Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:551672
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.nodaļa.  Teorētisko pētījumu analīze par jauniešu profesionālās pašnoteikšanās specifiku un vecāku attieksme pret to    5
1.1.  Profesionālās pašnoteikšanās jēdziens un tā būtība    5
1.2  Attieksmes jēdziens un tā būtība    14
1.3.  Vecāku un bērnu savstarpējo attiecību specifikas raksturojums ģimenē    17
1.4.  Jauniešu vecumposma īpatnības un profesionālā pašnoteikšanās    21
  Secinājumi    24
2.nodaļa.  Jauniešu profesionālās pašnoteikšanās specifikas un vecāku attieksmes pret izvēlēto profesiju mijsakarības izpēte    26
2.1.  Pētījuma objekta un metožu raksturojums    26
2.2.  Pētījuma norise, iegūto rezultātu apstrāde un analīze    31
2.3.  Individuālo respondentu aptauja un tās rezultātu analīze    54
2.4.  Pētījuma rezultātu interpretācija    57
  Secinājumi    59
  Nobeigums    60
  Literatūras saraksts    61
  Anotācija    63
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi

Praktiskajā daļā iegūtie rezultāti ļauj izdarīt secinājumus, ja vecāku attieksme ir atbalstoša, tad jauniešu izvēlē dominē tas, ka 70% jaunieši 1. vietā pēc nozīmīguma, ir izvēlējušies skolotājus, kā visbūtiskāko, kas ietekmē nākamās profesijas izvēli, un 2. vietā pēc nozīmīguma, 82% jaunieši izvēlējušies internetvidē pieejamo informāciju. Vecāku viedoklis arī ir nozīmīgs, bet tas nav dominējošais, jo ierindojas 3. vietā pēc nozīmīguma.
Savukārt, ja vecāku attieksme ir neatbalstoša, tad jauniešu izvēlē dominējošie, kas visbūtiskāk ietekmē nākamās profesijas izvēli, ir draugi, uz ko norāda tas, ka pēc datu apstrādes 73% jaunieši, draugus ir ierindojuši 1. vietā pēc nozīmīguma pakāpes, un 55% jaunieši internetvidē pieejamo informāciju ir ierindojuši 2. vietā pēc nozīmīguma.
Rezumējot iepriekš minēto, neatkarīgi no tā, kāds ir vecāku attieksmes veids, atbalstošs vai neatbalstošs, jaunieši kā dominējošo, kas visbūtiskāk ietekmē nākamās profesijas izvēli ir izvēlējušie internetvidē pieejamo informāciju.
Kā matemātiskās statistikas metode hipotēzes pārbaudei, izmantota ranžēšana, nosakot modu.
Darba gaitā izvirzītā hipotēze „ja vecāku attieksme profesijas izvēlē ir atbalstoša, tad jauniešu profesionālajā pašnoteikšanā dominē vecāku un skolotāju viedokļa uzklausīšana”, apstiprinājās daļēji.
Otra hipotēze „ja vecāku attieksme profesijas izvēlē ir neatbalstoša, tad jauniešu profesionālajā pašnoteikšanā dominē internetvidē pieejamās informācijas meklēšana un draugu viedoklis”, ir apstiprinājusies.
Uzskatu, ka pētījuma uzdevumi ir pilnībā veikti:
1. Izanalizēta literatūra un izveidots darba teorētiskais pamatojums.
2. Izstrādāta metodika ar kuras palīdzību noteicu vecāku attieksmi pret jauniešu izvēlēto profesiju, un metodika ar kuras palīdzību noteicu jauniešu profesionālo pašnoteikšanās specifiku.
3. Veikts praktiskais pētījums, analizēti un interpretēti pētījuma rezultāti par vecāku attieksmi un jauniešu profesionālās pašnoteikšanās specifiku.
Darba noslēgumā uzskatu, ka pētījuma mērķis ir sasniegts.

Nobeigums

Jautājumi, kas saistīti ar profesijas izvēli mūsdienu sabiedrības attīstības apstākļos, ir kļuvuši īpaši aktuāli, jo nepārtraukti attīstās un kļūst arvien sarežģītākas jaunākās ražošanas tehnoloģijas, kā arī apkalpojošās sfēras iespējas. Liela daļa jauniešu šajā dzīves posmā, kad jāizdara izvēle par nākamo profesiju, ir cieši saistīti ar savu ģimeni un vecākiem. Vecāki, protams, var palīdzēt veikt konkrētu izvēli, bet jābūt reāliem un jāsaprot, ka, vēlot labu saviem bērniem, vecāki ne reti ir gatavi sagraut morālās un juridiskās normas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1325910
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties