Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
Klašu un instanču diagrammu redaktora izstrāde, izmantojo...-
Klašu un instanču diagrammu redaktora izstrāde, izmantojot rīku definēšanas platformu GrTP
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
1. | Ievads | 6 |
2. | Programmatūras prasību specifikācija | 7 |
2.1. | Ievads | 7 |
2.1.1. | Dokumenta nolūks | 7 |
2.1.2. | Darbības sfēra | 7 |
2.1.3. | Definīcijas, akronīmi un saīsinājumi | 7 |
2.1.4. | Saistība ar citiem dokumentiem | 7 |
2.1.5. | Pārskats | 7 |
2.2. | Produkta perspektīva | 7 |
2.3. | Produkta funkcijas | 7 |
2.4. | Datu plūsmu diagrammas | 8 |
2.4.1. | 0. līmenis | 8 |
2.4.2. | 1. līmenis | 8 |
2.4.3. | Klašu un instanču zīmēšana | 8 |
2.4.4. | Vērtību priekšāteikšana | 9 |
2.4.5. | Diagrammas pārbaudes | 9 |
2.5. | Konkrētās prasības | 10 |
2.5.1. | Funkcionālās prasības | 10 |
2.5.2. | Ārējās saskarnes prasības | 14 |
2.5.3. | Veiktspējas prasības | 14 |
3. | Programmatūras projektējuma apraksts | 15 |
3.1. | Ievads | 15 |
3.1.1. | Dokumenta nolūks | 15 |
3.1.2. | Darbības sfēra | 15 |
3.1.3. | Definīcijas, akronīmi un saīsinājumi | 15 |
3.1.4. | Saistība ar citiem dokumentiem | 15 |
3.2. | Datu kodēšana | 16 |
3.3. | Saskarnes projektējums | 17 |
3.3.1. | Diagrammu saskarne | 17 |
3.3.1. | Diagrammas zīmēšanas saskarne | 18 |
3.4. | Detalizētais projektējums | 18 |
3.4.1. | Moduļu detalizētais projektējums. | 18 |
3.5. | Algoritmu projektējums | 21 |
3.5.1. | Visu atribūtu salikšana | 22 |
3.5.2. | Vispārināšanas ciklu pārbaude | 22 |
3.5.3. | Saites lomu piedāvāšana | 22 |
4. | Testēšanas dokumentācija | 24 |
4.1. | Ievads | 24 |
4.2. | Testpiemēru žurnāls | 24 |
4.2.1. | Instancei klases vārda piedāvāšana | 24 |
4.2.2. | Instances vārda ģenerēšana | 24 |
4.2.3. | Instances atribūtu priekšāteikšana | 24 |
4.2.4. | Saites lomu piedāvāšana | 25 |
4.2.5. | Vispārināšanas ciklu pārbaude | 25 |
4.2.6. | Klases atribūtu pārbaude | 26 |
4.2.7. | Klases asociāciju pārbaude | 26 |
4.2.8. | Instances atribūtu pārbaude | 27 |
4.2.9. | Viss kopā | 27 |
5. | Projekta organizācija | 29 |
6. | Kvalitātes nodrošināšana | 30 |
7. | Darbietilpības novērtējums | 31 |
8. | Rezultāti | 33 |
9. | Secinājumi | 34 |
10. | Izmantotā literatūra | 35 |
11. | Pielikums | 36 |
11.1. | Programmatūras kods | 36 |
1. Ievads
Mūsdienu pasaulē ir daudz dažādu programmu, ar kurām var ātri un vienkārši uzzīmēt
jebkāda veida diagrammas un ērtā veidā parādīt tās citiem. Tomēr tās ir reizēm ļoti
dārgas, kā, piemēram, Microsoft Visio, un gandrīz neviena nepiedāvā lietotājam
datus, ko ievadīt diagrammas laukos un nepārbauda, vai diagramma sastādīta pareizi.
Šī projekta mērķis bija atvieglot konkrēti klašu un instanču diagrammu zīmēšanu un
papildināt to arī lietotājam lietderīgām funkcijām, kā, piemēram, dažādu vērtību
priekšāteikšanu un lietotāja ievadīto datu pārbaudi.
Projektu turpmākā izstrādē ir paredzēts apvienot ar OCL izteiksmju redaktoru,
iegūstot pilnīgu sistēmu klašu diagrammu un OCL apgalvojumu veidošanai.
2. Programmatūras prasību specifikācija
2.1. Ievads
2.1.1. Dokumenta nolūks
Šis dokuments ir klašu un instanču diagrammu redaktora programmatūras prasību
specifikācija (PPS). Šis dokuments ir paredzēts programmatūras pasūtītājiem, lai
varētu precīzi noformulēt nepieciešamās prasības pret programmu, un programmas
izstrādātājiem. Dokumentā ir aprakstītas topošās sistēmas prasības, pēc kurām notiks
sistēmas izstrāde. Gatavajā produktā būs realizētas visas dokumentā minētās prasības.
2.1.2. Darbības sfēra
Klašu un instanču diagrammu redaktors ļaus vienkārši un ērti izveidot un strādāt ar
sistēmu konceptuālajiem modeļiem. Ar konceptuālo modeļu palīdzību ir iespējams
izpētīt kādas sistēmas vai organizācijas pamatkonceptus un attiecības starp tiem.
2.1.3. Definīcijas, akronīmi un saīsinājumi
Lietotājs – persona vai personas, kas lieto programmu noteikta uzdevuma veikšanai;
Sistēma – Klašu un instanču diagrammu redaktors.…
Šis kvalifikācijas darbs izstrādāts saistībā ar programmēšanas praksi Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūtā. Darba mērķis bija izstrādāt programmatūru, ar kuru ir ērti zīmēt un strādāt ar klašu un instanču diagrammām. Programmatūra ļauj lietotājam zīmēt diagrammas elementus, palīdz lietotājam, piedāvājot izvēlēties vērtības elementu laukos, kā arī pārbauda, vai dati, ko lietotājs ievadījis elementu laukos, ievadīti korektā formātā, un, vai pati diagramma sastādīta korekti.
- Internetā ievietojamo JAVA appletu izstrāde mācību līdzekļiem
- Klašu un instanču diagrammu redaktora izstrāde, izmantojot rīku definēšanas platformu GrTP
- Lēmumu analīze informācijas tehnoloģijas projekta izstrādē
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Lēmumu analīze informācijas tehnoloģijas projekta izstrādē
Diplomdarbs augstskolai71
-
Internetā ievietojamo JAVA appletu izstrāde mācību līdzekļiem
Diplomdarbs augstskolai86
-
Informācijas sistēmas izstrāde mazumtirdzniecības veikalam
Diplomdarbs augstskolai59
Novērtēts! -
Bezpapīru birojs un uzņēmuma automatizācija
Diplomdarbs augstskolai89
Novērtēts! -
Grafiskās informācijas apstrādāšanas principi web - dizaina sfērā, to praktiskā pielietošana
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts!