Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Komercdarbības attīstības plāns SIA "Kārumiņš G.R."-
Komercdarbības attīstības plāns SIA "Kārumiņš G.R."
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | SIA „Kārumiņš G.R.” vispārējs raksturojums un ieceres pamatojums | 7 |
1.1. | SIA „Kārumiņš G.R.” raksturojums | 7 |
1.2. | SIA „Kārumiņš G.R.” rīcībā esošo resursu novērtējums | 11 |
1.3. | Jaunās ieceres vispārējs apraksts | 13 |
2. | Komercdarbības vides analīze SIA „Kārumiņš G.R.” | 15 |
2.1. | Tieši ietekmējošā ārējā vide | 15 |
2.2. | Netieši ietekmējošā ārējā vide | 16 |
2.3. | SVID analīze | 24 |
3. | Komercdarbības perspektīvais plāns SIA „Kārumiņš G.R.” | 26 |
3.1. | Komercdarbības mērķi un stratēģijas | 26 |
3.2. | Nepieciešamo resursu perspektīvais plāns | 34 |
3.3. | Finanšu plāns un ieceres ekonomiskais novērtējums | 35 |
Secinājumi un priekšlikumi | 52 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 55 | |
Pielikumi | 57 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izstrādājot komercdarbības attīstības plānu SIA „Kārumiņš G.R.” un analizējot gan uzņēmuma vispārējo raksturojumu, gan komercdarbības vides analīzi, gan perspektīvo plānu, darba autore ir nonākusi pie sekojošiem secinājumiem:
1. SIA “Kārumiņš G.R.” sākotnēji dibināts kā individuālais uzņēmums, taču 2004. gada sākumā, pateicoties veiksmīgai uzņēmuma attīstībai un noieta paplašināšanai, notikusi uzņēmuma reorganizācija, un SIA “Kārumiņš G.R.” pārreģistrēts par sabiedrību ar ierobežotu atbildību.
2. Stratēģiskas plānošanas un nozares izpētes pamatā, uzņēmums ir spējis konkurēt un veiksmīgi darboties savā nozarē - pārtikas produktu - maizes un konditorejas izstrādājumu ražošana, vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība.
3. Lai stratēģiski pareizi attīstītos, SIA “Kārumiņš G.R.” ir izvirzījis uzņēmuma misiju, kura atspoguļo iespējas piedāvāt Alūksnes, Balvu, Gulbenes un Rēzeknes novadu iedzīvotājiem kvalitatīvus konditorejas izstrādājumus un arvien vairāk paplašināt piedāvāto konditorejas izstrādājumu klāstu, kā arī izveidot vairāk iedzīvotājiem pieejamu tirdzniecības vietu, tā rezultātā kļūstot par stabilu un atpazīstamu uzņēmumu savā nozarē.
4. Izvērtējot personāla un vadītāja kompetences, uzņēmuma vadītājs atbild par produkcijas pārdošanu, reklāmu, patērētāju un klientu izpēti, apkalpošanu un stratēģisko plānošanu, savukārt taktisko plānošanu veic uzņēmuma zemākā līmeņa menedžeri, bet operatīvā plānošana saistās ar īstermiņa darba uzdevumiem, kurus veic visi uzņēmuma darbinieki, tā veidojot vienkāršu, bet darboties spējīgu organizatorisko struktūru.
5. SIA “Kārumiņš G.R.” ir izveidojušies divi vadības līmeņi- augstākais vadības līmenis ir uzņēmuma vadītājs, kurš dod norādījumus zemākā līmeņa menedžeriem, savukārt zemākais vadības līmenis ir maiņu vadītājas - konditores, kas atbild par konkrētās maiņas noteiktā laika posma darbu plānošanas un izpildes procesu.
6. Lai iegūtu pēc iespējas lielāku potenciālo tirgus daļu, uzņēmumā cenas tiek veidotas vadoties pēc gaidāmās peļņas aprēķina metodes, kad cenas nosaka pamatojoties uz konkurentu cenām, preces realizēšanas vērtību, kā arī to, cik daudz ir gatavi maksāt klienti, jo tieši klientu iespēju, vajadzību izzināšana ļauj attīstīties pareizā virzienā.
7. Analizējot SIA “Kārumiņš G.R.” iekšējo vidi, SVID matrica parāda uzņēmuma stiprās puses, kas ir pieredze konditorejas nozarē, kvalificēts un uzticams personāls, samērā plašs piedāvājums, dabīgo izejvielu izmantošana, uzņēmuma atpazīstamība, kas kopumā veido stabilas vērtības, uz kurām balstās uzņēmums.
8. Izvērtējot SIA „Kārumiņš G.R.” iekšējo vidi, parādās arī savas vājās puses, kurām būtu jāpievērš uzmanība un tās jānovērš - ierobežots produkcijas uzglabāšanas laiks, nesakārtots darbinieku darbā pieņemšanas un atlases process, vāja reklāma.
9. Izpētot SIA “Kārumiņš G.R.” ārējo vidi, uzņēmuma iespējas saistās ar noieta tirgus paplašināšanu, jaunu sadarbības partneru iegūšanu, produktu sortimenta paplašināšanu, kas savukārt saistās ar apgrozījuma palielināšanu un stabilitātes iegūšanu.
10. Vērtējot kopumā uzņēmumam nelabvēlīgo ārējo vidi, lielākos draudus SIA „Kārumiņš G.R.” rada konkurentu spiediena palielināšanās, nelabvēlīgas izmaiņas likumos un normatīvajos aktos, patērētāju ienākumu samazināšanās, pieprasījuma samazināšanās demogrāfisko apstākļu dēļ, valsts ekonomiskās vides neprognozējamība, šo faktoru ietekmi uzņēmums nevar regulēt vai ietekmēt, taču tie iespaido uzņēmuma tālāko darbību.
…
Darbs sastāv no ievada, 3 daļām, secinājumiem un priekšlikumiem, 6 pielikumiem. Darba mērķis ir veikt komercdarbības attīstības plānu SIA „Kārumiņš G.R.”, lai, paplašinot produktu sortimentu, palielinātu uzņēmuma apgrozījumu par 4%, tādējādi attīstot uzņēmuma perspektīvas pārtikas nozarē. Pirmajā darba daļā raksturots uzņēmuma darbības veids un piedāvātie produkti, attīstības vēsture, organizatoriskā struktūra, uzņēmuma rīcībā esošo resursu - ilgtermiņa ieguldījumu, apgrozāmo līdzekļu un kapitāla novērtējums. Otrajā darba daļā raksturota un analizēta komercdarbības ārējā vide, gan tieši ietekmējošā ārējā vide – patērētāji, konkurenti, gan netieši ietekmējošā ārējā vide – ģeogrāfiskais, demogrāfiskais, ekonomiskais, sociālais, kultūras un politiskais faktors, kā arī veikta SVID analīze. Trešajā darba daļā izstrādāts komercdarbības perspektīvais plāns SIA „Kārumiņš G.R.”, izvirzīti jaunās ieceres mērķi, produkta apraksts, cenas veidošanas principi, produkcijas realizācijas kanāli, kā arī izstrādāts nepieciešamo resursu perspektīvais plāns, finanšu plāns un ieceres ekonomiskais novērtējums. Nozīmīgākie secinājumi un priekšlikumi ir saistīti ar stratēģiskas plānošanas un nozares izpēti, kuras pamatā uzņēmums ir spējis konkurēt un veiksmīgi darboties savā nozarē - pārtikas produktu - maizes un konditorejas izstrādājumu ražošanā, vairumtirdzniecībā un mazumtirdzniecībā, kā arī izstrādātā komercdarbības perspektīvā plāna, jaunās ieceres, kura balstīta uz produkcijas sortimenta paplašināšanu, piedāvājot jaunu produkcijas veidu – kārtainās sviesta mīklas standziņas, iespējām uzņēmumam attīstīties tālāk, tādējādi piesaistot vairāk klientu un ļaujot uzņēmumam stabilizēties nozarē. Priekšlikumi balstīti uz iespējām atvērt jaunus veikalus, paplašināt darbības teritoriju, piestrādāt pie uzņēmuma tēla un veikt dažādas mārketinga aktivitātes, kā arī uzņēmuma iekšienē ieviest kontroles sistēmu, kas spētu konstatēt kvalitātes pazemināšanās cēloņus un operatīvi tos novērst.
- Elektroniskā komercija – tās attīstības iespējas Latvijā
- Komercdarbības attīstības plāns SIA "Kārumiņš G.R."
- SIA "Triāls" attīstības stratēģija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Triāls" attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai75
-
Elektroniskā komercija – tās attīstības iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai72
-
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības problēmas un risinājumi
Diplomdarbs augstskolai47
-
SIA "Rūpnīca Veseta" betona izstrādājumu ražošanas attīstības perspektīvas
Diplomdarbs augstskolai108
Novērtēts! -
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts!