Šī bakalaura darba tēma ir kravu pārvadātājs, kravu ekspeditors un to atbildību saskaņā ar 1956.gada konvenciju “Par kravu starptautisko autopārvadājumu līgumu” - CMR. Tēma ietver sevī plašu apakštēmu apjomu, kurās regulēti jautājumi, kas skar pārvadātāja un kravas ekspeditora atbildību. Šīs apakštēmas var sadalīt trijās galvenajās kategorijās. Pirmā kategorija ir pārskats par konvenciju, tās fons un noteikumu piemērošana konvencijas jomā. Otrās kategorijas jautājumi ir saistīti ar visaptverošu pētījumu par atbildību saskaņā ar konvenciju, kas vairākumā ietver sevī jautājumus par pārvadātāja atbildību. Visbeidzot, trešās kategorijas apakštēma ietver sevī jautājumus par kravu ekspeditora lomu kravu pārbaudē starptautiskajā tirdzniecībā, un kravu ekspeditora atbildību.
Šis darbs ir balstīts ne tikai uz pārvadātāja atbildības noteikšanu attiecībā pret trešajām personām un monetārajiem atbildības ierobežojumiem saskaņā ar konvenciju, bet arī uz pārskatu par kravas ekspeditora atbildību kā aģentam, vai kā faktiskajam pārvadātājam. Būtībā šajā pētījumā tiks izskatīti jautājumi par pārvadātāja un kravas ekspeditora atbildību kravu starptautiskajos autopārvadājumos.
Vispārējais pētījuma mērķis ir apskatīt autopārvadājumu tiesisko regulējumu un izanalizēt pārvadātāja un kravas ekspeditora lomu starptautiskajos pārvadājumos. Kā arī pierādīt, ka kravas ekspeditors starptautiskajos autopārvadājumos var pieņemt pārvadātāja lomu kā rezultātā uzņemties atbildību ar tādiem pašiem nosacījumiem kā pārvadātājs saskaņā ar 1956.gada konvenciju "Par kravu starptautisko autopārvadājumu līgumu", piemēram, par pilnīgu vai daļēju kravas zaudējumu, bojājumu vai piegādes kavējumu. Lai izprastu pārvadātāja un kravas ekspeditora lomu starptautiskajos autopārvadājumos ir nepieciešams apskatīt viņu saistību būtību, viņiem stājoties tiesiskajās attiecībās. Abu darbība starptautiskajos autopārvadājumos ir orientēta uz preču kustību no viena punkta uz otru, taču viņu loma šajā procesā ir atšķirīga.
Šajā bakalaura darbā tiks izskatīti arī jautājumi, kas saistīti ar dažādu Eiropas valstu tiesību aktiem, kas regulē kravas ekspeditoru juridisko statusu un attiecīgos atbildības jautājumus, kas dažādās valstīs ir atšķirīgi.
Lai iegūtu visaptverošu izpratni par iepriekš minēto, bakalaura darbā izmantotas dažādas jurisprudences metodes – izziņas metode, empīriskā un teorētiskā metode. Darba kontekstā dota ne tikai Eiropas valstu likumu analīze, bet kontekstā parādīta arī Latvijas likumdošana, kas regulē minēto jautājumu. Ir veikts nacionālo likumu apskats vairāku valstu kontekstā.
Autors darba rakstībai izmantojis kravas pārvadājumu sfēru regulējošos normatīvos aktus, kā arī zinātnisko literatūru. Informācijas iegūšana no normatīvajiem aktiem, grāmatām, rakstiem un spriedumiem darba autoram bija nepieciešama, lai sniegtu pilnīgu izpratni par bakalaura darbā apskatītajiem jautājumiem, problēmām un to risinājumiem.…