Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Kruīza kuģu pasažieru apkalpošanas tūrisma uzņēmuma izveide-
Kruīza kuģu pasažieru apkalpošanas tūrisma uzņēmuma izveide
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 7 | |
1. | Tūrisma virzieni | 9 |
1.1. | Tūrisms Latvijā un pasaulē | 9 |
1.2. | Tūrisma transports | 11 |
1.2.1. | Aviotransports | 11 |
1.2.2. | Autoceļu transports | 12 |
1.2.3. | Dzelzceļa transports | 13 |
1.2.4. | Ūdens transports | 14 |
1.3. | Kruīzu ekskursijas krastā | 27 |
1.4. | Kopsavilkums | 28 |
2. | Mārketings Latvijas tūrismā | 30 |
2.1. | Tūrisma piedāvājuma situācija un iespējas Latvijā | 30 |
2.2. | Rīgas tūrisma resursu raksturojums | 33 |
2.2.1. | Kultūrvēsturiskie resursi | 34 |
2.2.2. | Rekreatīvā tūrisma resursi | 36 |
2.2.3. | Aktīvā tūrisma resursi | 36 |
2.2.4. | Dabas un ekotūrisma resursi | 36 |
2.2.5. | Pilsētas īpašie objekti un piedāvājumi | 37 |
2.3. | Tūristu aktivitāte Rīgā pēdējo gadu laikā | 38 |
2.4. | Ekskursiju piedāvājums Rīgā | 40 |
2.5. | Tūristu viedoklis Rīgā pieejamo atpūtas piedāvājumu | 43 |
2.6. | Ekskursiju cenu līmenis | 47 |
2.7. | Kopsavilkums | 48 |
3. | Jauna uzņēmuma biznesa plāns | 50 |
3.1. | Uzņēmuma apraksts | 50 |
3.2. | Misija un mērķi | 51 |
3.3. | Pakalpojumu apraksts | 52 |
3.4. | Pakalpojumu cena | 54 |
3.5. | Pakalpojumu virzīšana tirgū | 55 |
3.6. | Vadība un personāls | 55 |
3.7. | Riski un problēmas | 58 |
3.8. | Kopsavilkums | 60 |
4. | Finanšu aprēķini | 62 |
Secinājumi un priekšlikumi | 67 | |
Izmantotā literatūra un avotu saraksts | 68 | |
Pielikumi | 71 |
Eiropā un visā pasaulē tūrisms ir viena no vadošajām un visstraujākajām izaugsmes nozarēm un tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Tūrisms ietekmē ikvienas sabiedrības sociālo, kultūras un ekonomisko dzīvi, savukārt, minētās sfēras ietekmē tūrisma attīstību
Neskatoties uz vispasaules finanšu krīzi, tūrisma nozarē nav vērojamas tās pazīmes, jo cilvēki nevēlas mainīt paradumus un atteikties no ceļošanas. Cilvēki arī turpmāk vēlas ceļot, bet mazāk tērēt izklaidēm ceļojuma galamērķī. Tāpat arvien populārāki kļūs nelielie ceļojumi nedēļas nogalēs uz citām Eiropas pilsētām zemāku izmaksu dēļ. Tas savukārt ir ļoti noderīgi Latvijas ienākošā tūrisma biznesam, jo rodas vajadzība pēc uzņēmumiem, kas būtu specializēti šajā jomā.
Saskaņā ar Pasaules Tūrisma organizācijas (PTO) statistikas datiem tūrisms ir pasaulē lielākais eksporta ienākumu avots, nozīmīgs darbavietu radītājs, kā arī svarīgs reģionālās un sociālās attīstības faktors.
Saskaņā ar PTO prognozēm tūrisma apjoms pasaulē dažādu faktoru rezultātā turpinās pieaugt, divdesmit gadu laikā dubultojot pašreizējo apjomu. Dažādojoties tūrisma produkta pieprasījumam, par lielāko pasaules tūrisma galamērķi kļūs Eiropa, kurā jūtami pieaugs ekonomiski īpaši aktīvā Baltijas jūras reģiona, tai skaitā arī Latvijas, nozīme. [13.]
Latvija ir tūrisma attīstības iespējām bagāta zeme, jo Latvijā ir resursi jaunu tūrisma produktu izveidei, esošo apzināšanai un to konkurētspējas palielināšanai, Latvijai ir izdevīgs ģeogrāfiskais izvietojums, Latvija un Baltijas valstis strauji attīstās kā ekonomiski aktīvs reģions un pasaules un Eiropas mērogā Latvija ir jauns tūrisma galamērķa piedāvājums.
Starptautiskā integrācija, Eiropas Savienības paplašināšanās un jaunā situācija pasaulē rada apstākļus, kas reizē vieš bažas, bet tai pat laikā nes izaicinājumu Latvijas tūrisma nozarei.
Pēdējos gados vērojams stabils iebraukušo ārzemju ceļotāju skaita pieaugums.
Problēma – Rīgas ostā ienāk arvien vairāk kruīza kuģi, kas veicina ekskursiju pieprasījumu pa Rīgu un tās apkārtni. Tādēļ ir nepieciešama viena tūrisma aģentūra, kas piedāvātu vienotus standartus viesu uzņemšanā un plašu ekskursiju klāstu, kas apmierinātu dažādas izklaides vēlmes un atvieglotu kruīzu operatoru darbu. Tāpat ir nepieciešamība pēc piedāvāto ekskursiju valodu dažādības, jo vairums šā brīža piedāvājumu ir valodās, kuras ir izplatītas, taču neapmierina visu pieprasījumu.
Hipotēze – gandrīz katra tūrisma aģentūra Rīgā piedāvā ekskursijas ienākošajam tūrismam. Pēc nosaukuma tās ir ļoti vienveidīgas, taču ļoti atšķirīgas satura ziņā. Tas sagādā problēmas kruīzu kompānijām, tādēļ izriet nepieciešamība pēc vienas kompānijas, kas apvienotu visu piedāvājumu un būtu orientēts tieši uz kruīza kuģu apkalpošanu.
Darba mērķis – izveidot konkurētspējīgu tūrisma aģentūru, kura būtu spējīga piedāvāt kvalitatīvus pakalpojumus ienākošo kruīza kuģu pasažieriem.
Lai sasniegtu mērķi, nepieciešams veikt sekojošus uzdevumus:
Izpētīt tūrisma tirgu un tā attīstības tendences
Veikt konkurences analīzi
Veikt pieprasījuma analīzi
Izstrādāt biznesa plānu un finanšu aprēķinus
Darba izstrādei tiek pielietotas pētnieciskās, statistiskās un analītiskās darba metodes.…
Aizstāvēšanai piedāvātais bakalaura darbs ir jauna tūrisma uzņēmuma izstrāde. Darba gaitā tiek izstrādāts uzņēmums, kas orientēts, galvenokārt, uz Rīgas ostā ienākošo kruīza kuģu pasažieru apkalpošanu. Darbs balstīts uz autores secinājumiem, kas radušies pēc faktu, statistikas datu un mārketinga pētījumu apkopošanas.
- Kruīza kuģu pasažieru apkalpošanas tūrisma uzņēmuma izveide
-
Līzinga uzņēmuma stratēģijas izstrāde tirgus recesijas apstākļos
Diplomdarbs69 Bankas, finanses, vērtspapīri, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
- Uzņēmumu AS "Rautakesko" un SIA "Depo-DIY" finansiālās darbības analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzņēmumu AS "Rautakesko" un SIA "Depo-DIY" finansiālās darbības analīze
Diplomdarbs augstskolai54
-
Līzinga uzņēmuma stratēģijas izstrāde tirgus recesijas apstākļos
Diplomdarbs augstskolai69
-
Uzņēmuma darbinieku motivācijas sistēmas analīze un uzlabošana
Diplomdarbs augstskolai78
Novērtēts! -
Mazo uzņēmumu vadīšanas raksturīgās iezīmes
Diplomdarbs augstskolai83
-
Cilvēkresursu organizācija mazā un vidējā kokapstrādes uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai61
Novērtēts!