Zēnu vidū vislabākais veids, kā apgūt vielu, ir pēc loģiskā paņēmiena, grupēšanu pēc būtiskām pazīmēm, informācijas iekļaušanu augstākās pakāpes jēdzienu un vērtējumu sistēmās. Meitenēm vienlīdz labi patīk gan loģiskais iegaumēšanas veids, gan mehāniskais informācijas grupēšana pēc formālām pazīmēm — pēc secības telpā un laikā, ārējās līdzības vai kontrasta. Loģiskā iegaumēšana ir daudz labāka par mehānisko, jo tā neprasa lielu gribas piepūli un neaizņem daudz laika. Bet galvenais labas atmiņas uzlabošanas veids ir loģiskās un mehāniskās atmiņas apvienošana, ko, kā redzams, prot izdarīt ļoti labi meitenes. Bet gandrīz viena ceturtā daļa meiteņu tas ir 22% mācās visu pēc mehāniskās iegaumēšanas galējības- iekalšanas galvā, kamēr zēniem šis veids ir populārs 11% gadījumu, uz pusi mazāk nekā meitenēm.
Secinājumi
Jauniešu kustību atmiņas sekmēšanu individualizētā apguves procesā nosaka savstarpēji saistīti pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi: interese par darāmo, jauniešu fiziskās un psihiskās individuālās īpatnības, vajadzība pēc pašizteikšanās un emocionālā pārdzīvojuma.
Mērķtiecīgi organizētā apguves procesā, regulāri izpildot kustību atmiņas sekmēšanas vingrinājumus, attīstās jauniešu vispārējās spējas: – uzmanības koncentrēšana un noturība, vizuālā uzmanība un orientēšanās, plašā telpiskā uztvere, vizuālā atmiņa, domāšana; speciālās psihofizioloģiskās spējas - reakcijas ātrums, sensomotorā koordinācija, roku kustību ātrums un precizitāte, ritma un tempa izjūta.
Deju nodarbības procesā veidojas sakarība - sekmējot jauniešu kustību atmiņu attīstās speciālās psihofizioloģiskās un vispārējās spējas, kas sevī ietver atmiņu.
…