Sabiedriskā ēdināšana – ir viena no tautsaimniecības nozarēm, un galvenie tās uzdevumi ir ēdienu gatavošana, realizācija un patēriņš. Es izvēlējos restorānu nozari tādēļ, ka, manuprāt, tā ir viena no interesantākajām uzņēmējdarbības sfērām un ietver sevī daudz neizmantotu ideju un iespēju, kā arī nepiepildītu patērētāju vēlmju.
Ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu uzņēmējdarbības rezultātā. Darbs ar produktu ir svarīgs mārketinga ierocis cīņā ar konkurentiem, tāpēc liela nozīme ir jaunu preču un produktu ieviešanai.
Jebkurš uzņēmējs cenšas mazināt konkurenci un nepieļaut piederošās tirgus daļas samazināšanos, bet, tā kā vairumā gadījumu tirgus ir piesātināts ar preci, ir grūti to realizēt, nepieliekot nekādas pūles. Viens no efektīvākajiem, bet arī grūtākajiem veidiem tādā situācijā ir jauna produkta izstrāde.
Šodien sabiedriskas ēdināšanas tirgus Rīgā ļoti attīstīts un daudzveidīgs. Restorānu, kafejnīcu, bistro, bāru, klubu to skaits palielinās ar katru gadu. Šādos konkurences apstākļos grūti izdzīvot pat lielam biznesam. Sabiedriskas ēdināšanas uzņēmumi izmanto visas iespējas klienta piesaistīšanai un noturēšanai. …