Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:803927
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.09.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Vispārēja informācija par teritoriju    8
1.1.  Teritorijas atrašanās vieta, ģeogrāfiskais stāvoklis    8
1.2.  Teritorijas kultūrvēsturiskais mantojums    9
1.3.  Teritorijas juridiskās saistības    10
1.3.1.  Latvijas likumdošana    10
1.3.2.  Starptautiskās saistības un Eiropas Savienības noteiktās saistības    17
1.4.  Teritorijas aizsardzības un apsaimniekošanas īsa vēsture    19
1.5.  Īpašuma tiesības    20
1.6.  Teritorijas apsaimniekošanas infrastruktūra    21
1.7.  Kartogrāfiskais materiāls par teritoriju    22
2.  Kālezera un tā pamatbaseina dabas pamatnes raksturojums    23
2.1.  Teritorijas abiotiskais raksturojums    23
2.1.1.  Klimats    23
2.1.2.  Ģeoloģija un ģeomorfoloģija    24
2.1.3.  Hidrogrāfija    25
2.1.4.  Augsnes    26
2.2.  Kālezera apraksts    27
2.4.1.  Ezera vispārīgs raksturojums    27
2.4.2.  Kālezera krastu un pamatbaseina raksturojums    29
2.4.3.  Kālezera fizikāli-ķīmisko un hidroķīmisko datu analīze    30
2.4.4.  Kālezera hidrobioloģisko datu izvērtējums    32
2.4.5.  Ihtiofauna    36
2.3.  Kālezera un tā apkaimes ainava    37
2.4.  Kālezera pamatbaseina biotopi    39
3.  Antropogēnā ietekme uz Kālezeru un tā pamatbaseinu    50
3.1.  Teritorijas sociāli-ekonomiskais raksturojums    50
3.2.  Teritorijas izmantošanas veidi    51
3.21.  Tūrisms un atpūta    51
3.2.2.  Lauksaimniecība    55
3.2.3.  Mežs    55
3.2.4.  Zivsaimniecība    56
3.3.  Teritorijas esošie un potenciālie apdraudējumi    58
  Secinājumi un rekomendācijas    66
  Nobeigums    69
  Summary    70
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    73
Darba fragmentsAizvērt

Šobrīd Latvijā ir 2256 ezeri, kas lielāki par 1 ha. No tiem 11.6% ezeru ir lielāki par 50 ha. Ezeru kopplatība ir aptuveni 1000 km2, tie aizņem 1.5% Latvijas teritorijas. Latvijā ir 2.3 miljoni iedzīvotāju - katram 411 m2 ūdens klāja - pietiekami daudz, lai mierīgā vasaras vakarā ieirtu laivu vai izmestu spiningu, bet pārāk maz, lai aizmirstu mūsu kopējās rūpes un atbildību. Pie tam ezeri ir ļoti dažādi - gandrīz tikpat dažādi kā cilvēki - un viena mēraukla nav derīga ne vieniem, ne otriem.
Ezeri ir trauslākie - visvieglāk ievainojamie un visātrāk izzūdošie - ainavas elementi, atšķirībā no upēm tiem piemīt zemas pretošanās spējas nelabvēlīgu apstākļu iedarbībai. Nenovērtējama ir ezeru loma ekoloģiskā līdzsvara un bioloģiskās daudzveidības saglabāšanā. Ezeriem ir liela ekonomiska nozīme (tūrisms, rekreācija, rūpnieciskā zveja, ūdensputnu medības, pilsētu ūdensapgāde, sapropeļa un niedru ieguve).
2000. gada 22. decembrī Eiropas Savienībā stājās spēkā Direktīva 2000/60/EK- Ūdens struktūrdirektīva, ar kuru izveidot sistēmu Kopienas rīcībai ūdens resursu politikas jomā, tā lika sarosīties vides aizsardzības un ūdenssaimniecības speciālistiem gan ES dalībvalstīs, gan kandidātvalstīs. Tā piedāvāja racionālāk plānot, kā aizsargāt un uzlabot ūdeņus upēs, ezeros, jūrās un pazemē (turklāt - ņemot vērā ūdens apriti dabā). Vienlaikus direktīva uzdeva gan sakārtot likumdošanu (lai visās valstīs būtu vienādi spēles noteikumi), gan apzināt pašreizējo ūdeņu stāvokli un iegūt papildu datus monitoringa ceļā (lai saprastu, cik labā vai sliktā situācijā esam), gan uz situācijas raksturojuma pamata izveidot rīcības programmu (lai uzlabotu ūdeņu kvalitāti un neļautu tai pasliktināties). Visus šos paveicamos darbus var iedalīt piecos posmos:
1.sagatavot upju baseinu (Daugavas (tajā ietilpst Kālezers), Lielupes, Gaujas, Lielupes) ekoloģisku un ekonomisku raksturojumu, kā arī izvērtēt tās antropogēnās slodzes, kas ietekmē virszemes un pazemes ūdeņus;
2.izstrādāt un īstenot ūdeņu monitoringa programmu, kuras uzdevumus nosaka iepriekš veikta izvērtējuma atziņas;
3.izvirzīt sasniedzamos mērķus katram ūdensobjektam;
4.izstrādāt pasākumu programmu, lai sasniegtu izvirzītos mērķus;
5.īstenot programmu un nepārtraukti sekot līdzi tās sekmēm.
Savukārt ezeru pārvaldes darbības kompetencē ietilpst jautājumi, kas saistīti ar ezeru izmantošanu (aizsardzību) atjaunošanu. Ezeru pārvaldes būtiska sastāvdaļa ir informācijas sistēma, tās nepieciešamība uzsvērta Ministru Kabineta 1995.gadā apstiprinātajā Vides aizsardzības politikas plānā. Informācijas sistēmas uzdevums - nodrošināt lēmumu pieņēmējus un sabiedrību ar savlaicīgu, interpretētu un ticamu informāciju. Informācijas sistēma sevī ietver vairākus posmus:
1.vides monitorings - datu ieguve un analīze;
2.datu interpretācija un informācijas sagatavošana;
3.informācijas pieejamības nodrošinājums (piemēram, datu bāze on-line versijā).
Diemžēl patreizējā informācijas sistēma nepilda savus uzdevumus, jo monitorings tiek veikts tikai 5 ezeros, atsevišķi pētījumi vēl 6 ezeros; joprojām nav izstrādāta ezeru stāvokļa novērtēšanas sistēma; esošie dati parasti nav interpretēti un ir grūti pieejami.
Kālezers (citi nosaukumi- Vesetas ezers, Kāla ezers, Kāls, Kāļa ezers) ietilpst Vestienas ezeru grupā, tā kods Latvijas ūdenstilpju klasifikatorā- 42480 [33]. Kālezers atrodas Vidzemes augstienes Vestienas paugurainē 189,6 m vjl, Madonas rajona Vestienas pagastā, 1.5 km uz rietumiem no Vestienas centra.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1128433
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties