Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Klientu apmierinātības metožu izvēle uzņēmumā SIA "PC"-
Klientu apmierinātības metožu izvēle uzņēmumā SIA "PC"
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 7 | |
1. | Klientu novērtēšana un tās nozīme uzņēmumā | 9 |
1.1. | Klientu nozīme uzľēmumos | 9 |
1.2. | Klientu apmierinātības vērtēšana uzľēmuma darbības pilnveidei | 11 |
1.3. | Kvalitātes vadības modeļi | 15 |
1.4. | Klientu apmierinātības indikatori | 22 |
1.5. | Klientu apmierinātība – starptautiskā kvalitātes vadības sistēmas standarta ISO 9001:2008 prasībās | 23 |
1.6. | Klientu apmierinātības izzināšanas metodes | 26 |
2. | SIA „PC” raksturojums | 33 |
2.1. | Uzľēmuma organizatoriskā struktūra, produkti, procesi | 33 |
2.2. | Kvalitātes vadības sistēma | 34 |
2.3. | Klientu apmierinātības metožu pārskats un izvērtēšana | 35 |
2.4. | Klientu apmierinātības anketas jautājumu izstrāde | 37 |
3. | Uzņēmuma SIA „PC” klienta apmierinātības pētījums | 41 |
3.1. | Respondentu atlase | 41 |
3.2. | Klientu apmierinātības pētījumu jautājumi | 41 |
3.3. | Klientu apmierinātības pētījumu norise | 43 |
4. | Klientu apmierinātības pētījuma rezultāti | 46 |
4.1. | Aktīvās pārdošanas klientu aptauja | 46 |
4.2. | Servisa līguma klientu aptauja | 52 |
4.3. | Servisa centra klientu aptauja | 56 |
4.4. | Pētījuma secinājumi | 62 |
5. | Klientu apmierinātības novērtēšanas metožu pielietojuma novērtējums | 63 |
6. | Noslēgums | 65 |
7 | Informācijas avoti un publikācijas | 66 |
Varbūt nākotnē varētu ieviest „slēptos klientu‖ metodi, kas novērtētu darbinieku prasmes un attieksmi pret klientu. Kā arī uzľēmums varētu padomāt par Interneta aptaujas izveidošanu, lai uzzinātu klientu apmierinātību. Tāda veida aptaujas varēs taisīt sarežģītākas ar konkrētākiem jautājumiem. Arī klientam ir ērtāk, jo pats var izvēlēties laiku kad atbildēt uz anketas jautājumiem. Kā arī tas ir ātrs veids kā iegūt datus.
Autore uzskata, ka līdz ar klientu maksātspējas samazināšanos (vairāki klienti to norādīja interviju laikā) SIA „PC‖ vajadzētu samazināt cenas. Klienti vēlētos nedaudz zemākas cenas, tad sadarbība būtu vēl labāka. Iespējams tādā veidā uzľēmums piesaistītu vēl vairāk klientu, jo daudzi vēlēsies kvalitatīvu servisu par patīkamu cenu.
Lai uzľēmums noturētu esošos klientus un piesaistītu jaunus turpmāk vajadzētu padomāt par preču izsniegšanas procesa uzlabošanu padarot to vēl ērtāku. Vajadzētu arī uzlabot preču piegādes procesu, lai neiznāk gadījumi, ka klientam jāgaida līdz divām nedēļām, kamēr dabūs preci.
Kvalitātes vadītāja darba autores paveikto vērtē kā uzľēmumam saistošu un noderīgu. Noteikti iegūtie dati tiks izmantoti uzľēmuma un klienta sadarbības uzlabošanai. Kvalitātes vadītāja uzskata, ka nākotnē iespējams ieviesīs arī citas klientu apmierinātības izzināšanas metodes ne tikai telefonaptauju un klientu sūdzības uzskaitījumu. Nākotnē varētu ieviest tādu metodi kā „slepeno klientu‖ uzľēmuma veikalos, kā arī servisa centrā.
6. Noslēgums
Šodienas konkurences apstākļos atšķirību no konkurentiem rada uzmanības vēršana uz klientiem, kas vēlāk nosaka klientu lojalitāti konkrētam uzľēmumam.
Uzľēmumiem ir jāseko klientu apmierinātībai un jācenšas to uzlabot, jo augstāks klientu apmierinātības līmenis, jo lielāka iespēja saglabāt klientu lojalitāti. Klientiem ir zināmi priekšstati par vērtībām un viľi šīs vērtības sagaida no produkta vai pakalpojuma. Tas, vai produkts/pakalpojums atbilst priekšstatiem par vēlamo vērtību, ietekmē gan klientu apmierinātību, gan iespēju, ka klients pakalpojumu/vai produktu izmantos/iegādāsies atkārtoti.
Sniedzot pakalpojumu, ražojot kādu preci ir nepieciešams novērtēt, cik lielā mērā tas ir izdevies. Klientu apmierinātība ir kritērijs. Tādēļ klienta apmierinātības novērtēšana var tikt uztverta kā nozīmīga kvalitātes novērtēšanas sastāvdaļa.
Pastāv vairākas klientu izzināšanas metodes, kuras var pielietot uzľēmumā. Tās palīdz noteikt dažādas klientu vēlmes, vajadzības, attieksmi pret produktu/pakalpojumu un viedokli. Uzľēmumi izmanto klientu apmierinātības izzināšanas metodes kā neatľemamu biznesa instrumentu, lai izprastu, ko par uzľēmumu domā klienti, kā mainījies klientu noskaľojums salīdzinot ar iepriekšējās aptaujās konstatēto, kādas ir jomas, kurām nepieciešams pievērst lielāku uzmanību.…
Bakalaura darba tēma ir „Klientu apmierinātības metožu izvēle uzņēmumā SIA PC ”, tajā ietverts uzņēmuma klientu apmierinātības pētījums, izvērtējot dažādas klientu apmierinātības izzināšanas metodes. Darba teorētiskajā daļā aplūkota klientu nozīme uzņēmumos, klientu apmierinātības vērtēšana uzņēmuma darbības pilnveidei, apskatīti kvalitātes modeļi, kuri nosaka klientu apmierinātību, kā arī izskatīti klientu apmierinātības indikatori. Darbā tika analizēta klientu apmierinātība pēc starptautiskā standarta ISO 9001:2008 un izvērtētas klientu apmierinātības izzināšanas metodes plusi un mīnusi. Darba praktiskajā daļā tiek raksturota uzņēmuma SIA „PC” organizatoriskā struktūra, produktu piedāvājums un procesi, kvalitātes vadības sistēma un klientu apmierinātības izvērtējums, izmantojot dažādas pētniecības metodes. Tiek aprakstītas anketas, ar kuru palīdzību tiek analizēta klientu apmierinātība, jautājumu izstrāde. Tāpat tiek veikts un detalizēti aprakstīts klientu apmierinātības pētījums uzņēmumā SIA „PC”. Darba gaitā apkopoti un vizuāli attēloti, aprakstīti telefona intervijas rezultāti un izdarīti secinājumi. Darba secinājumos analizēts klientu apmierinātības novērtēšanas metožu pielietojums, kā arī pētītas iespējas to attīstīšanai nākotnē. Tiek izvērtētas metožu izvēles iespējas kvalitātes apmierinātības noteikšanai un analizēšanai uzņēmumā. Darbā izmantoti dažādi autordarbi gan latviešu valodā, gan angļu valodā, kā arī interneta resursi. Darba apraksts satur 67 lappuses, 26 attēlus, 3 tabulas, viens pielikumu, informācijas avotu un publikāciju sarakstu.
Pielikuma nav.
- Klientu apmierinātības metožu izvēle uzņēmumā SIA "PC"
- Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2000 ieviešana uzņēmumā SIA "Talsu Tehnika"
-
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Diplomdarbs66 Uzņēmējdarbība, Mārketings, reklāma, Ekonomika
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2000 ieviešana uzņēmumā SIA "Talsu Tehnika"
Diplomdarbs augstskolai70
-
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Diplomdarbs augstskolai66
-
SIA “Lattelekom” personāla vadīšanas ietekme uz uzņēmuma finansiālo stāvokli
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts! -
Uzņēmējdarbības vadības novērtējums uzņēmumā "AAA"
Diplomdarbs augstskolai49
Novērtēts! -
Vadības funkciju realizācija uzņēmumā SIA "Baltrotors"
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts!