Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Krīzes komunikācija lidsabiedrību darbībā: divu gadījumu ...-
Krīzes komunikācija lidsabiedrību darbībā: divu gadījumu salīdzinājums
Diplomdarbs105 Mārketings, reklāma, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Krīzes komunikācijas vadība | 6 |
1.1. | Krīzes būtība un raksturojums | 6 |
1.2. | Krīzes komunikācijas jēdziens un skaidrojumi | 11 |
1.3. | Krīzes komunikācijas vadība | 20 |
1.4. | Krīzes komunikācijas stratēģijas un taktikas | 30 |
2. | Krīzes komunikācija lidsabiedrību darbībā | 36 |
2.1. | Pētījuma norise | 38 |
2.2. | Lidsabiedrības apdraudošie riski | 39 |
2.3. | Krīzes komunikācijas stratēģiju un taktiku izvēle | 43 |
2.3.1. | Ekspertu viedokļi | 47 |
2.3.2. | Lidsabiedrību klientu anketēšanas rezultāti | 48 |
2.4. | Krīzes komunikācijas ietekme uz lidsabiedrību reputāciju | 51 |
2.4.1. | Ekspertu viedokļi | 51 |
2.4.2. | Lidsabiedrību klientu anketēšanas rezultāti | 53 |
3. | Lidsabiedrības Air France lidojuma AF 447 krīzes komunikācijas novērtējums | 56 |
3.1. | Situācijas apraksts | 56 |
3.2. | Krīzes komunikācijas novērtējums | 58 |
4. | Lidsabiedrības Spanair lidojuma JK 5022 krīzes komunikācijas novērtējums | 71 |
4.1. | Situācijas apraksts | 71 |
4.2. | Krīzes komunikācijas novērtējums | 72 |
5. | Atbildes uz izvirzītajiem pētījuma jautājumiem | 83 |
5.1. | Pirmais pētījuma jautājums | 83 |
5.2. | Otrais pētījuma jautājums | 85 |
Secinājumi | 88 | |
Priekšlikumi | 90 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 91 | |
Pielikumi | 94 |
Krīzes komunikācijas vadība
Darba pirmajā nodaļā autors apskata terminu krīze un krīzes komunikācija būtību, un iepazīstina ar teorētiķu atziņām šajā sfērā. Nodaļas sākumā autors piedāvā apskatīt dažādus krīžu veidus un klasifikācijas, kas palīdz novērtēt krīžu ietekmi uz organizāciju darbību un reputāciju. Pēc termina krīze izpētes, autors pievēršas krīzes komunikācijas priekšmetam, un ar to saistīto stratēģiju un taktiku apskatei.
1.1. Krīzes būtība un raksturojums
Lai izprastu krīzes komunikācijas būtību un nepieciešamību to realizēt praksē, sākotnēji jānoskaidro vārda krīze nozīme. Svešvārdu vārdnīca sniedz šādu skaidrojumu: „Bīstams, sarežģīts, smags stāvoklis; sarežģīts pārejas stāvoklis”. [22., 409. lpp.] Skaidrojums ir vispārīgs, jo, vadoties pēc šādas definīcijas, lielākā daļa uzņēmējdarbības procesu, kuros ir sarežģījumi vai zināma riska pakāpe, ir uzskatāmi par krīzi. Tā kā krīzes definīcijas dažādās nozarēs ir atšķirīgas, šī darba ietvaros autors apskatīs krīzi un tās vadību no organizāciju un uzņēmumu skatu punkta. Atbilstoši darba tematikai jēdzienu skaidro Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV) esošais Krīzes vadības institūts: „Vērā ņemams uzņēmējdarbības traucējums, kas piesaista pastiprinātu mediju uzmanību. No tā izrietošā sabiedrības kritika ietekmē organizācijas ierastās darbības, iespējams pat atstāj ietekmi uz politiskajiem, tiesiskajiem un finansiālajiem procesiem uzņēmumā”. [7., 98. lpp.] Šī krīzes definīcija paskaidro krīzes radītos draudus organizācijām, akcentējot mediju klātesamību krīzes procesā un to būtisko lomu situācijas atspoguļojumā.
Autoru kolektīvs – R. Almers (R. Ullmer), T. Selnovs (T. Sellnow) un M. Sīgers (M. Seeger) izveidojuši krīzes definīciju, kas raksturo tās būtību sekojoši: „Krīze organizācijās ir atsevišķi vai kompleksi notikumi, kas ir specifiski, negaidīti un neparedzēti. Šie notikumi rada liela mēroga apjukumu, kas draud tieši vai netieši negatīvi ietekmēt organizācijas svarīgāko mērķu sasniegšanu”. [23., 7. lpp.] Šīs definīcijas autori īpaši izceļ vārdus, kas visprecīzāk raksturo krīzes dabu, proti, tā notiek negaidīti un bieži vien ir pārsteigums organizāciju vadībai. Būtiska ir apjukuma jeb neskaidrības klātesamība krīzes procesā, jo negaidītie apstākļi izjauc organizācijas rutīnu un pieprasa ārkārtas rīcību. Šāds apjukums, atkarībā no organizācijas spējas pielāgoties jaunajai situācijai, var turpināties visu krīzes laiku vai pat ilgi pēc tās. Par tikpat būtisku krīzes sastāvdaļu definīcijas autori uzskata draudus, kas tieši vai netieši spēj ietekmēt svarīgāko mērķu sasniegšanu. …
Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijām par krīzes komunikāciju, izvērtēt un salīdzināt lidsabiedrību Air France un Spanair praksē pielietotās krīzes komunikācijas stratēģijas un taktikas. Izvirzītā mērķa īstenošanai tika veikti sekojoši uzdevumi: izpētītas teorijas par krīzes komunikācijas būtību; izpētīti faktori, kas ietekmē krīzes komunikācijas stratēģijas izvēli lidsabiedrībās; analizētas lidsabiedrību Air France un Spanair praksē pielietotās krīzes komunikācijas stratēģijas un taktikas.
- A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
-
Krīzes komunikācija lidsabiedrību darbībā: divu gadījumu salīdzinājums
Diplomdarbs105 Mārketings, reklāma, Tūrisms, viesmīlība, Uzņēmējdarbība
- Kvalitātes vadības sistēmu ieviešana uzņēmējdarbībā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzņēmuma darbība konkurences apstākļos
Diplomdarbs augstskolai65
-
Reklāmas darbība uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai59
-
Daudzpakāpju tirgvedības koncepcijas pielietošana multinacionālo kompāniju darbībā
Diplomdarbs augstskolai57
Novērtēts! -
SIA "Auto” darbība un attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai80
Novērtēts! -
Starptautiskās lidostas "Rīga" darbība individuālo gaisa pārvadātāju apkalpošanā
Diplomdarbs augstskolai48