Ar kravu un pasažieru pārvadājumu organizācijas pilnveidošanu saprot, pasažieru un kravu pārvadājumu veikšanu, un ar to saistītos uzlabošanas pasākumus, kuri ir nepieciešami kvalitatīvākai pasažieru apkalpošanai, tie ir pasažieru termināla pilnveidošana, lidostas modernizācija, utt.
VAS “ Starptautiskā lidosta “ Rīga “ ir valsts kontrolē esošs uzņēmums, kas nodrošina un veic aviācijas (gaisa) lidojumu apkalpošanu. Kopš 1991. gada lidosta “Rīga“ pasaules aviokompāniju sarakstos ir parādījusies, kā Latvijas lidosta, lai gan uzbūvēta 1974. gadā Savā pastāvēšanas laikā lidosta “Rīga“, savu darbību ir attīstījusi un pilnveidojusi. VAS “Starptautiskā lidosta Rīga” ir starptautiskajiem civilās aviācijas standartiem atbilstoša lidosta. Tās radiotehniskās nosēšanās un skrejceļa apgaismojuma sistēmas atbilst Starptautiskās civilās aviācijas organizācijas 1 kategorijas prasībām. Lidostas pasažieru termināla ēkas sākotnēji bija projektētas iekšējo lidojumu vajadzībām, tagad tās ir rekonstruētas un pilnīgi piemērotas starptautisko pārvadājumu vajadzībām. Lidostā nepārtraukti tiek veikti pasākumi pasažieru apkalpošanas servisa uzlabošanā, firmas saskaņā ar lidostas vadību un arhitektu plānojumiem ir pārbūvējušas lidostas terminālu atbilstoši nepieciešamajām prasībām, lai varētu veikt sekmīgu darbību.
Diplomdarba mērķis ir apvienot studiju laikā iegūtās teorētiskās zināšanas un pielietot tās praktiski. Tāpat arī izanalizēt esošo darbību pasažieru un kravu pārvadājumu sektorā un prognozēt nākotnes darbības izmaiņas VAS „Starptautiskās lidostas ”Rīga”. Neatņemama darba mērķa sastāvdaļa bija noskaidrot kādā līmenī atrodas lidosta “Rīga“, salīdzinot ar citām Eiropas lidostām.
Mērķa sasniegšanai tika veikti sekojoši uzdevumi:
Iepazīšanās ar uzņēmuma darbības un attīstības etapiem;
Kravu apgrozījuma izpēte;
Pasažieru pārvadājumu izpēte;
Pasažieru un kravu apjomu prognozēšana nākotnē;
Pēc šo rezultātu izvērtēšana, Latvijas lidostu salīdzināja ar tuvākajām kaimiņu lidostām. Par salīdzināšanas materiāliem kalpoja gada statistika kura tika iegūta no lidostas “Rīga“ materiāliem un ACI apkopotajiem statistikas datiem par pasaules lidostām.
Darba izstrādāšanai tika izmantoti gan dažādi ekonomikas nozares literatūras avoti, gan dažādi uzņēmuma pārskata dati, kuri ietver publiski pieejamos un tikai uzņēmuma rīcībā esošus datus, gan arī Internetā pieejamie statistikas dati no Satiksmes ministrijas mājas lapām. Papildus, kā svarīgs informācijas avots tika izmantoti dažādi lekciju konspekti.…