Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Kultūras tūrisma produkta izveidošana Latvijas Universitā...-
Kultūras tūrisma produkta izveidošana Latvijas Universitātes ārvalstu studentiem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
ANOTATION | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | KULTŪRAS TŪRISMA BŪTĪBA | 7 |
1.1. | Jēdziens „kultūra‖ | 7 |
1.2. | Kultūras tūrisma definīcija | 8 |
1.3. | Kultūras tūrisma produkta definīcija | 11 |
1.4. | Kultūras tūrisma produktu iedalījums | 12 |
1.5. | Kultūras tūristu iedalījums | 16 |
1.6. | Tūrisma ietekme uz ekonomiku | 19 |
1.7. | Ieguvumi no kultūras tūrisma | 23 |
2. | KULTŪRAS TŪRISMS LATVIJĀ | 24 |
2.1. | Tūrisma nozare Latvijā | 24 |
2.2. | Kultūras mantojuma ekonomiskā loma | 26 |
2.3. | Kultūras mantojuma sociālā ietekme | 27 |
2.4. | Latvijas kultūras tūrisma resursi | 28 |
3. | KULTŪRAS TŪRISMA PRODUKTS ĀRVALSTU STUDENTIEM | 41 |
3.1. | ESN piedāvātie kultūras tūrisma produkti | 41 |
3.2. | Ārvalstu studentu aptaujas apkopojums | 42 |
3.3. | Kultūras tūrisma maršrutu izveidošana | 48 |
SECINĀJUMI | 57 | |
PRIEKŠLIKUMI | 58 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 59 | |
PIELIKUMS | 63 |
SECINĀJUMI
1. Literatūrā nav vienota skaidrojuma „kultūras tūrismam‖ kā arī noteikts jēdziena skaidrojums „kultūras tūrisma produkts‖. Tas var radīt zināmas problēmas nosakot kultūras tūristus.
2. Tūrisms ietekmē ekonomiku 3 veidos – tieši, netieši un inducēti. Gan netiešās, gan inducētās ietekmes rezultātā daļa no tūristu izdevumiem tiek patērēti importa precēm, līdz ar to valsts šos ienākumus zaudē.
3. Kultūras mantojums Latvijā veicina kultūras pieminekļu saglabāšanu, bezdarba samazināšanos, kā arī sociālos procesus – rūpīgāku attieksmi pret pieminekļiem, kultūras nozīmes apzināšanos.
4. Latvijas novadi ir bagāti ar kultūras mantojumu – katram novadam ir savas īpašās iezīmes un unikālie kultūras tūrisma produkti, tomēr daudzi no tiem tiek apdraudēti nepietiekamā finansējuma dēļ.
5. ESN ir ļoti minimāls Latvijas kultūras tūrisma produktu piedāvājums. Viņu aktivitātes ir vairāk saistītas ar citiem produktiem, piemēram, ceļojumiem ārpus Latvijas, kas nesekmē valsts ekonomikas attīstību.
6. Aptuveni 2/3 (67%) no visiem ārvalstu studentiem ir no ES, t.sk. Turcijas, kas varētu būt skaidrojams ar ES finansējumu – ERASMUS, kā arī vieglo pārvietošanos starp šīm valstīm – nav nepieciešamas vīzas un uzturēšanās atļaujas (izņemot Turcijai).
7. Galvenās motivācijas, izvēloties Latviju kā savu galamērķi, ir studiju programmas, pilsētu apmeklēšana un vietējā dzīvesveida/tradīciju iepazīšana. Gandrīz visiem studentiem, dodoties uz Latviju, ir daļēja motivācija aplūkot kultūras objektus, izņemot ārvalstu studentus no citām Eiropas valstīm, kuriem ir izteiktas kultūras motivācija.
8. Uzturēšanās laikā, studenti izmantoja vairākus kultūras tūrisma produktus. Visvairāk studentus piesaista arhitektūras, nacionālie un vēsturiskie pieminekļi, nacionālā virtuve, nacionālie pasākumi un notikumi, muzeji/kolekcijas un citu pilsētu apmeklējums.…
Diplomarba mērķis bija izveidot jaunus kultūras tūrisma produktus ārvalstu studentiem no Latvijas Universitātes. Diplomdarbu veido 3 nodaļas – pirmajā nodaļā tiek aplūkots kultūras tūrisma un tā saistošo jēdzienu teorētiskais aspekts, kā arī tūrisma ietekme uz ekonomikas procesiem. Otrajā daļā ir aplūkota reālā situācija Latvijā – analizētas vispārējā tūrisma tendences, noteikta kultūras tūrisma ekonomiskā un sociālā ietekme, kā arī noteikts Latvijas kultūras produktu klāsts. Noslēdzošo daļu veido ESN (ERASMUS student network) Latvijas kultūras tūrisma produktu piedāvājums, noskaidrots LU ārvalstu studentu pieprasījums un balstoties uz to, izveidoti 8 jauni kultūras tūrisma produkti – maršruti. Pētījuma rezultātā tika izveidoti vairāki secinājumi, kā arī izvirzīti priekšlikumi Bakalaura darba apjoms ir 66.lpp., darbā izmantotas 18 tabulas, 19 attēli un 1 pielikums. Atslēgas vārdi: kultūras tūrisma produkts, LU ārvalstu studenti, Latvijas kultūrmantojums
Pielikums angļu valodā.
- Izejošā un ienākošā tūrisma attīstības raksturojums Latvijas tūrisma tirgū
- Kultūras tūrisma produkta izveidošana Latvijas Universitātes ārvalstu studentiem
- Tūrisma ietekme tūrisma rajonos. Tūrisma ietekme uz sabiedrību Francijā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai99
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Diplomdarbs augstskolai68
-
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
Latvijas tūrisma uzņēmumu mājas lapu analīze
Diplomdarbs augstskolai94
Novērtēts! -
Kurzemes kultūrvēsturiskās īpatnības, to iesaiste tūrisma produktā
Diplomdarbs augstskolai60
Novērtēts!