Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:110527
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 47 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Krīzes komunikācijas vadība    6
1.1.  Krīzes būtība un raksturojums    6
1.2.  Krīzes komunikācijas jēdziens un skaidrojumi    11
1.3.  Krīzes komunikācijas vadība    20
1.4.  Krīzes komunikācijas stratēģijas un taktikas    30
2.  Krīzes komunikācija lidsabiedrību darbībā    36
2.1.  Pētījuma norise    38
2.2.  Lidsabiedrības apdraudošie riski    39
2.3.  Krīzes komunikācijas stratēģiju un taktiku izvēle    43
2.3.1.  Ekspertu viedokļi    47
2.3.2.  Lidsabiedrību klientu anketēšanas rezultāti    48
2.4.  Krīzes komunikācijas ietekme uz lidsabiedrību reputāciju    51
2.4.1.  Ekspertu viedokļi    51
2.4.2.  Lidsabiedrību klientu anketēšanas rezultāti    53
3.  Lidsabiedrības Air France lidojuma AF 447 krīzes komunikācijas novērtējums    56
3.1.  Situācijas apraksts    56
3.2.  Krīzes komunikācijas novērtējums    58
4.  Lidsabiedrības Spanair lidojuma JK 5022 krīzes komunikācijas novērtējums    71
4.1.  Situācijas apraksts    71
4.2.  Krīzes komunikācijas novērtējums    72
5.  Atbildes uz izvirzītajiem pētījuma jautājumiem    83
5.1.  Pirmais pētījuma jautājums    83
5.2.  Otrais pētījuma jautājums    85
  Secinājumi    88
  Priekšlikumi    90
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    91
  Pielikumi    94
Darba fragmentsAizvērt

Krīzes komunikācijas vadība

Darba pirmajā nodaļā autors apskata terminu krīze un krīzes komunikācija būtību, un iepazīstina ar teorētiķu atziņām šajā sfērā. Nodaļas sākumā autors piedāvā apskatīt dažādus krīžu veidus un klasifikācijas, kas palīdz novērtēt krīžu ietekmi uz organizāciju darbību un reputāciju. Pēc termina krīze izpētes, autors pievēršas krīzes komunikācijas priekšmetam, un ar to saistīto stratēģiju un taktiku apskatei.


1.1. Krīzes būtība un raksturojums


Lai izprastu krīzes komunikācijas būtību un nepieciešamību to realizēt praksē, sākotnēji jānoskaidro vārda krīze nozīme. Svešvārdu vārdnīca sniedz šādu skaidrojumu: „Bīstams, sarežģīts, smags stāvoklis; sarežģīts pārejas stāvoklis”. [22., 409. lpp.] Skaidrojums ir vispārīgs, jo, vadoties pēc šādas definīcijas, lielākā daļa uzņēmējdarbības procesu, kuros ir sarežģījumi vai zināma riska pakāpe, ir uzskatāmi par krīzi. Tā kā krīzes definīcijas dažādās nozarēs ir atšķirīgas, šī darba ietvaros autors apskatīs krīzi un tās vadību no organizāciju un uzņēmumu skatu punkta. Atbilstoši darba tematikai jēdzienu skaidro Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV) esošais Krīzes vadības institūts: „Vērā ņemams uzņēmējdarbības traucējums, kas piesaista pastiprinātu mediju uzmanību. No tā izrietošā sabiedrības kritika ietekmē organizācijas ierastās darbības, iespējams pat atstāj ietekmi uz politiskajiem, tiesiskajiem un finansiālajiem procesiem uzņēmumā”. [7., 98. lpp.] Šī krīzes definīcija paskaidro krīzes radītos draudus organizācijām, akcentējot mediju klātesamību krīzes procesā un to būtisko lomu situācijas atspoguļojumā.
Autoru kolektīvs – R. Almers (R. Ullmer), T. Selnovs (T. Sellnow) un M. Sīgers (M. Seeger) izveidojuši krīzes definīciju, kas raksturo tās būtību sekojoši: „Krīze organizācijās ir atsevišķi vai kompleksi notikumi, kas ir specifiski, negaidīti un neparedzēti. Šie notikumi rada liela mēroga apjukumu, kas draud tieši vai netieši negatīvi ietekmēt organizācijas svarīgāko mērķu sasniegšanu”. [23., 7. lpp.] Šīs definīcijas autori īpaši izceļ vārdus, kas visprecīzāk raksturo krīzes dabu, proti, tā notiek negaidīti un bieži vien ir pārsteigums organizāciju vadībai. Būtiska ir apjukuma jeb neskaidrības klātesamība krīzes procesā, jo negaidītie apstākļi izjauc organizācijas rutīnu un pieprasa ārkārtas rīcību. Šāds apjukums, atkarībā no organizācijas spējas pielāgoties jaunajai situācijai, var turpināties visu krīzes laiku vai pat ilgi pēc tās. Par tikpat būtisku krīzes sastāvdaļu definīcijas autori uzskata draudus, kas tieši vai netieši spēj ietekmēt svarīgāko mērķu sasniegšanu. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties