurence tūkstošiem uzņēmumu un organizāciju visos pasaules reģionos un visos ekonomiskajos apstākļos liek veltīt lielu uzmanību kvalitātes vadības un nodrošināšanas problēmām, rada nepieciešamību pastāvīgi izstrādāt un ieviest jaunas kvalitātes veicināšanas sistēmas, programmas, standartus. Kvalitātes nodrošināšana ir absolūti nepieciešama, lai pārliecinātu patērētāju par uzņēmuma ražotās produkcijas vai sniegtā pakalpojuma izcilību. Kvalitātes sistēmas ieviešana ir garantija tam, ka tiek domāts par klienta vajadzību apmierināšanu, organizācijas funkcionēšanas efektivitātes celšanu.
Attīstīto valstu ekonomikā kvalitātes vadīšana pēdējos piecdesmit gadus ir bijusi uzņēmējdarbības nozīmīgākais dzinējspēks un motivācijas pamats. Kvalitātes sistēmas izstrāde un ieviešana attīstīto valstu organizācijās un uzņēmumos ir pierādījusi, ka atbilstošas kvalitātes sistēmas ieviešana ir viens no svarīgākiem uzņēmējdarbības sekmīgas funkcionēšanas nosacījumiem. Lēmumu par kvalitātes sistēmas izstrādi un ieviešanu ir ietekmējuši visdažādākie faktori: klienta vajadzību un vēlmju attīstība, konkurentu piedāvātās produkcijas un pakalpojumu pastāvīga modernizācija un progress, sadarbības partneru un piegādātāju prasību evolūcija utt.
Organizācijām Latvijā, kvalitātes vadības sistēmas izstrāde un ieviešana ir tikpat būtisks un stratēģisks jautājums, kā attīstīto valsts organizācijām. Pasaules praksē pastāv daudz sistēmu un modeļu, kas ir orientēti uz kvalitātes nodrošināšanu, pārraudzību, kontroli vai vadību. Arī Latvija nav izņēmums - pēdējo desmit gadu laikā, valstī, ir paveikts liels darbs kvalitātes vadības jomā.
Pirms kvalitātes sistēmas izstrādes un ieviešanas, vispirms organizācijas vadībai un pēcak visiem organizācijas darbiniekiem, skaidri jāsaprot, ka kvalitātes nodrošināšanas un vadības sistēmas ieviešana nav momenta jautājums un nav arī īslaicīgs process. To nevar vienkārši iegādāties un ievietot organizācijā tā, kā piemēram var nopirkt un uzstādīt iekārtas rezerves daļu.
Neapšaubāmi, lai pārliecinātos, vai no paša attīstības sākuma, organizācijas, kas nodarbojas ar informācijas tehnoloģijas projektiem, nodrošina pastāvīgo pilnveidošanas procesu, maksimāli veicina klientu vajadzību apmierinātību un paaugstina funkcionēšanas efektivitāti, ir vitāli svarīgi nodrošināt kvalitātes vadības sistēmas pareizu izstrādi un precīzu ieviešanu jau no paša sākuma.
Ņemot vērā pasaules praksi un patreizējo stāvokli Latvijā, izvirzās uzdevums - izstrādāt kvalitātes veicināšanas metodoloģiju, principus, pieejas un modeli - kvalitātes sistēmu, kas būtu piemērojama un maksimāli saskaņota ar Latvijas un attīstošo valstu funkcionēšanas īpatnībām un principiem.
Darba gaitā izpildīti sekojoši uzdevumi: veikta kvalitātes vadības un kvalitātes veicināšanas attīstības analīze, sagrupēti un analizēti faktori, kas veicina attīstības procesus, izstrādātas darbības, kas veicamas kvalitātes procesu attīstības pastiprināšanai. Pamatota kvalitātes vadības sistēmas modeļa ieviešanas nepieciešamība un pamatojoties uz iepriekš veikto analīžu rezultātiem, izstrādāts kvalitātes vadības modelis informāciju tehnoloģiju projektā.
Rezultāti ir apkopoti četrās nodaļās, pirmā no kurām satur kvalitātes vadības sistēmu vispārīgu raksturojumu, otrā – kvalitātes vadības procesu realizāciju projektā, trešā – kvalitātes moduļa aprakstu un ceturtā – šī moduļa ieviešanas pieredzes apkopojumu projektā.

1.KVALITĀTES VADĪBA
1.2.Kvalitātes vadības sistēmas hierarhija
Kvalitātes vadības sistēmas uzdevums ir izveidot pamatu, kas nodrošinātu, lai process vienmēr tiktu veikts, izmantojot vienu un to pašu informāciju, metodes, prasmes un tiktu konsekventi kontrolētas. Sistēmas palīdz definēt skaidras prasības, informēt par kvalitātes politiku un procedūrām, kā arī uzlabot komandas darbu. Kvalitātes vadības sistēmai nepieciešami trīs hierarhiskie dokumentācijas līmeņi [Liepa]:
1.Uzņēmuma kvalitātes rokasgrāmata. Šis fundamentālais dokuments sniedz koncentrētu kvalitātes politikas un KVS kopsavilkumu par visa uzņēmuma mērķiem un tā organizatorisko uzbūvi.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties