Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:437433
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.07.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija latviešu valodā    2
  Anotācija angļu valodā    3
  Saīsinājumi    4
  Ievads    6
1.  Literatūras apskats    8
1.1.  Pētnieciskā darba teorētiskais pamatojums    8
1.2.  Stājas traucējumu statistiskie dati, definējums, klasifikācija, cēloņi un sekas    12
1.2.1.  Pareizas stājas un stājas traucējumu definējums    13
1.2.2.  Stājas traucējumu klasifikācija    14
1.2.3.  Stājas traucējumu cēloņi    16
1.2.4.  Stājas traucējumu profilakses iespējas skolas medicīnas māsas darbības ietvaros    19
2.  Pētniecības daļa    23
2.1.  ētniecības daļas teorētiskais pamatojums    23
2.2.  Pētījuma rezultāti un analīze    24
  Secinājumi    44
  Ieteikumi    45
  Izmantotā literatūra    46
  Galvojums    48
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Pēc stājas traucējumu problēmas teorētiskās izpētes un skolēnu vecāku anketēšanas, bakalaura darba autore secina:
1. Stājas traucējumi ir nopietna problēma jaunākajā skolas vecumā, kurai ir tendence izplatīties. Tam pamatā ir nepareizi bērna ieradumi attiecībā uz stāju, mazkustīgs dzīvesveids, pārlieku daudz laika tiek pavadīts skatoties TV un pie datora. Tāpēc liela nozīme ir pievēršama primārajai profilaksei.
2. Izglītības iestādes medicīnas māsas tiešajos pienākumos ietilpst profilaktisko un it īpaši izglītojošo pasākumu organizēšana, vecāku un skolotāju informēšana par iespējām veicināt bērnu veselību kopumā, tai skaitā stāju.
3. Jaunākā skolas vecuma vecāku zināšanas par bērnu stājas traucējumiem ir nepilnīgas, atsevišķos jautājumos – zemas.
4. Stājas traucējumu primāro profilaksi ir iespējams veikt, izglītojot bērnu vecākus par stājas traucējumu profilakses iespējām.
5. Vecākiem nav vienotas, adekvātas izpratnes par primārās profilakses jēdzienu, jo lielākā daļa norāda, ka veselam bērnam stājas traucējumu profilakse nav vajadzīga.
6. Lielākā respondentu daļa nav pārliecināti, ka viņu bērniem ir pareiza stāja, tomēr informāciju par stājas traucējumiem speciāli ir meklējuši tikai 5,2% aptaujāto vecāku. Neviens no bērniem neapmeklē koriģējošās vingrošanas nodarbības.
7. Lielākā daļa vecāku norāda, ka seko bērnu pareiziem sēdēšanas, gulēšanas un kustību paradumiem, bet atbildēs uz citiem anketas jautājumiem parādās, ka lielākajai daļai bērnu šie paradumi ir nepareizi, stājas traucējumus provocējoši.
8. Skolā nepieciešams veikt pārdomātu, mērķtiecīgu un sistemātisku izglītošanas darbu bērnu vecāku vidū, lai uzlabotu bērnu vecāku zināšanas par stājas traucējumiem jaunākajā skolas vecumā un primārās profilakses iespējām un nozīmi to mazināšanā un / vai novēršanā.
9. Stājas traucējumu izplatību ir iespējams mazināt un ierobežot tikai ar pārdomātu, sistemātisku, kompleksu darbu, iesaistot tajā bērnu vecākus, skolotājus, pašus bērnus, nepieciešamības gadījumā – arī citus veselības aprūpes speciālistus.

Ieteikumi
Lai vairotu jaunākā skolas vecuma bērnu vecāku zināšanas un izpratni par stājas traucējumiem un to profilaksi, bakalaura darba autore piedāvā šādus ieteikumus:
1. Izstrādāt konkrētu darbības programmu, kas paredz skolas medicīnas māsas, klases audzinātāju un bērnu vecāku sadarbības modeli stājas traucējumu konstatēšanā un kā primārās, tā sekundārās profilakses nodrošināšanai.
2. Sekmēt, lai divas līdz trīs reizes nedēļā skolās valsts vai pašvaldība organizētu apmaksātas ārstnieciskās vingrošanas stundas skolēniem, kurās varētu nodarboties bērni ar stājas traucējumiem vai noslieci uz tiem.
3. Rast iespēju izveidot sižetu par skolēnu pareizu stāju, sēdēšanu, skolas somu nēsāšanu un atkārtoti demonstrēt to TV.
4. Izstrādāt bukletus par pareizu ķermeņa stāju, sēdēšanu skolas solā vai pie datora un izsūtīt šos materiālus visām Latvijas skolām pietiekošā daudzumā.
5. Katru gadu veikt skolēnu stājas pārbaudes, kur piedalītos ne tikai medicīnas māsa, bet arī ārsts.
6. Motivēt skolotājus regulāri sekot, vai skolēni pareizi sēž skolas solā vai pie datora, kā arī sekot pareizai skolas somu nēsāšanai.
7. Sniegt informāciju skolēniem un viņu vecākiem par pieļaujamo skolas somas svaru attiecīgajā vecumā un par bērna stāju vai sēdēšanas pozu.
8. Audzināšanas un veselības mācības stundās pārrunāt ar pašiem skolēniem par stāju, stājas traucējumiem, to cēloņiem un sekām.
Ieteikumi vecākiem:
• Nodrošināt bērnam ergonomiski pareizi iekārtotu darba vietu: regulējamu pēc augstuma krēslu, adekvātu apgaismojumu ar gaisa avotu no kreisās puses.
• Sekot līdzi un nepieļaut, ka bērns ilgstoši atrodas vienā pozā (ilgi sēdēt).
• Stingri ievērot dienas kārtību (skola, pastaigas, sports, miegs).
• Nodrošināt bērnam pilnvērtīgu uzturu, bagātīgu ar vitamīniem, kā arī aktīvu atpūtu.
• Veikt ortopēda profilaktiskās apskates, lai savlaicīgi noskaidrotu iespējamos stājas traucējumu iemeslus, no kā ir atkarīga ārstēšanas taktikas izvēle un tās sekmīgums.
• Iesaistīt bērnus sporta nodarbībās. Speciālos, stāju koriģējošos vingrinājumus ir noderīgi apvienot ar peldēšanu, skriešanu pa smiltīm, riteņbraukšanu. Nevēlami būtu sporta veidi ar asimetrisko noslogojumu un pārmērīgām slodzēm uz muguru, piemēram, teniss, svarcelšana, bokss.
• Atcerēties, ka stājas traucējumi nav iemesls, lai atbrīvotu bērnu no sporta stundām.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties