Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Ekonomika
Kafijas tirgus analīze un tirdzniecības iespējas Latvijā-
Kafijas tirgus analīze un tirdzniecības iespējas Latvijā
Diplomdarbs49 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 6 | |
1. | Tirgus analīzes un tirdzniecības iespēju teorētiskās nostādnes | 8 |
1.1. | Tirgus izpētes veikšana | 8 |
1.2. | Tirdzniecības veicināšanas iespējas uzņēmējdarbībā | 11 |
1.3. | Cenu veidošanos iespējas tirdzniecībā | 16 |
1.4. | Stratēģijas izstrāde tirdzniecības veicināšanai | 18 |
2. | Latvijas kafijas tirgus analīze | 23 |
2.1. | Vispārējs tirgus apskats | 23 |
2.2. | Kafijas tirdzniecības apjomu dinamika Latvijā | 27 |
2.3. | Kafijas tirdzniecību regulējošie normatīvie akti Latvijas tirgū | 31 |
2.4. | Kafijas izplatīšana Latvijas tirgū | 34 |
2.5. | Mērķa klients un tirdzniecības veicināšana | 36 |
3. | Attīstības iespējas kafijas tirdzniecībai Latvijā | 42 |
3.1. | Klientu vadības stratēģijas noteikšana | 42 |
3.2. | Stratēģijas noteikšana kafijas tirdzniecībai Latvijas tirgū | 46 |
3.3. | Inovāciju iespējas kafijas tirgotājiem Latvijā | 48 |
Secinājumi | 52 | |
Priekšlikumi | 54 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 56 |
Secinājumi
Pēc veiktās izpētes un analīzes diplomdarba ietvaros autors izvirza šādus secinājumus:
1. Uzņēmēja galvenā problēma vairs nav jautājumi ko un kā ražot, bet gan kā realizēt saražoto. Turklāt, pieaugot patērētāju izglītotības līmenim, arvien nozīmīgāks kļūst kvalitātes faktors. Tādējādi, pirmkārt kafijai ir jābūt kvalitatīvai, otrkārt tā ir prasmīgi jāizvieto sadales kanālos, pielietojot nepieciešamos mārketinga instrumentus.
2. Kvalitāte kļūst aizvien svarīgāka dimensija diferenciācijā, jo uzņēmumi pieņem vērtības modeli un nodrošina augstāku kvalitāti par zemāku cenu. Pircēji sagaida no produkta augstu atbilstības kvalitāti, kas ir pakāpe, kurai identiskas ir visas pārējās saražotās vienības un kura ir ražota pēc solītajām specifikācijām.
3. Kafijas tirdzniecību iespējams veicināt izmantojot integrēto mārketinga komunikāciju risinājumus: reklāma, pārdošanas veicināšana, pasākumi un pieredze, sabiedriskās attiecības un publicitāte, tiešais mārketings, interaktīvais mārketings, mārketings caur cilvēkiem, kā arī pārdošanas personāls.
4. Kafijas vairumtirdzniecības process ietver septiņus posmus: potenciālo pircēju meklējumi, sagatavošanās darbam ar pircēju, kontaktēšanās, preces piedāvāšana, iebildumu novērtēšana, darījuma noslēgšana un darījuma rezultātu kontrole.
5. Šobrīd internets daļēji atgriež nemainīgo cenu tendenci. Tā ir bruņošanās sacensība starp tirgotāju un klientu tehnoloģijām. Šobrīd pircējs var iegūt tūlītēju cenu salīdzinājumu no tūkstošiem (kafijas) pārdevēju. Klients var salīdzināt vairāk nekā divdesmit produktu cenas vienlaicīgi – uzspiežot uz cenu salīdzinātāja. Tas nozīmē, ka kafijas tirgotājiem ir jāpiedāvā viena no labākajām cenām savā segmentā, lai to pirktu.
6. Latvijas kafijas produktu tirgus varētu raksturot, kā piesātinātu un diferencētu produkcijas tirgu ar samērā plašu patēriņu un diapazonu.
7. Lielie kafijas brendi (Latvijas tirgū) - Tchibo, Paulig, Merrild, Maxvell (P&G) u.c. velta salīdzinoši lielus līdzekļus mārketingam un būtībā strādā ar visai nelielu peļņu uz produkcijas realizācijas vienību.
Priekšlikumi
12. Uzņēmumam ir jākoncentrējas koncentrēsies uz kafijas izgatavošanu uz vietas – vai tas būtu stends uz kādas Rīgas ielas, Degvielas uzpildes stacija, neliela kafejnīca – kur klientam tiek pagatavota konkrētā zīmola kafija.
13. Ņemot vērā, ka lielākā daļa patērētāju kafiju patērē tieši darbavietā, tad kafijas vairumtirgotājiem ir jākoncentrējas uz labāko piedāvājumu sagatavošanu biroju vadītājiem
…
Diplomdarba darba pirmajā nodaļā tiek apskatīta un analizēta zinātniskā literatūra par uzņēmuma attīstības, vadības un stratēģijas veidošanu.Darba otrajā nodaļā tiek veikts Latvijas kafijas tirgus izvērtējums. Diplomdarba darba trešajā - projekta daļā autors izstrādā stratēģiskos virzienus kafijas tirdzniecības biznesa veidošanai Latvijas tirgū.
Pielikumu nav. Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze
-
Kafijas tirgus analīze un tirdzniecības iespējas Latvijā
Diplomdarbs49 Ekonomika, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
- Naudas tirgus vērtējums, piedāvājuma un pieprasījuma analīze
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Telekomunikāciju tirgus analīze
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
Latvijas auto tirgus analīze
Diplomdarbs augstskolai73
Novērtēts! -
A/s "Cēsu alus" tirgus analīze un tā attīstības iespējas
Diplomdarbs augstskolai76
-
Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai85
-
Mazo un vidējo uzņēmumu analīze un attīstības iespējas Latvijā. SIA "Rasa-L"
Diplomdarbs augstskolai81